چاپ این برگه

گمشدن فیلمساز BBC در قبیله‌ای ناشناخته +عکس

مجله بویرنیوز-کشور پاپوا گینه نو کشوری است که با جنگل های انبوه، سواحلی شنی بی نظیر و صخره های زیبا در جنوب اقیانوس آرام واقع شده است. همچنین دارای تنوع بی نظیر طبیعی از جمله آتشفشان های فعال، جنگل های بارانی متراکم و تالاب هایی مملو از کروکودیل است.

اما این کشور محل زندگی مردمان اسرارآمیزی است که به مردمانی منزوی یا قبایل گمشده در جهان معروف هستند. این مردمان که بیشتر در جنگل های دورافتاده زندگی می کنند هیچ ارتباطی با جهان ندارند. یکی از این قبایل، قبیله “یایفو” نام دارد. قبیله ای که یکی از رسم های عجیب مردمان آن شکار سر دشمنان و متجاوزان به قلمرو آنها است. آنها با بریدن سر متجاوزان، آن را به عنوان یک غنیمت نگهداری می کنند.

اما به تازگی “بندیکت آلن” 57 ساله، برنامه ساز ماجراجوی انگلیس در عملی مخاطره آمیز تصمیم گرفت وارد قلمرو این قبیله خطرناک شود. اگرچه وی زمانی که دانشجو بود تجربه سفر اکتشافی از جمله بازدید از آتشفشانی در کاستاریکا، جنگلی دورافتاده در برونئی و یخچالی طبیعی در ایسلند را داشت اما این سفر آلن بسیار خطرناک به نظر می رسید. یکی از اتفاقات عجیب در یکی از سفرهای آلن در سال 1992 و زمانی رخ داد که وی بعد از مفقود شدن در یکی از جنگل های باران خیز برزیل برای زنده ماندن مجبور به خوردن یک سگ ولگرد شد. آلن همچنین سابقه ساخت 6 برنامه تلویزیونی را برای شبکه BBC انگلیس در کارنامه خود دارد.

وی در آخرین سفر ماجراجویانه خود تصمیم گرفت با کرایه یک هلیکوپتر در محدوده قلمرو این قبیله پیاده شود. آلن در این سفر هیچ تلفن یا دستگاه GPS به همراه نداشت و معتقد بود هنگامی که در میان چنین بومیانی حضور می یابد باید مانند یکی از اعضای آنها باشد.

گفتنی است؛ در حالی که 3 هفته از مفقودی آلن می گذرد و هیچ نشانه ای از وی بدست نیامده است، وزارت امور خارجه انگلیس تماس هایی را برای پیدا کردن این شهروند انگلیسی با مقامات محلی در پاپوا گینه نو انجام داده است.