دوشنبه 13 آذر 1396 - 8:00

در زلزله کرمانشاه چند کودک بی‌سرپرست شدند؟

مجله بویرنیوز- فرید براتی‌ سده درباره آخرین اقدامات سازمان بهزیستی کشور در مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر تمامی تیم‌های تخصصی سازمان در مناطق زلزله زده اعم از سرپل ذهاب و روستاهای آسیب دیده حضور دارند.

وی تصریح کرد: هم اکنون فعالیت‌های تخصصی سازمان بهزیستی با راه‌اندازی فعالیت کلینیک تخصصی صحرایی فیزیوتراپی آغاز شده است ضمن اینکه در کنار این فعالیت‌ها،خدماتی از جمله روانشناسی، طرح محب و مددکاری ارائه می‌شود.

براتی سده بیان کرد: ارسال کانکس توسط ادارات بهزیستی هر استان با همکاری خیرین آغاز شده است به طوری که هر استان با توجه به ظرفیتی که دارد کانکس‌های را برای زلزله زدگان ارسال خواهد شد.

سرپرست ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: طی روزهای گذشته تعدادی کانکس از استان البرز به کرمانشاه ارسال شد که در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور تصریح کرد: طبق آمار 21 کودک و نوجوان در این حادثه پدر و مادر خود را از دست داده‌اند که از این تعداد تنها یک نفر به سازمان بهزیستی سپرده شده است.

وی با اشاره به پرداخت مستمری به 21 کودک ذکر شده، افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از آذر مستمری برای این گروه در نظر گرفته شده است ضمن این‌که 20 کودک اشاره شده نیز در اختیار اقوامشان قرار گرفته‌اند.

براتی سده همچنین به آخرین آمار افرادی که در زلزله کرمانشاه دچار معلولیت شده‌اند اشاره کرد و گفت: 118 نفر در این حادثه دچار معلولیت شدند که طی دوشنبه هفته جاری و با برگزاری کمیسیون ویژه، میزان معلولیت آنها مشخص و براساس آن کارت معلولیت صادر خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=260985
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما