شنبه 11 آذر 1396 - 11:27

افزایش بی رویه قیمت خودروهای وارداتی در بازار/ از 15 تا 50 میلیون تومان فقط در 10 روز (+جدول کامل قیمت از پراید تا سانتافه)

گروه اقتصادی – گزارش وضعیت بازار در مورد خودروهای داخلی و وارداتی و تحلیل وضعیت را در گزارش زیر بخوانید.

در روزهایی که سایت ثبت‌ سفارش خودرو همچنان بسته و بازار نیز با کاهش تقاضا روبه‌رو است، قیمت خودروهای وارداتی برعکس سرمای این روزهای پاییز به شدت داغ شده به طوریکه طی چند ماه گذشته و در چندین نوبت شاهد افزایش قیمت بی رویه آنها هستیم.

 

به گزارش بویرنیوز،  استارت افزایش قیمت خودروهای وارداتی از اوایل تابستان امسال و با بسته شدن سایت ثبت‌سفارش آغاز شد که الین استارت با رسیدن به روزهای پاییزی سرعت زیادی گرفته و روند گرانی شدیدتر شد به طوریکه قیمت برخی از خودروهای وارداتی طی 15 روز اخیر تا 50 میلیون تومان افزایش یافته است.

به گفته فعالان این عرصه، افزایش قیمت‌ها در شرایط رکود و همچنین کاهش عرضه برخی از خودروهای وارداتی باعث شده تا علاوه بر اینکه تعدادی از خودروهای خارجی در بازار نایاب شوند بلکه برخی نیز در تعداد محدود یافت شده که طبعا از قیمتی بسیار بالایی نیز برخوردارند.

افزایش بی رویه قیمت خودروهای وارداتی در بازار/ از 15 تا 50 میلیون تومان فقط در 10 روز (+جدول کامل قیمت از پراید تا سانتافه)

هر چند که هنوز زمان دقیقی در مورد باز شدن سایت ثبت سفارش اعلام نشده است ولی شاید بتوان گفت در صورتیکه این سایت نیز باز شود بعید به نظر می رسد که قیمت ها به روزهای ابتدایی سال برگشته و یا با کاهش قیمت قابل ملاحظه ایی روبرو شویم.

مقاسیه قیمت برخی از خودروهای وارداتی در طی 20 روز گذشته نشان می دهد که فقط طی این مدت با افزایش 15 تا 50 میلیونی قیمت مواجه بوده ایم.هم اکنون برای خرید هیوندایی النترا 2017 باید 167 میلیون تومان هزینه کرد که ناشی از افزایش 10 میلیون تومانی این خودرو طی 20 روز گذشته است.

سراتو وارداتی 2017 نیز مانند النترا افزایش 13 میلیونی نسبت به زمان ذکر شده داشته است و با قیمت 165 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

هیوندایی سانتافه نیز با افزایش 25 میلیون تومانی به قیمت 295 میلیون رسیده است و توسان جدید 2017 نیز برچسب قیمتی 240 میلیون تومان را به خود می بیند.

در بین دیگرخودروهای وارداتی، کیا اپتیما هم افزایش قیمت را تجربه کرده است به‌ طوریکه ‌که در حال حاضر 220 میلیون تومان قیمت دارد. با این حساب اپتیما طی چند ماه گذشته15 میلیون تومان گران شده است.

اما بیشترین تجربه افزایش قیمتی نیز مربوط به خودروهای رنو شامل رنو کولئوس و تلیسمان است . رنو کولئوس که تا 20 روز پیش قیمت 230 میلیون تومانی را بر خود می دید هم اکنون به قیمت 285 میلیون تومان رسیده است و لذا افزایش 55 میلیون تومانی برای مدت فقط 20 روز برای این خودرو به وجود آمده است.رنو تلیسمان نیز افزایش 10 میلیونی داشته و به قیمت 235 میلیون تومان رسیده است.

دراین میان تویوتا راو 4 نیز برچسب قیمتی 305 میلیون تومانی را به خود دیده و تیوولی کره ایی نیز با افزایش 5 میلیون تومانی هم اکنون 125 میلیون خرید و فروش می شود.

کیا سورنتو نیز در طی این مدت از افزایش قیمت در امان نمانده و با قمت عجیب 320 میلیون تومانی رسیده است و این در حالی است که این خودرو درتابستان با قیمت 230 میلیون تومان خرید و فروش می شد.

آخرین وضعیت خودروهای داخلی

سری هم اما به بازار خودروهای داخلی بزنیم، بازاری که فعلا آرام است و به جز یکی دو مورد ، تغییر خاصی در فضای کلی آن در هفته جاری رخ نداده است.

در طی 10 روز گذشته قیمت پژو 207 با افزایش میلیون تومانی و مزدا 3 نیز آن طور که فعالان بازار می‌گویند با افزایش 3 میلیون تومانی با قیمت 124 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

بر اساس این گزارش آخرین قیمت خودروهای داخلی در بازار به شرح جدول زیر است.

قیمت های درج شده مربوط به خودروهای کاردکس در بازار است و در صورتی که خریدار خواهان خودروی دارای پلاک باشد باید رقمی اضافه تر را پرداخت کند.

معمولا زمان پلاک شدن خودرو های کاردکس یک هفته تا 10 روز بستگی به کارخانه تولید کننده خودرو دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=261666
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد مهدی گفت:

    جای نگرانی نیست. وزارت صنایع کنترل بازار را در دست دارد. قیمت که خوب بالا رفت و خودرو دوستان فروخته شد، ثبت سفارش باز شده و قیمت کاهش مییابد. البته در حد ۱ در صد. همه امور تحت کنترل است نگران نباشید.

دیدگاه شما