شنبه 11 آذر 1396 - 12:25

آتش چاه 147 رگ سفید گچساران بزودی خاموش می‌شود

مسئول پشتیبانی حفاری گچساران گفت: اگراسترینگر امروزکار گذاشته شود صد در صد چاه 147 رگ سفید خاموش خواهد شد.

به گزارش بویرنیوز، “رامین آذر نیا” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: در راستای مهار آتش چاه 147 رگ سفید در گچساران اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: با همدلی و تلاش کلیه پرسنل گچساران، مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری، پیمانکاران دوگنبدان توانستیم برخی اقدامات را در 14 روز جهت مهار آتش در رگ سفید انجام دهیم.

مسئول پشتیبانی حفاری گچساران تصریح کرد: در مهارآتش چاه 147 رگ سفید مهمترین عامل آب بوده که در این راستا توانستیم دو استخر احداث کنیم.

آذرنیا عنوان کرد: یک استخر با گنجایش 130 هزار بشکه آب پشت خود آتش بود و استخر دیگر که ظرفیت 70 هزار بشکه را داشت توانستیم آن را به 90 هزار بشکه رسانده و به عنوان کمکی و آبرسانی به لوکیشین ها راه اندازی کنیم.

وی گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در این عملیات مهم می توان به احداث و ترمیم سه خط لوله 4 اینچ از تل چگاه حدود 150 کیلومتردر کمتر از 36 ساعت و یک خط 8 اینچ از داربهاره آغاجاری حدود 60 کیلومتر در کمترین زمان ممکن جهت آبگیری استخرها و آبرسانی اشاره کرد.

مسئول پشتیبانی حفاری گچساران خاطر نشان کرد: با توجه به حجم کار عادی، راه اندازی لوکشین ها ی c   و e چهار تا هفت ماه  زمان بر بود که با همدلی و تلاش تمامی پرسنل و حمایت همه جانبه پیمانکاران گچساران از محل این اقدام در ظرف مدت 14 روز انجام شد.

آذرنیا خاطر بیان کرد: نقش مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و تمامی پرسنل زیر ربط آن در این عملیات بسیار مهم بوده است.

وی افزود: مهندس صیدالی هر روز از محل چاه 147 رگ سفید بازدید کرده و اگرکمی و کاستی وجود داشت وی آنها را برطرف می کرد.

مسئول پشتیبانی حفاری گچساران ادامه داد: پر رنگ ترین نقش را رئیس بخش ایمنی گچساران و پرسنل آن در این عملیات با خروج دستگاه های سوخته حفاری از دکل حفاری از منطقه ایفا کردند.

آذرنیا اضافه کرد: اصل و بیس کارو کارهای اجرایی را مناطق نفتخیز جنوب انجام داده است.

وی گفت: احداث لوکیشن ها، استخرها، آسفالت جاده ها، مخروط ریزی، احداث کمپ از جمله برخی کارها بوده که توسط مناطق نفتخیز جنوب در این عملیات صورت گرفته است.

مسئول پشتیبانی حفاری گچساران تصریح کرد: مناطق نفتخیز جنوب از قبل تجربه خاموش کردن چاه ها را مانند چاه 58 در گچساران و 50 اهواز را در کارنامه خود داشته است.

آذرنیا عنوان کرد: اگر به لطف خداوند بتوانیم امروز استرینگر کار گذاشته شود صد در صد چاه 147 رگ سفید خاموش خواهد شد.

وی افزود: جا دارد از زحمات مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، ترابری، ایمنی، مدیر نیروی انسانی گچساران و مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، چاه ۱۴۷ رگ سفید – ۲ در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران هفتم آبان ماه گذشته در حین حفاری به‌ وسیله دستگاه حفاری ۹۵ فتح ملی حفاری دچار فوران گاز و آتش سوزی شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=261677
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما