شنبه 18 آذر 1396 - 21:32

سرانجام پل سوم بشار یاسوج پس از 15 سال/وعده مسئولان برای تکمیل دو پروژه حیثیتی کهگیلویه و بویراحمد(+عکس)

گروه اجتماعی- حدود 15 سال از زمان کلنگ زنی پل سوم بشار یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد می گذرد.

به گزارش بویرنیوز،  رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حاشیه این دیدار در جمع مسوولان راه و شهرسازی و خبرنگاران با بیان اینکه ۴ پروژه مهم در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، که برای این استان حیثیتی هستند، اظهار کرد: ۱۵ سال از عمر پروژه پل سوم بشار یاسوج می‌گذرد که تنها در سال ۹۶، ۱۹ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده شد و اصلاً قابل مقایسه با ۱۴ سال گذشته نیست.

حسن نوروزی گفت: پروژه پل سوم بشار از سال ۸۱ عملیات اجرایی آن آغاز شد که تنها ۶ میلیارد تومان به آن تخصیص داده شد، اما در سال ۹۶ به دلیل اهمیت این پروژه ۱۹ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اضافه کرد: این دو پروژه (پل‌های سوم و چهارم بشار یاسوج) از اولویت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است. و باید با توان هر چه بیشتر سرعت انجام این پروژه قوت بگیرد.

نوروزی خواستار رفع معارضات اجتماعی آن از سوی دفتر فنی استانداری، شهرداری یاسوج و راه و شهرسازی استان شد که علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد همه معارضات اجتماعی آن را برطرف کردیم.

وی با تاکید بر اینکه مبالغی به زودی به پروژه پل سوم بشار یاسوج تزریق خواهد شد، افزود: ۵/۶ میلیارد تومان از اسناد خزانه تا هفته‌های آینده به پیمانکار خواهیم داد که قابل خرید و فروش هم است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: پروژه پل سوم بشار یاسوج دغدغه نقدینگی ندارد و افتتاح این پروژه یک مطالبه اجتماعی است و باید هر چه زودتر یک باند آن که اولویت اول استان نیز می‌باشد با رعایت نکات ایمنی و فنی افتتاح شود.

نوروزی گفت: به صورت هفتگی روند اجرایی پروژه پل سوم بشار را مورد بررسی قرار می‌دهیم و با توجه به تخصیص اعتبار دیگر هیچ‌گونه تعلل و بهانه‌ای از پیمانکار پذیرفته نیست.

به گزارش کبنا، پیمانکار این پروژه نیز گفت: تمام توان و امکانات و منابع مالی خودم را می‌گذارم تا ظرف ۵ ماه آینده این پروژه به زیر بار ترافیک برود که سهمگین دبیر فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه من خودم ناظر این پروژه بودم، اظهار کرد: ۵ ماه برای انجام این پروژه زیاد است و شما باید ظرف ۲ و نیم ماه دیگر این باند را که اولویت استان نیز می‌باشد را با لحاظ نکات فنی و ایمنی افتتاح کنید.

پیمانکار نیز در ادامه گفت: اگر به من یک برنامه زمان‌بندی در خصوص پرداخت و تأمین منابع مالی به من بدهید، چرا که منابع من هم محدود است، و قول می‌دهم با نهایت سرعت فنی کار کنم که پروژه به اتمام برسد.

در نهایت حسن نوروزی خطاب به پیمانکار گفت: از محل ارتقاء شاخص‌ها تا ۱۵ دی‌ماه اعتبارات (پول) را به شما می‌رسانیم.

نوروزی تاکید کرد: هیچ گونه نگرانی به لحاظ نقدینگی برای دو پروژه پل سوم و بشار یاسوج وجود ندارد و هیچ گونه تعللی هم پذیرفته نمی‌شود و این پروژه مطالبه مردم است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در نهایت به خبرنگاران گفت: ظرف سه ماه آینده کار آسفالت یک باند پروژه سوم بشار یاسوج انجام می‌گیرد و تا قبل از عید زیر بار ترافیک خواهد رفت.

در ادامه حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، شهردار یاسوج و برخی از مسوولان استان از پروژه پل چهارم بشار یاسوج (بیمارستان امام سجاد(ع) بازدید به عمل آمد.

نوروزی در این بازدید خطاب به پیمانکار گفت: ۷۵ درصد از مبلغ قرارداد پیمانکار با کارفرما تاکنون پرداخت شده است و چون این پروژه همانند پروژه پل چهارم بشار یاسوج برای استان حیثیتی است و برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هیچ عذر و بهانه‌ای قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: این پروژه را هم به شکل هفتگی رصد خواهیم کرد، ما به تمام تعهداتمان نسبت به پیمانکار عمل کرده‌ایم و پیمانکار نیز نباید در انجام کارهای پروژه کوتاهی کند، بلکه باید به تعهداتش نیز عمل کند.

شهردار یاسوج در این بازدید گفت: تلاش خواهیم کرد با همکاری مسوولان ارشد استان و به ویژه پیمانکار این پروژه به زودی مشکلات پروژه پل سوم بشار بررسی و برای برطرف کردن آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=262407
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. صابر گفت:

    اینکه پانزده سال یعنی یک سوم عمر مفید پلی که با حداقل کیفیت ساخته شده به کنار بفرمائید با افتتاح ان چه مشکلی از ترافیک فلکه اکبر اباد حل میشود.انهابی که بخواهندازاین مسیر بروند وارد کمر بندیمختار شوند اولا چشم گیر نبستند ثانبا می توانند ارمسیرغربی شهر استفاده کنند..باید مسیر درسرود جنوبی به تنگ کناره ادامه پیدا کند تا هم مسکل ترافیک وهم معضل بن بست کوچه های لانه عنکبوتی سرود جنوبی حل شود.

    • حمیدرضا گفت:

      صابر جان عجیب اینه که یا مسوولین ما با هلی کوپتر ایاب و ذهاب میکنن یا انچنان خودشون رو توی این ترافیک به خواب میزنند که هنوز متوجه این شرایط نشده اند

    • سعید گفت:

      دقیقا اونجا مشکل ترافیک هم‌چنان پا برجا میمونه مگه اینکه بخواهیم زیرگذر و روگذر بزنن. که این یک قلم در مخیله این استان نمی گنجه.

  2. ناراضی از وضعیت استان گفت:

    نه به این دو ماه و نیم شما و نه به اون پنج ماه پیمانکار.
    از همین الان معلومه چند پهلویی وجود داره و همچنان چشممان از این پروژه آب نخواهد خورد…
    سالهاست میشنویم که ظرف چند ماه آینده افتتاح خواهد شد. همین چند ماه پیش گفتند ظرف هفتاد روز تحویل داده خواهد شد.ولی حیف که مسوولیتی در قبال قول و وعده ها نبوده…

  3. متعجب گفت:

    با سلام
    یه سوال ذهن منو درگیر کرده
    چرا مسوولین استانی از این همه دوگانگی گویی و از این همه کیفیت پایین استان شرمسار نمیشوند؟
    ما مردم که در قبال دیگر استانها شرمنده ایم

  4. شاهین گفت:

    هیچ تو این استان مطالعه کارشناسی نمی شود اگر هم بخواهند کاری بکنند میشه پانزده سال اصلا معارض از انجام پروژه به خاطر ساخت و ساز جلوگیری میکند
    اگر مسئولین امروز فکری به حال بازگشایی این پروژه نکنند متاسفانه افتتاح پل مشکلی از بار ترافیک حل نمی کند
    و متاسفانه آب در هاون کوبیدن است

  5. ناشناس گفت:

    اى كاش تا ٢ سال ديگه ان را درست مى كردند

  6. سید روح الله هادی گفت:

    سلام می خواهم به مسوولین بگویم که پروژه ای که ۱۵ سال از عمرش می گزرد که حد اقل باید ۱۴/۹ سال پیش به بهره برداری می رسید که مدت ۱۴ سال و اندی از باز ده این پروژه به فنا رفته پس چرا دراصفهان چندین کیلو متر پل هوایی دو بانده باقسمت زیرین در مدت حد اکثر ۸ ماه به طور کامل آن هم بصورت استاندارد و بسیار زیبا با نما خاص آماده بهره برداری می گردد ولی در این استان بعد ۱۵ سال حالا این برنامه برای آنها حیثیتی شده هر استانی بود ظرف ۳ ماه آنرا تحویل می دادند جای تأسف است چرا استان کارهایش به این شکل انجام می پدیرد مگرهر انسانی چقدر عمر دار.

  7. مازه خریده گفت:

    چه افتاح بشه چه نشه بازههم با ترافیک روی اکبر اباد یا باید جاده مسقیم بره که هیچ فقط نمی تو نن با مالک کنار بیان پس نتیجه میگیریم افتاح نشه بهتره خو دتان مسخره نکنید بهتره

  8. مهندس گفت:

    این دو پل نشان می دهد که مسولین استان ما خواب تشریف دارند.همین دو پل تابلویی هست که میزان کارامدی و کاربلدی و تخصص و تعهد مسولین استان به ترتیب از نمایندگان استان و استانداران و سازمان مدیریت ووبرنامه ریزی استان و راه و شهرسازی استان و شهرداری مرکز استان را به همه هم استانی ها و مسولین کشوری نمایش می دهد.

  9. هم استانی گفت:

    آخرین بار یادمه یکی از همین مسولین گفته بود ظرف ۷۵ روز پل زیر بار ترافیک میره . خخخخخخخخخخ

  10. کاووس گفت:

    حالا گیرم که این پل هم ساخته شد با پل زردک چی می کنید.
    امسال آب نبرش خوبه

  11. کاووس گفت:

    تعمیر کارهای اتومبیل توی جاده نقاره خانه باید جابه جا بشه و جاده هم عریض بشه.

  12. دنا گفت:

    به هر حال ، این پروژه ( لاین اول) تا چند ماه دیگر درست می شود ، محل تقاطه با جاده کردلاغری **قتلگاه** خواهد شد. از ما گفتن ،

  13. رسول گفت:

    شیراز و اصفهان تو سه سال چندین کیلومتر پل و مترو و اتوبان و تونل زدن تو یاسوج بیست متر پل رو بعد پانزده سال هنوز نتونستن تکمیل کنن.

دیدگاه شما