یکشنبه 19 آذر 1396 - 16:10

فلاحت‌پیشه: چادرهای زلزله زدگان را باد برد

بویرنیوز- یک عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در واکنش به تهیه طرحی برای کاهش میزان از یارانه‌های نقدی جهت تخصیص مناطق زلزله زده کرمانشاه، گفت که مردم کرمانشاه گدا نیستند که بخواهند از یارانه مردم کم کرده و آنها را به زلزله زدگان بدهند، این توهین به مردم کرمانشاه است.

به گزارش ایسنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با استناد به اصل 20 قانون اساسی در اخطاری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس،‌ گفت: بر اساس این اصل، حمایت قانونی از همه مردم از وظایف دولت است. در زلزله کرمانشاه ملت سنگ تمام گذاشتند اما برخی از دولتی‌ها و مسئولان تنها قول داده و عمل نکردند.

وی افزود: کرمانشاه یکی از استان‌های مرزی کشور است. اگر در قالب بودجه و نه حرف مشکلاتش حل نشود بدانید که نارضایتی‌های اجتماعی و اقتصادی تبدیل به نارضایتی امنیتی می‌شود، این موضوع را به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی می‌گویم.

نماینده اسلام‌آباد غرب گفت: آقایان دولت به وظیفه خود عمل کرده و تخصیص‌های لازم را در بودجه بدهند، چه توجیهی دارد که مجلس می‌خواهد با طرحی یارانه مردم را کم کرده و به زلزله زدگان بدهد؟ این یک توهین است، مگر مردم کرمانشاه گدا هستند که می‌خواهید این کار را انجام دهید؟

فلاحت‌پیشه با یادآوری دلاوری‌های مردم کرمانشاه در ایام جنگ، گفت: 85 درصد مرزهای کرمانشاه را خود مردم اداره می‌کنند. آنها در جنگ سینه جلوی گلوله گذاشته و محکم ایستادگی کردند. اکنون نیز زلزله یعنی یک حادثه طبیعی رخ داده و همه عمق فاجعه را دیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتا محروم‌ترین قشر جامعه باید جزء یارانه‌بگیران باشد. دولت‌ها در طول تاریخ یارانه را به درستی تخصیص نداده‌اند، اکنون نیز برای فرار از تعهدات می‌گویند که یارانه را کم کرده و به زلزله زدگان بدهند، مگر مردم کرمانشاه گدا هستند؟ زلزله بلای طبیعی است، دولت باید بودجه لازم را تخصیص داده و آقایان نیز به تعهدات‌شان عمل کنند.

نماینده اسلام‌آباد غرب با اشاره به بروز برف و باران در مناطق زلزله زده، گفت: دو شب گذشته 37 چادر مردم را باد به دلیل برف و باران برد و رییس بنیاد مسکن 48 ساعت است که موبایل جواب نمی‌دهد پس در چنین شرایطی این چه کاری است که آقایان با این طرح می‌خواهند انجام دهند؟ ما گدا نیستیم و فقط حق قانونی خودمان را می‌خواهیم.

فلاحت‌پیشه در پایان گفت: همانطور که دولت تعهد داده و رهبری نیز مرحمت داشتند و سخنگوی دولت نیز درباره اختصاص ردیف بودجه قول‌هایی دادند باید تعهدات عملی شود. ما یارانه نمی‌خواهیم.

پزشکیان رییس جلسه در پاسخ به این اخطار، گفت که اکنون مجلس در حال بررسی کلیات این طرح است. ان‌شاءالله این موضوع در جریان جزئیات حل می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجلس در حال بررسی کلیات طرح اصلاح بودجه 96 است که در آن آمده است 10 درصد از مبالغ پرداختی یارانه‌های نقدی کم شده تا منابع حاصل از آن به مناطق زلزله زده تخصیص پیدا کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=262536
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما