چاپ این برگه

جزئیاتی جدید از سرمایه گذاری عظیم وزارت نفت در یاسوج

با همکاری وزارت نفت دومین مجتمع بزرگ خدماتی، رفاهی این وزارتخانه در پارک جنگلی یاسوج احداث می شود.
به گزارش بویرنیوز، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورد‌های نفتی استان گفت: با همکاری وزارت نفت دومین مجتمع بزرگ خدماتی، رفاهی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی این وزارتخانه در کشور در پارک جنگلی یاسوج احداث می‌شود.
لطف الله مسعودی مساحت این مجتمع را بیش از ۷۵ هکتار اعلام کرد و افزود: اعتبار این طرح بزرگ خدماتی فرهنگی، ورزشی و رفاهی نیز ۶۰۰ میلیارد تومان است که این مقدار اعتبار برابر با ۸۰ تا ۹۰ درصد اعتبارات عمرانی استان در سالجاری است.
مسعودی با بیان اینکه مطالعات این مجتمع تکمیل شده و طراحی آن نیز تا ماه آینده آماده می‌شود گفت: وزیر نفت در سفر به استان ضمن بازدید از محل احداث این مجتمع در پارک جنگلی یاسوج آن را بهترین مکان برای احداث این مجتمع ارزیابی کرد.
وی با بیان اینکه تمام مسائل زیست محیطی در احداث این طرح رعایت می‌شود افزود: تلاش می شود از احداث ساز‌ه های بتنی خود داری و تلاش می‌شود از چوب برای ساخت اماکن مورد نیاز در این مجتمع استفاده شود.
مسئول راه اندازی مجتمع خدمات رفاهی،فرهنگی، ورزشی و تفریحی وزارت نفت با اشاره به اینکه تلاش می‌شود در اجرای این مجتمع درختان قطع نشود گفت: با استفاده از ظرفیت درختان موجود در مکان های خالی از درخت خانه‌های ویلایی چوبی برای اسکان گردشگران ساخته می‌شود.
مسعودی با بیان اینکه این مجتمع یک طرح صنعتی نسیت بلکه یک طرح اقتصادی است افزود: در این مجتمع بزرگ علاوه بر خانه‌های ویلایی برای سکونت، سینما ، هتل، پیست‌های مختلف ورزشی از جمله دوچرخه سواری ، اسب سواری ،کافی شاپ ،رستوران و سایت نجوم پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه احداث این مجتمع هم به لحاظ اشتغالزایی و هم به لحاظ اقتصادی برای استان درآمد زایی اقتصادی زیادی دارد گفت: با راه اندازی این طرح بزرگ اقتصادی علاوه بر گشترش حوزه حمل نقل عمومی برون و درون شهری و توسعه فرودگاه باعث پیشرفت استان و رونق کسب و کار در شهر یاسوج و شهر‌های همجوار خواهد شد.
مسعودی بروکراسی اداری و خلع ید شهردای یاسوج از محل احداث این مجتمع را از مشکلات پیشرو بیان کرد و گفت: در صورت همکاری دستگاه‌های اجرای استان تا پایان سال اولین مجتمع بزرگ رفاهی، فرهنگی و افریحی و ورزشی وزارت نفت در حوزه جنوب کشور در شهر یاسوج گلنگ زنی می‌شود.
وی گفت: با راه اندازی این طرح امکان استفاده کارکنان وزارت نفت در سراسر کشور و عموم مردم وجود دارد.