یکشنبه 19 آذر 1396 - 17:48

ماجرای سوال برانگیز ساختمان میلیاردی دانشگاه یاسوج در شمال تهران

گروه دانشگاه – ساختمان سعادت آباد دانشگاه یاسوج سوالات زیادی را ایجاد کرده است.

به گزارش بویرنیوز، در سال 94، دکتر رحیمی به بهانه توسعه مجازی دانشگاه یاسوج مجوزی را برای خرید ساختمان از هیات امنا کسب کرد.

دانشگاه یاسوج در حالی که قبلا یک ساختمان در منطقه گیشا تهران داشته و سال ها موجود بوده و به عنوان دفتر دانشگاه یاسوج در تهران محسوب میشود، اما بدون توجیه مشخصی واحد آپارتمانی با متراژ 145 متر و قیمت 15 میلیارد ریال را در شمال تهران خریداری می کند و بالغ بر یک میلیارد ریال نیز هزینه تجهیز ساختمان می شود.

در کمال تعجب در 2 سال اخیر هیچ کدام از اعضای علمی، کارکنان و حتی مدیران این دانشگاه امکان دسترسی به ساختمان را پیدا نکرده اند و گفته می شود جز یکی از معاونان رئیس دانشگاه تاکنون کسی از داخل ساختمان دیدن نکرده است.

استفاده این ساختمان در حالی که دانشگاه یاسوج یک ساختمان در تهران داشته جای تامل و تعجب دارد.

همه اینها وقتی بدانیم این دانشگاه در زمینه حقوق حق التدریس اساتید دچار مشکل بوده و همچنین با کمبود شدید خوابگاه مواجه است سوالات بیشتری را درباره دلایل و انگیزه مدیران دانشگاه یاسوج از خرید این ساختمان در ذهن متبادر می کند.

شایعات زیادی درباره استفاده های خاص از این ساختمان به گوش می رسد که بدون پیشداوری علاقمندیم خود مدیران دانشگاه انگیزه خرید ساختمان دوم دانشگاه یاسوج در تهران آن هم در منطقه خوش نشین سعادت آباد را بیان کنند..

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=262539
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. B گفت:

    سلام

    عجب

    احتمال زیاد جایی هست برای استراحت دوستان و سفر به تهران همراه خانوادا

  2. علی گفت:

    شما که اینقدر دلسوزید بهتره گزارشی هم از معوقات دو ساله حقوق بازنشستگی و کارانه در علوم پزشکی و ویلا در شمال مشهد و تهران هم ارایه بدید

  3. عوضی گفت:

    متاسفانه اگه مدیری در این استان کار کند نه سیاست باز باشد و نه سیاهکار و به یک سری رانت خوار هم باج ندهد هر روز برایش حاشیه درست میکنند.

  4. یاسوج گفت:

    این هم دسته گل اقای رحیمی

  5. نسترن گفت:

    دانشگاهی که رییسش اینجوری باشه باید فاتحه اش رو خوند

  6. مهراز گفت:

    دانشگاه به جاى تجهيز ساختمان در تهران و گشت و گذار در سعادت آباد به فكر پرداخت مطالبات مشاوران و طراحان باشد .
    شركت هاى مشاور توانمند استان مورد ظلم واقع شده اند .

  7. طهماسب گفت:

    با سلام
    ضمن تایید به استحضار میرساند از نظر همکاران دانشگاهی نیز این هزینه در شرایط وضعیت بد اقتصادی دانشگاه آن هم برای استفاده چند نفر انگشت شمار در شمال تهران حیف و میل بیت المال بوده است. این در حالی است که استفاده همکاران از مهمانسرای دیگر نیز با دشواری صورت می گیرد به گونه ای که بسیاری از همکاران حتی برای انجام امور اداری در تهران ترجیح میدند از هتل ها یا سایر مکانهای اقامتی استفاده نمایند. وضعیت اقتصادی دانشگاه دربدترین شرایط در یک دهه گذشته است و مطالبات و دیون مربوط به چندین سال پیش پرداخت نشده است. شخص دکتر رحیمی باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

  8. شهریاری گفت:

    سایت بویرنیوز
    مثلا قرار بود اقتصاد مقاومتی در دانشگاه برقرار شود. فشار به کارمندان و نیروهای شرکتی برای صرفه جویی و از طرفی کاهش اضافه کاری ها را می بینیم و خرید میلیاردی در شمال تهران را!!! دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس؟؟ ده ها طرح نیمه کاره در دانشگاه باقی مانده که به خاطر کمبود بودجه رها شده اند. دکتر مگر همان دفتر گیشا برای شما کافی نبود؟؟؟؟ چرا پاسخگونیستید؟ شکایت شما فرار به جلو است!

  9. زیرتل گفت:

    هر دم از این باغ بری میرسد….زنده باد بویرنیوز که بدون ترس و واهمه شفاف سازی میکند. رئیس دانشگاه باید پاسخگو باشد، هر چند که مطمئنم رئیس دفتر ایشون در حال تهیه یه جوابیه جعلی است تا مثلا جوابی داده باشد. …..

  10. علی گفت:

    سلام
    لطفا پیگیری بکنید چرا بیش از سه ماهه جلسه هیئت جذب برگزار نشده است
    همچنین چرا بیش از ۶ماهه هیئت جذب بدون رئیس هست و همه کاره این هیئت کسی شده که سابقه خدماتی و ابدارچی داره…..اینارو از رحیمی بپرسید…که قطعا هدفمند هست ……

  11. واقع بین گفت:

    مدير، زماني موفق است که در اجراي تصميماتش راسخ باشد و آنها را به منصه ظهور برساند. مدير بايد آمادگي رويارويي با ناکامي ها، کارشکني ها و انتقادات درست و نادرست را در راه اجراي تصميماتش داشته و در اين راه از هيچ کوششي دريغ نکند. براستی دکتر رحیمی را میتوان نمونه بارز این مدیریت دانست

  12. تقوی گفت:

    با سلام به مسئولان سایت وزین بویر نیوز
    ضمن تایید کامل موارد ذکر شده؛ در دانشگاه هم این ابهام بزرگ برای صرف چنین هزینه غیر ضروری وجود داشته و دارد اما تا کنون پاسخگویی شفافی و منطقی وجود نداشته است. شاید سالی یکی دو بار جلساتی نیاز به برگزاری در تهران باشد آیا دلیل صرف هزینه میلیاردی می شود؟؟؟ امکانات رفاهی دانشگاه در حد صفر و زیر صفر است. ماه ها دیرکرد پرداخت های آموزشی و پژوهشی گواه این مسئله هست. مشکلات بسیار در خوابگاه ها و سرویس های دانشجویی، مدیر ضعیف سلف سرویس ها و…
    بی عدالتی و فامیل گرایی در واگذاری پروژه ها و کیفیت بسیار پایین ساخت و سازها منجر به حیف و میل منابع و سرمایه های دانشگاه می شود. کاش یک بار دکتر رحیمی و اطرافیانش به وجدان خود مراجعه می کردند و به خود می آمدند. جناب اقای دکتر رحیمی این فرصت را برای خدمت صادقانه مغتنم بشمارید و تا دیر نشده سعی در جبران خطاهای خودنمایید.

  13. دنا گفت:

    با سلام
    از اونجای که از متن خبر اطلاع پیدا کردم نشان دهنده این هست که دانشگاه از اعتبارات خود ملکی را به نام دانشگاه خریداری کرده و نه به نام دکتر رحیمی پس در این شرایط که همه ادارات دارند اموال خود را جهت پرداخت بدهی های خود به فروش می رسانند این نشان دهنده اقتصاد مقاومتی مدیران دانشگاه بوده که با کم کردن هزینه ها تونستن همچین کاری انجام دهند و جای تشکر داره

  14. ناشناس گفت:

    این خبر واقعیت ندارد و گروه همیشه مخالف این حرفها و حدیث ها رو از خودشون درمیارن

  15. اهالی کریک گفت:

    کار بدی نکرده

  16. ناشناس گفت:

    اقای رحیمی باید جوابگوی خیلی مسایل باشه.

  17. با قر گفت:

    اولا این پول اندوخته مدیران قبل بوده ثانیا ایا معنی اقتصاد مقومتی نداشتن خوابگاه برای دانشجو و سلول بودن اطاق اساتید و ندادن مطالبات کارمندی و اساتید است

  18. عارف گفت:

    کار برمحترمی که میگویند کار بدی نکرده ایا میدانند که تا کنون جه استفاده ای از این ساختمان گران قیمت شده است

دیدگاه شما