جمعه 3 آذر 1396 - 15:01

احتمال انحلال شورای شهر لنده وجود دارد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد از انحلال احتمالی شورای شهر لنده در این استان خبرداد و گفت: با روندی که اعضای شورای شهر در پیش گرفته‌اند احتمال انحلال شورای شهر وجود دارد.

به گزارش بویرنیوز، سیدعبدالکریم عزیزی در گفت و گو با ایلنا، گفت: برای مشخص کردن شهردار لنده نشستی با حضور اینجانب و کارشناس دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد در شهر لنده و با حضور اعضای شورای اسلامی و مسئولان محلی برگزار شد.

وی با تشریح کامل نحوه برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر لنده،خاطرنشان کرد: تعرفه ها به اعضای شورا تحویل  داده شد تا آرای موافق و مخالف خود را  با گزینه پیشنهادی شهردار این شهر  اعلام کنند.

وی افزود: اما آقایان جرنده و آهنجان به نشانه مخالفت با گزینه پیشنهادی شهرداری لنده ، محل انتخابات را ترک و حاضر به دادن تعرفه آرای خود نشدند و البته آقای جرنده گفت که تعرفه را امشب می نویسم و تحویل می‌دهم.

عزیزی با بیان اینکه انتخابات امروز آخرین فرصت شورای شهر لنده برای انتخاب شهردار بود، تصریح کرد: با شرایط پیش آمده ما باید با وزارت کشور مکاتبه‌ای داشته و نظرنهایی آنان را جویاشده که ببینیم آیا انتخابات امروز مورد تایید هست یا خیر.

وی گفت: اگر انتخابات امروز مورد تایید وزارت کشور قرار نگیرد براساس قانون شورای اسلامی لنده منحل و شهردار نیز براساس قانون توسط استاندار کهگیلویه و بویراحمد منصوب خواهند شد و البته ما پیشنهاد انحلال شورای این شهر را نیز به وزارت کشور خواهیم داد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اظهار نگرانی خود از وضعیت پیش آمده در شورای اسلامی شهر لنده، اظهارداشت:‌ مهلت داده شده به شورای شهر لنده جهت انتخاب شهردار براساس قانون به اتمام رسیده و فقط باید منتظر نظر وزارت کشور در این ارتباط باشیم.

عزیزی گفت: پنج نفر از اعضای شورای اسلامی شهر لنده در نشست امروز حضور داشتند و البته دونفر از اعضای این شورا جلسه را ترک کردند و باید ببینیم که آیا وزارت کشور این انتخابات را تایید می کند یا خیر که اگر تایید نکند شورای شهر لنده منحل و تا چهارسال آینده این شهر، شورا نخواهد داشت.

وی از ارسال پرونده شورای شهر لنده به شورای حل اختلاف استانداری کهگیلویه و بویراحمد و به ریاست شخص استاندار این استان در روزهای آینده خبرداد و خاطرنشان کرد: باید استعلامات لازم اخذ و اظهارنظر درباره وضعیت نهایی شورای شهر لنده با وزارت کشور خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سئوال که خروج تعرفه اخذرای توسط اعضای شورای شهر لنده به بیرون از شعبه اخذ رای قانونی است یا غیرقانونی؟ هم ادامه داد: به نظر ما غیرقانونی بوده و البته باید ببینیم که وزارت کشور با توجه به اینکه هر پنج نفر درزمان برگزاری انتخابات در شعبه بوده اند چه تصمیمی می گیرد./

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=260847
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما