دوشنبه 13 آذر 1396 - 14:35

اظهارات جالب استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره توزیع بودجه؛ یک ملاقه بیشتر به ..

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مجددا بر دوری از طایفه‌گری در دستگاه‌ها تأکید کرد و گفت: هیچ‌گاه سرمایه ایل، قوم و تبار را نفی نمی‌کنم اما بهتر است این سرمایه برای تقویت اخوت اسلامی باشد.

به گزارش بویرنیوز، علی‌محمد احمدی در مراسم تجلیل از سفیران تبلیغ اداره‌کل تبلیغات اسلامی که پیش از ظهر امروز در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با بیان اینکه در فرصتی مناسب دغدغه‌های فرهنگی و دینی طلاب را خواهم شنید، اظهار کرد: به عنوان مقام ارشد اجرایی در این استان مش اعتدال را مدنظر دارم و طبق گفته‌های رئیس جمهور از افراط و تفریط گریزان هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زمان، منابع و انرژی که وارد حاشیه شویم و فرصت را از مردم بگیریم، نداریم، گفت: مردم برای نظام و انقلاب مجاهدت‌ها و زحمات زیادی کشیدند و اکنون از نظام مطالبه خدمت دارند و خدمت در فضای غبارآلود و افراط و تفریط امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه با این مش تلاش می‌کنیم مسیر را ادامه دهیم، افزود: برای تحقق اهداف برنامه داریم، اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه اجتماعی و اقتصادی، مطالعات طرح آمایش سرزمین، برنامه 5 ساله، برش منطقه‌ای و استانی و از همه مهمتر مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی برنامه‌های مدنظر هستند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این مدتی که به عنوان استاندار این استان انتخاب شدم بیشتر وقت خود را صرف بازدید میدانی از پروژه‌ها، طرح‌ها و مناطق مختلف استان کردم و نقاط قوت و ضعف در حوزه‌های زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی و سایر حوزه‌ها را نیز شناسایی کرده‌ایم.

احمدی تصریح کرد: ارتباط خوبی با بدنه مدیران ملی داریم و در روزهای گذشته نیز با معاون اول رئیس جمهور، رئیس مجلس، وزیر نیرو، رئیس بنیاد مستضعفان، معاونین وزار و بسیاری دیگر از مسؤولان کشوری داشتم و در میدان عمل حضور داریم و مسائل استان را در تهران پیگیری می‌کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر ظرفیت را به خوبی به کار گیریم و دغدغه و نظارت داشته باشیم خودمان می‌توانیم مشکلات را در خود استان حل کنیم اما در زمان ارائه بودجه باید در تهران باشیم که همین کار را نیز انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به ضعف تاریخی در کالبد استان افزود: به برکت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است اما زخم محرومیت‌ها در استان عمیق بوده و در برخی حوزه‌ها زیرساخت‌ها ضعیف بوده و نیازمند عزم جدی برای رفع آنها هستیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این مدت مدیران را ملزم به نظارت و عزم کافی بر حوزه خود کردیم و در جلسات تنها به کلی‌گویی اکتفا نکردیم بلکه در میدان مدام پروژه‌ها را رصد کردیم و تلاش می‌کنیم عهدی را که بستیم دنبال کنیم.

احمدی با بیان اینکه برای توسعه و پیشرفت استان نیازمند کمک طلاب و روحانیون هستیم، گفت: توصیه نمی‌‌کنیم که نسبت به مسائل دینی، سیاسی و فرهنگی بی‌تفاوت باشید اما مسائل و مباحث سیاسی را چند دهه‌ای است که داریم، نظام مدیریت خاص دارد و به فضل الهی و با رهبری مقام عظمای ولایت از گردنه‌های سخت عبور کرده و عبور می‌کنیم اما اکنون زمان کار است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مقام معظم رهبری در چهار دهه عمر انقلاب، اقتصاد و اشتغال و تولید  را مطرح می‌کنند و نگاه ما باید به این حوزه باشد و انتظار داریم روحانیون مشکلات مناطق محروم را به ما منتقل کنند، ضمن اینکه نیاز است به خاطر شرایط نظام و فشارهای نظام بین‌المللی بر جمهوری اسلامی خدماتی که ارائه می‌شود مربوط به یک دولت خاص مطرح نشود بلکه خدمات صورت گرفته مربوط به نظام و انقلاب است و با تبلیغ در این خصوص بذر امید را در دل مردم بکاریم.

وی با بیان اینکه حق نداریم به خاطر نگاه حزبی و قومی و قبیله‌ای مردم را مایوس کنیم، به پروژه‌های در دست احداث استان اشاره کرد و گفت: بیش از 1300 پروژه در استان و 40 هزار پروژه در سطح کشور تعریف شده که وضعیت پروژه‌ها در استان و کشور بهم شبیه است و منابع کافی برای تکمیل این پروژه‌ها را در اختیار نداریم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اولویت ما در ساخت پروژه‌های نیمه تمام، طرح‌هایی است که در تولید، اشتغال و معیشت مردم تاثیر دارند که این پروژه‌ها رصد شده است، ضمن اینکه دولت در سال جاری تسهیلات خوبی در زمینه اشتغال و اعتبارات تملک دارایی به استان اختصاص داده است که تا پایان سال جاری جهش خوبی در بخش‌های مختلف استان خواهیم داشت که این رشد و پیشرفت سال آینده شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلاب فرهنگی است، گفت: اگر پل‌ها، ساختمان‌ها و طرح‌های عمرانی متعدد بسازیم اما انسان‌سازی نداشته باشیم طعم پیشرفت را لمس نخواهیم کرد و در استان به همان اندازه که تنگناهای زیرساختی و عمرانی را شاهد هستیم در حوزه فرهنگی هم تنگناهایی وجود دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در حوزه فرهنگی اعتباراتی داریم که برای ساخت مسجد، مصلی، خانه‌های عالم و سایر برنامه‌های فرهنگی اختصاص خواهیم داد و هر جایی که نیاز بود با تمام قدرت پشت سر طلاب و روحانیون و علما هستم و به شدت دوری می‌کنم قولی بدهم و نتوانم آن را انجام دهم.

وی در ادامه خواستار خروجی مناسب جلسات فرهنگی شد و گفت: هیچ‌گاه سرمایه ایل، قوم و تبار را نفی نمی‌کنم اما بهتر است این سرمایه برای تقویت اخوت اسلامی باشد، شایسته سالاری را مدنظر قرار دهیم و از طایفه‌گری و قوم و خویش‌بازی دوری کنیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه نگاه‌ها به استان بدون تبعیض باشد، افزود: وظیفه دارم منابعی که به استان تخصیص داده می‌شود را با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بدون تبعیض برای تمام استان توزیع کنم اما با توجه به توصیه دین مبنی بر خدمت به فقرا، اگر اعتباری را توزیع کردیم یک ملاقه بیشتر برای مناطق محروم اختصاص می‌دهیم.

احمدی در پایان سخنان خود با بیان اینکه بخشی از کار فرهنگی عبادت و روزه و بخشی دیگر آگاهی دادن به مردم است، خاطرنشان کرد: ظرف روزهای آینده از حوزه‌های علمیه بازدید می‌کنم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=261992
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرهنگی گفت:

    عزیزم استاندار گلم تفاوت میان مستمندان و غیر مستمندان با یک ملاقه جبران نمی شود تفکر حمایت از مستضعف به این روش خریداری ندارد

دیدگاه شما