چاپ این برگه

حراج ۱.۹ میلیارد اطلاعات شخصی کاربران روی اینترنت

مجله بویرنیوز- 25 درصد اطلاعات سرقت شده همچنان برای ورود به حساب کاربری اعتبار داشته و هکرها می‌توانند از آنها برای ورود به اکانت‌های گوگل استفاده نمایند.

به گزارش ایتنا، شرکت گوگل به تازگی مطالعه مشترکی را با مشارکت دانشگاه کالیفرنیا به انجام رسانده است که نتایج حاصل از آن نشان می‌دهد، هم‌اکنون در بازار سیاه اینترنتی بیش از ۱.۹ میلیارد شناسه کاربری و رمز عبور کاربران جهانی حراج شده که بیشتر آنها دسترسی به حساب‌های کاربری گوگل را فراهم می‌نمایند.

بر اساس نتایج حاصل از این مطالعه جهانی مشخص شد که مجرمان سایبری به رمزهای عبور و شناسه‌های کاربری افراد دست یافته و آنها را روی فضای تاریک وب حراج نموده‌اند.

مطابق جزئیات متتشره، در این مطالعه از داده‌های اولویت‌بندی شده گوگل استفاده شد تا مشخص شود کدام یک از رمزهای عبور سرقت شده مجدداً می‌توانند برای ورود به حساب کاربری مورد استفاده قرار گیرند.

شرکت گوگل در پایان اعلام کرد ۲۵ درصد اطلاعات سرقت شده همچنان برای ورود به حساب کاربری اعتبار داشته و هکرها می‌توانند از آنها برای ورود به اکانت‌های گوگل استفاده نمایند.

محققان با انجام این بررسی سعی داشتند تا «اکوسیستم زیرزمینی» برای سرقت و حراج اطلاعات شخصی کاربران را شناسایی نموده و اطلاعات مورد توجه مجرمان سایبری را بیابند.

طبق این بررسی‌ها، مارس ۲۰۱۶ تا مارس ۲۰۱۷ آنها ۷۸۸ هزار قربانی برای دسترسی به اطلاعات شخصی و ۱۲.۴ میلیون قربانی برای سرقت مالی را شناسایی نموده‌اند.

کارشناسان گوگل با تحلیل دقیق داده‌ها موفق شدند درجه اهمیت رمزهای عبور سرقت شده از هزاران سرویس اینترنتی در جهان را بیابند.

کارشناسان همچنین دریافتند تعدادی از این رمزهای عبور، صرفاً دسترسی به پست الکترونیکی را فراهم ساخته و موارد دیگر، کنترل کامل حساب‌های کاربری مختلف را در اختیار هکر می‌گذارند.