شنبه 11 آذر 1396 - 13:38

نمایشگاه پژوهش امسال تجلی عینی تفاوت مدیریت ها بود/ دکتر احمدی و امیدواری برای ارتقای جایگاه پژوهش در کهگیلویه و بویراحمد

نشست کارگروه پژوهش و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد 29 آبان ماه در سالن شماره یک استانداری بدون حضور رئیس دانشگاه یاسوج به عنوان دبیرکل شورای پژوهش برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز،  دکتر علی محمد احمدی، استاندار راسخ و جدی استان کهگیلویه و بویراحمد که به خوبی بر اهمیت پژوهش در فرایند توسعه اشراف دارد از بی توجهی دانشگاه یاسوج به این مهم گلایه می کند.

وی به همین هم بسنده نکرد و در همان نشست عذر دکتر محمودرضا رحیمی را به عنوان دبیرکل می خواهد و دکتر اورنگ ایلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دبیرکل جدید انتخاب می کند.

 

رئیس ﭘﮋوﻫﺸﮑﺪه اﻗﺘﺼﺎد داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻣﺪرس، ﻋﻀﻮ ﺷﻮرای ﭘﮋوﻫﺸﯽ وزارت اقتصاد و اﻣﻮر داراﯾﯽ، رئیس ﭘﮋوﻫﺸﮑﺪه اﻗﺘﺼﺎد داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻣﺪرس، ﻋﻀﻮ ﺷﻮرای ﺗﺨﺼﺼﯽ ﭘﮋوﻫﺸﯽ و ﻓﻨﺎوری داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻣﺪرس و ﻣﺪﯾﺮ ﻣﺴﺌﻮل ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ ﭘﮋوﻫﺶ ﻫﺎی اﻗﺘﺼﺎدی داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻣﺪرس از جمله بخشی از سوابق استاندار کهگیلویه و بویراحمد بوده که خود گواه روشنی بر تسلط استاندار بر فعالیت های پژوهشی و نقش پژوهش در توسعه همه جانبه استان هست.

نماینده عالی دولت در استان نشان داد به نقش پژوهش در توسعه بخش های مختلف از جمله صنایع، کشاورزی و خدمات به خوبی واقف است و همین امر نیز دلیل دغدغه ایشان بوده است که در نشست چند روز قبل از برپایی نمایشگاه هفته پژوهش ، از بی برنامه گی دانشگاه یاسوج انتقاد می کند و در همان نشست تصمیم می گیرد دکتر اورنگ ایلامی را به سمت دبیرکل شورای پژوهش انتخاب کند.

دکتر ایلامی که از زمان حضورش در دانشگاه علوم پزشکی استان فعالیت و تحرک خوبی داشته است، در برپایی نمایشگاه پژوهش نیز پاسخ درخور و شایسته ای به اعتماد استاندار داد و در فاصله کمتر از 10 یک هفته، نمایشگاهی را برپا کرد ، که تفاوت های چشمیگری با سال های گذشته داشت.

نمایشگاه نمونه ای شاید تا تفاوت های مدیریتی روسای دانشگاه یاسوج و دانشگاه علوم پزشکی استان به تصویر کشیده و با عملکرد مطلوب خود بر تصمیم استاندار، صحه بگذارد.

 

مجید محنایی جانشین رئیس ستاد استانی هفته پژوهش در گفت و گو با خبرنگاران آب پاکی را بر روی دستان منتقدین نمایشگاه هفته پژوهش ریخت و گفت: برگزاری نمایشگاه امسال از نظر شکل و محتوا قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی افزود: نمایشگاه هفته پژوهش امسال در یک مکان کامل استاندارد و نمایشگاهی واقع در یکی از بلوارهای بزرگ شهر یاسوج برپا شد در حالی که در سال گذشته در سالن ورزشی پوریای ولی گشایش یافت.

 

محنائی با تاکید بر اینکه استقبال از نمایشگاه هفته پژوهش امسال مطلوب است، ابراز کرد: سال گذشته در نمایشگاه هفته پژوهش 20 غرفه داشتیم که این میزان امسال به 32 غرفه رسید.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با توجه به پیگیری های انجام شده توسط مسئولان و متولیان برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش، امسال شاهد حضور پررنگ بخش خصوصی هستیم به طوری که برخی از شرکت های بیرون از استان نیز در نمایشگاه حضور فعال دارند.

 

محنایی ادامه داد: نمایشگاه هفته پژوهش سال گذشته 3 روز دایر بود ولی امسال برای مدت 6 روز آماده بازدید نخبگان، پژوهشگران و آحاد جامعه دانشگاهی و دانش آموزی است.

 

هر چند که این روزها در فضای به شدت احساسی برخی سایت های خبری در قالب نقد، اطلاعاتی خلاف واقع ارایه مز سود اما امیدواریم این شروع خوب و نگاه ویژه استاندار، زمینه ی فعالیت های جدی تر در حوزه پژوهش و کمک به توسعه استان باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=261729
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. صفری گفت:

    احسنت بر جناب دکتر ایلامی

دیدگاه شما