شنبه 18 آذر 1396 - 15:30

مدیری در کهگیلویه و بویراحمد که در روز رفتنش هم عملکرد خاصی برای ارائه نداشت!(+جزئیات و عکس)

گروه اقتصادی- امروز کهگیلویه و بویراحمد شاهد انتصاب اولین مدیرکل زن در اداره کار بود و عملاً تغیر پست های مدیریتی استان رقم خورد.

به گزارش بویرنیوز، حوزه کار و اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد همواره چالش آفرین، حاشیه ساز و مورد نقد جدی مردم و تعاونی ها بوده است، از بیکاری سرسام آور جوانان استان گرفته تا حمایت ناچیز از طرح های اشتغالزایی همیشه نقد جدی مردم به اداره کار بوده است.

مدیرکل سابق اداره کار در حالی از سمت خود کنار رفت که خرید ماشین و رفع برخی مشکلات رفاهی کارکنان اداره کار، اقداماتی در زمینه تعاونی ها هرچند کم اما با کیفیت!، فعال بودن سالن های ورزشی و اعزام تیم ها به مسابقات و همچنین کاهش نرخ بیکاری را بعنوان عملکرد چند ساله خود بیان کرد.

هرچند ین اقدامات هم خوب است اما رسالت اصلی اداره کار موضوع اشتغال و اقدامات در راستای اشتغالزایی است، و جا داشت جناب مدیرکل می گفت در این مدت چند شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است و یا مشخصا چه اقدامی برای توسعه کسب و کارها کرده است.

یکی دیگر از ضعف های حوزه اداره کار، حجم کثیر تعاونی های غیر فعال و راکد استان است جا داشت آقای مظاهری روشن می کرد چه حمایت هایی از بخش تعاونی ها کرده و اصولاً آیا توانست بخشی از تعاونی های راکد و نیمه فعال را به چرخه فعالیت برگرداند.

کاهش نرخ بیکاری به هیچ وجه نشان از بهبود وضع اشتغال نمی دهد، جمع کثیر بیکاران همچنان هستند و دائماً هم به تعداد آنها افزوده می شود، این را واقعیت های موجود استان به خوبی نشان می دهد.

مطمعناً رفع مشکل بیکاری عزم جدی همه دستگاه و نه فقط اداره کار را می طلبد و مهم است اولاً اداره کار سایر سازمان ها را پای کار بیاورد و در ثانی از ظرفیت هایی همچون تعاونی ها و وام های اشتغالزایی نهایت استفاده بشود.

در تودیع و معارفه صابر مظاهری و پروانه نیک مرام آنچه بیش از همه جلب توجه میکرد حضور کارگرانی با دسته گل بود، کارگرانی که به گفته خودشان، حمایت های خانم نیک مرام در گذشته ضامن ادامه اشتغال آنها شده بود.

نماینده بویراحمد و دنا نیز در این مراسم بر ضرورت توجه به اشتغال و دوری از مسائل حاشیه ای برای حرکت تند توسعه استان تاکید کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم با اشاره به جدیت دولت برای اعتماد به زنان در پست های مختلف مدیریتی، اظهار داشت: باید دغدغه کار داشت، و به صورت جدی به دنبال تحقق اقتصاد مقاوتی و اشتغال بود.

مدیرکل جدید اداره کار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم اظهار داشت: از همه دستگاه‌ها انتظار داریم با مساعدت و مشارکت به کمک اداره‌کل کار بیایند به ویژه در زمینه اشتغال و ایجاد اشتغال وظیفه همه دستگاه‌ها است و اگر همه همت کنند قطعاً نرخ بیکاری در استان تک رقمی شود.

پروانه نیک مرام گفت: باید مرز بندی قوم و قبیله‌ای و جغرافیایی در ادارات کنار بگذاری چرا که وظیفه ما خدمات دهی به جامعه و تلاش برای بهبود اوضاع اشتغال است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=262355
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اشکبوس گفت:

    مشکل کشور ما بحران مدیریت است مگر بقیه مدیران کل چه کرده اند که این یکی کارنامه نداشت ؟ کارنامه بقیه جز رابطه بازی خویشوند سالاری سیاسی کاری چیز دیگری نیست اصلا” مگر دراستان هم بی کار داریم ؟ فقط عده ای کودک معصوم در پشت چراغ قرمز ها بقیه هم یا خودکشی یا مواد مخدر یا سایر معضلات به نوعی سر کارند.

  2. شاهین گفت:

    خدا وکیلی اصلا نقدینگی خیلی کم شده و استخدام و نیروی کار وابسته به سرمایه (نقدینگی ) دارد آخر کدام عملکرد را میشه بوجود آورد وقتیکه پول تو مملکت نیست

  3. Ali گفت:

    خل من سر بچل ایما

  4. یا اباعبداله گفت:

    خدایی اصلا بحران کلی به جای خود..ولی در این چند سال اگه صندلی خالی مدیریت توی دفتر اداره کار به اختیار خود بود بهتر مدیریت میکرد تا اینکه بخواد جناب مظاهری مدیریت کند

  5. محراب نژاد وکیل پایه یک دادگستری گفت:

    با سلام..به راستی از زمانی ک اینجانب در حوزه روابط کار ..و مخصوصا پروندهای کارگری و کارفرمایی با خانم نیکمرام اشنا شدم…ایشان انسان بسیار شایسته..باسواد..و با تدبیری بودن و هستن…لذا امید موافیقت ایشان را از خداوند خواستاریم

  6. شهروند در راه تهران مانده گفت:

    سلام
    تبریک به خانم مهندس نیکمرام اولین خانم مدیر در استان موفق باشید واقعا لیاقتشو داری خدا به همرات

  7. ناشناس گفت:

    بابا جمع کنید این مسخره بازی هایتان را چه اشتغالی چه کاری هر روز تعداد بیکاران افزوده میشه

  8. احمد گفت:

    سلام درود بر دکتر احمدی و درود بر حاج زارع امیر

  9. ناشناس گفت:

    انشاءالله در آینده نماینده واقعی مردم در مجلس هستی
    واقعا لیاقت نمایندگی را داری خودتو آماده کن
    ملت پشت سرت هستن
    تبریک به ملت

دیدگاه شما