شنبه 11 آذر 1396 - 12:13

هشدار جدی تامین اجتماعی شهرستان بویراحمد به کافرمایان

گروه اقتصادی- مشکل بیمه گر در حین کار می تواند زندگی کارفرما را به تباهی بکشد.

به گزارش بویرنیوز، ارائه بیمه برای افراد خارج از طرح و پروژه همواره توسط برخی کارفرماها انجام می شود در حالیکه مستمراً نسبت به عواقب جدی این مساله هشدار داده شده است.

مدیر تامین اجتماعی شهرستان بویراحمد در این باره گفت: اگر فردی در حین کار و تا مدادامی که بیمه تامین اجتماعی دارد، دچار حوادثی از جمله از کار افتادگی شود، کارفرما جریمه می شود از همین رو ضروری است فعالان اقتصادی تنها به بیمه افراد شاغل در مجموعه خود اقدام کنند.

هدایت از کارفرماه خواست: برای متخصص بیمه ای و حسابدار خود از افراد مطئمن و ضابطه مند استفاده کنند چرا که  برخی سوء استفاده ها از جانب افراد سودجو و فرصت طلب در همین پست ها صورت می گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که “نظارت های تامین اجتماعی برای رصد بیمه گذاری های خلاف قانون چگونه است؟” اینطور گفت: با صورت ماهانه ضمن سرکشی از کارفرمایان به دقت مسائل بیمه ای آنها را زیر نظر داریم.

به گزارش بویرنیوز، اخیرا اقدام به بیمه افراد خارج از کارگاه ها و در نهایت اتفاق برای فرد بیمه شده در چند مورد موجب جریمه بسیار سنگین برخی کارفرماهای استان شده که حتی زندگی شخصی این افراد را با چالش های جبران ناپذیری روبرو کرده است و همین امر لزوم توجه به قوانین را ضروری می سازد.

گفتنی است طبق ماده 66 و 97 قانون تامین اجتماعی، عدم رعایت قوانین بیمه توسط کارفرماها به جریمه بسیار سنگین کارفرما و حتی حبس تا 6 ماه منجر می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=261665
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یاسوج گفت:

    سلام.واقعا تامین اجتماعی بیاید به کمک پیمانکاران، شده یه فرهنگ عمومی هرکه از راه میرسد میگه اسم من را تو لیست بیمه ات رد کن و اگر گفتی نمیشود هزار انگ بهت میچسپانند و آدم را از رو میبرند

  2. کارفرما گفت:

    از اطلاع رسانی مدیر تامین اجتماعی جناب مهندس هدایت سپاسگذارم

  3. مهندس عمران گفت:

    خدا خیرتان بده جناب هدایت کاش در این خصوص بیشتر اطلاع رسانی شود به خدا از بس به کارفرماها فشار میارن زندگی برای کسی نمونده

دیدگاه شما