شنبه 18 آذر 1396 - 8:00

طرز تهیه هات‌داگ مشبک، شیک و لذیذ

مجله بویرنیوز- هات‌داگ معمولا ساندویچی گرم شامل سوسیس و نان فانتزی نرمِ مخصوص هات‌داگ است که به آن کاهو سس خردل سس کچاپ و ادویه جات نیز زده می‌شود و انواع و اندازه‌های مختلفی دارد. اما امروز تصمیم داریم شما را با یک سبک جدید از تهیه‌ی هات داگ آشنا کنیم. در این روش، از نان فانتیزی استفاده نمی‌شود و به جای آن با کمک خمیری که تهیه‌ می‌شود، هات داگ را تهیه می‌کنیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت این نوع هات داگ، با ما همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر:

آرد: 2 پیمانه
مایه خمیر: یک قاشق چایخوری
نمک: یک چهارم قاشق چایخوری
شکر: یک قاشق غذاخوری
شیر ولرم: سه چهارم پیمانه
کره ذوب شده یا روغن: دو قاشق غذاخوری

مواد لازم برای هات داگ:

سوسیس: 8 عدد بزرگ
نمک: یک قاشق چایخوری
اوریگانو: یک قاشق چایخوری
پیازچه: یک عدد خرد شده
پنیر پارمسان: یک چهارم پیمانه
تخم مرغ: یک عدد

طرز تهیه:

آرد، مایه خمیر، نمک و شکر را در ظرفی ریخته و خوب مخلوط می‌کنیم. شیر و کره را به مواد قبلی اضافه کرده و به هم زدن ادامه می‌دهیم تا خمیری یکدست به وجود آید. خمیر را در مکانی گرم قرار می‌دهیم تا حجم آن بیشتر شود.

فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد، روشن می‎کنیم. سوسیس‌ها را برش طولی می‌دهیم. سطح کار را آرد پاشی می‌کنیم و خمیر را با کمک وردنه به شکل مستطیل روی میز پهن می‌کنیم. ابعاد تقریبی مستطیل 13*9 خواهد بود. با کمک یک چاقوی تیز، تقریبا 9 برش طولی به خمیر می‌دهیم.

سینی فر را آماده می‌کنیم برش‌های خمیر را به صورت مشبک داخل سینی فر می‌چینیم و در لابه‌لای این شبکه‌ها، برش‌های سوسیس را قرار می‌دهیم.

با کمک قلمو یا چنگال، روی کل مواد را تخم مرغ زده شده می‌مالیم و سپس نمک، اوریگانو، پیازچه و پنیر را روی سطح آن می‌پاشیم. سینی را به مدت ده دقیقه کناری قرار می‌دهیم سپس آن را داخل فر به مدت بیست دقیقه می‌گذاریم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=261475
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما