دوشنبه 13 آذر 1396 - 21:32

تنش در جلسه دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج/بی آبرویی برای مرکز کهگیلویه و بویراحمد!

گروه سیاسی- من واقعاً متأسفم، در تمام دانشگاه‌های سخنرانی کردم اما هیچ دانشگاهی به این بی‎نظمی نبود. توسط عده‌ای که خود را مکتبی می‌دانند، این بی‌‌نظمی به وجود آمد. خبر این جلسه در کشور منعکس می‌شود و آبروی استان می‌رود.

به گزارش بویرنیوز، عصر امروز جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور حجت‌الاسلام منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی و با حضور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در محل سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدا حجت‌الاسلام منتجب‌نیا با روز دانشجو و مسائل آن پرداخت و اظهار کرد: در دانشگاه‌ها همه امور باید حول محور دانشجو و اساتید باشد، و نباید به دانشجو تحمیل کنیم که آنطور که من فکر می‌کنم او باید فکر کند، این یک نوع زورگویی و استبداد است. دانشجو نباید با مشت، لگد و یا خشونت حرف‌هایش را به کرسی بنشاند بلکه با استدلال و برهان و منطق باید مسائل را مطرح کنند و شأن دانشگاه اینگونه است، شأن دانشگاه این است که دانشجو باید خودش انتخاب کند، نه اینکه بر او تحمیل کنند.

این چهره سیاسی مطرح کشور در ادامه گفت: انتخاب دین از نظر دین اسلام ما آزاد است،( لا اکراه فی دین)، حالا چه برسد در سیاست. هر کس هر طوری که بخواهد فکر می‌کند و عمل می‌کند. وزیر علوم وزیر بهداشت نباید نگران این باشند که در دانشگاه‌های ما بحث‌های سیاسی مطرح شود. مسائل سیاسی باید آزادانه در دانشگاه‌ها مطرح شود و این میراث امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌باشد. طرح مسائل سیاسی جزء ضرورت های دانشگاه است.

وی افزود: این حرف غلط است که دو جناح سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب را که دو بال نظام است، یکی از آنها را بشکنیم، و این غلط است که بگویم، این جناح قلع و قمع شود، این فرد اصولگرا باشد و یا آن فرد اصلاح‌طلب نباشد، اما نباید لیست سیاه و سفید درست شود.

حجت‌الاسلام منتجب‌نیا  گفت: دانشگاه جای فعالیت های سیاسی است اما نباید احزاب در دانشگاه ها نفوذ کنند و شعبه‌ای بزنند، بنابر این دانشجو و اساتید باید مستقل عمل و سیاست های دانشگاه را مشخص کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به میلاد پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: در دین اسلام تنگ نظری وجود ندارد و در دین اسلام اجبار و اکراه وجود ندارد. در روایت‌ها است که عبادت خدا را بر بنده خدا تحمیل نکنید و اگر چنین کردی همانند سواری است که به مقصد نمی رسد، بنابر این در این دین هیچ گونه اجباری نیست. و دین اسلام، دین نشاط و شادی است.

بر پایه این گزارش، در ادامه دانشجویان سوالات و سخنان خود را خطاب به حجت‌الاسلام منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی مطرح کردند و منتجب‌نیا نیز پاسخ‌های لازم را ارائه کرد.

یکی از دانشجویان به موضوع آتش‌سوزی و تخریب مساجد تهران اشاره کرد و گفت: عده‌ای خودسر و گستاخ می‌خواستند که مساجدی را در تهران آتش بزنند و تخریب کنند، اما دولت از کنار این موضوع گذشت، چرا؟

یکی دیگر از دانشجویان نیز هنگامی که شکوائیه خود را ارائه داد، وقت او کمی به درازا کشید که دانشجویان با صدا و فریاد می‌گفتند، وقت شما به اتمام رسیده است.

سارا ره‌ انجام از منتجب‌نیا سوال کرد و گفت: تئوری دولت سازندگی این بود که دانشجویان نباید سیاسی باشند بلکه باید فقط به درس و پژوهش بپردازند، اما شما می‌گوید که حجت‌الاسلام هاشمی حرفش سیاسی بودن دانشجویان و دانشگاه بود. لطفا این را توضیح دهید؟

آرین یکی دیگر از دانشجویان با بیان اینکه دانشجو روزگاری ندارد، همین یک روز است، اظهار کرد: دانشجو روزگاری ندارد یک روز است پس اجازه بدهید که نقد کنیم و رئیس جمهور را نقد کنیم. و بگوییم که آقای روحانی وعده‌های انتخاباتی‌تان چه شد، بگویم شورای نگهبان نظارت استصوابی چیست؟ حقوق اقلیت‌ها کجاست؟ چرا جازه می‌دهند فردی که ۸ سال مشکلات زیادی برای کشورمان به وجود آورد، آزادانه بگردد.

بهنام زارع سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج نیز سخنان تندی را مطرح و اظهار کرد: چرا آقای اصولگرا در مقابل احمدی‌نژاد و مسائل پیرامون او کوتاه آمده‌اند و هیچ گونه حرفی نمی‌زنند. ماجرای سکه‌ها در خانه آقایان چیست؟ اینها قرار بود کجا خرج شد.

در هنگام برخی از دانشجویان به سخنان او واکنش نشان دادند و با صدای بلند فریاد می‌زدند که توهین نکنید. اما بهنام زارع در پاسخ به واکنش دانشجویان گفت: حنای شما دیگر برای مردم رنگی ندارد، فردی با حلقه زنبیلیون بست نشینی می‌کند که باید پاسخگو باشند.

زارع در ادامه به شعار فتنه‌گر هم اشاره کرد و گفت: فتنه گر کسی بود که مردم را خار و خاشاک می‌خواند.

او در ادامه با انتقاد از اصولگرایان گفت: افرادی که از احمدی‌نژاد دفاع می‌کردند چرا در ۱۲ روز خانه‌نشینی هیچ سخنی نگفتند.

وی در ادامه با اشاره به سخنی از دکتر شریعتی، افزود: آقای شریعتی گفت که اگر اجبار به زیستن نبودم، خودم را جلوی دانشگاه به آتش می‌کشیدم.

اما در ادامه بابک حاتمی یکی دیگر از دانشجویان نیز برای سخنرانی پشت تریبون رفت که دانشجوی با صدای بلند خطاب به او گفت: مگر شما دانشجو هستید؟ که او پاسخ داد بنده حاضر نیستم به هر کسی پاسخ بدهم، اما هر فردی که فارغ التحصیل شود تا شش ماه می‌تواند فعالیت سیاسی کند.

حاتمی شروع به انتقاد تند از احمدی نژاد کرد و دانشجویان نیز با شعارهای به صحبت‌های او واکنش نشان دادند.

این دانشجو در ادامه نامی از سید محمد خاتمی، میرحسین موسوی، شیخ کروبی برد و جمعی از دانشجویان با شعارهای مرگ بر فتنه‌گر به صحبت‌های او واکنش نشان دادند.

او گفت: معاون اول رئیس جمهور دولت احمدی نژاد که رئیس مبارزه با مفاسد اقتصادی بود، خود مفسد مالی بود.

یکی از دانشجویان بسیجی در پاسخ به این سخن او گفت: برادر معاون اول رئیس جمهور دولت تدبیر و امید نیز به دلیل فساد اقتصادی دستگیر شد و برادر رئیس جمهور نیز دستگیر شد. و با وثیقه میلیارد تومانی آزاد گردید.

این دانشجو به حقوق‌های نجومی نیز اشاره کرد و آن را از ضعف‌های دولت تدبیر و امید دانست.

اما در نهایت حجت‌الاسلام منتجب‌نیا که حوصله‌اش از بی‌نظمی‌ها و تنش در فضای سالن سر رفت، اظهار کرد: من واقعاً متأسفم، در تمام دانشگاه‌های سخنرانی کردم اما هیچ دانشگاهی به این بی‎نظمی نبود. توسط عده‌ای که خود را مکتبی می‌دانند، این بی‌‌نظمی به وجود آمد. خبر این جلسه در کشور منعکس می‌شود و آبروی استان می‌رود. من تا آخر عمرم این بی‌نظمی را فراموش نمی‌کنم. نیم ساعت فقط شاهد شلوغی بودم. همه جا رفتم، اما هیچ جا مثل یاسوج نبود.

وی افزود: نباید اینگونه توهین کرد، همه باید نقد شوند، هر دولتی باشد، روحانی یا هر کس دیگری، اما انتقاد سازنده نه با شلوغ کردن و هیاهو، دولت آقای احمدی‌نژاد نیز دجار اختلاس‌های شد و آقای هاشمی رفسنجانی که جز شخصیت های اول انقلاب بود، حالا ۴ اشتباه کرده است. پس همه باید مورد نقد قرار گیرند. هم بزرگان اصلاح طلب و هم بزرگان اصولگرا. هم اجازه دهیم اصلاح‌طلبان اصولگرایان را نقد کنند.

کبنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=262073
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ایران گفت:

    تو شهرییی که هنوز دانشگاش فرهنگ یک سخرانیی نمیدانننن امیدییی نیست امیدیی نیست نیست !!!!!!!!!!!!!

  2. سید ارسلان دهسار گفت:

    در یه کلام دانشگاه آزاد تش نها من یاسوج و بس

  3. اا گفت:

    حرف مفت

  4. همشهري گفت:

    خدايي يه مشت ادمي كه هيچي از الفباي سياست نميدونن و اصلا براشون مهم نيس سخنران جلسه چي ميگه فقط مخالف جناح مقابلند

  5. Ali گفت:

    با سلام
    واقعا جتی تاسف داره اونم از طرف قشر دانشجو

    تا کی بی فرهنگی تا کی ادامه دادن

    ولی بر ما

  6. سیروس گفت:

    از زمانی ک یادمه تا داخل دانشگاههای یاسوج دعواس

دیدگاه شما