سه شنبه 30 آبان 1396 - 15:40

خبر عجیبی که فقط سر از سایت دانشگاه یاسوج درآورد!؛ افشاگری یک منبع آگاه + عکس

گروه دانشگاه – امروز خبری در سایت دانشگاه یاسوج منتشر شد که نکات تاملی در برداشت.

به گزارش بویرنیوز، سایت دانشگاه یاسوج در خبری با تیتر “دانشگاه یاسوج، الگوی موفق دانشگاههای کشور شد” مدعی شده که جلسه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و در این جلسه دانشگاه یاسوج الگوی موفق دانشگاه های کشور شده است.

با اندکی سرچ متوجه می شویم که سایت شورای عالی انقلاب فرهنگی روحش هم از این جلسه خبر ندارد و به دلیل آنکه میزبان نشست یکی از کمیسیون های شورا بوده قاعدتا خود آنها باید ابتدا محتویات جلسه را منعکس کنند.

اگر قرار بوده که دانشگاهی به عنوان الگو معرفی شود باید این مسئله به اطلاع همه دانشگاه های کشور رسانده شود و دلایل این الگو بودن هم مشخص باشد

مبرهن است که استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اقدامات پژوهشی در کشور آخر است و تازه پارک علم و تحقیقاتی آن هنوز هم راه اندازی نشده است.

از سوی دیگر دانشگاهی که هنوز در مسئله سرویس دانشگاه مانده و درگیر استخدام های خاص بوده چطور و با چه معیاری می تواند الگوی دانشگاه ها کشور باشد.

جالب است پس از نهیب استاندار به مدیریت این دانشگاه به دلیل نبودن در جلسه شورای پژوهشی این خبر منعکس شد و اگر چنین جلسه ای بوده چرا معاون پژوهشی ایشان که در جلسه حضور داشته موضوع حضور ایشان در شورای عالی انقلاب فرهنگی را اشاره نکرده است.

یک منبع آگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار بویرنیوز اطلاع داد که حدود دو ماه قبل رئیس دانشگاه یاسوج در یکی از کمیسیون های شورا وضعیتی از دانشگاه ارائه داد که این یک موضوع عادی است.

گفتنی است دانشگاه یاسوج تنها دانشگاهی است که مهر ماه را با تحصن دانشجویان در اعترض به وضعیت رفاهی دانشگاه از جمله خوابگاه و سرویس آغاز کرده بود.

بویرنیوز دلیل سفر مسئولان این دانشگاه  به تهران و برگزاری نشست های خبری را به خوبی اطلاع دارد و در زمان مناسب منتشر می کند.

بزودی مطالب کاملتری از وضعیت واقعی دانشگاه یاسوج را در “بویرنیوز” اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=260582
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویر گفت:

    ک جووووون….

  2. دنا گفت:

    خخخخخ.

    آخ سی سیستم دانشگاهی کشور که دانشگاه یاسوج بخوا الگوش بو…

    ای داد بیداد

  3. آشنا گفت:

    خدا لعنتتو كنه مسئولان پولكي بوير نيوز
    حتمأ رييس دانشگاه وتو باج ندايه كه ايطور تش گروتيته افتاييته و تكاپو
    انشالا كه خير نيبينيت
    دنيا نه هم اي دو روزه،فكر بقيه عمرتونه هم كنيت

  4. محمدرضا ن گفت:

    با سلام
    متاسفانه این عدم رضایت از طرف هیئت علمی دانشگاه نیز وجود دارد. در زمان مسئولیت دکتر رمضانی برای اولین بار شورای صنفی اساتید تشکیل و روسای دانشکده ها توسط اعضای هیئت علمی هر دانشکده انتخاب که گامی به پیش در جهت مدیریت گروهی بود. اما متاسفانه به رغم توصیه اخیر شورای صنفی به دکتر رحیمی مبنی بر انتخابی نمودن روسای دانشکده ها ایشان روند انتخابی بودن را متوقف و افرادی را منصوب کردند این در حالی است که در قریب به اتفاق دانشگاه ها ی کشور در انتخاب روسای دانشکده ها نظرات همکاران در نظر گرفته می شود

    • علیرضا م گفت:

      متاسفانه روزی که دکتر رحیمی مسیر خود را از مسیر شورای صنفی اساتید دانشگاه جدا کرد آخرین میخ را بر تابوت مشروعیت خویش زد و چه زود فراموش می کنیم سرنوشت گذشتگان را!!!

  5. Hasan گفت:

    آقای استاندار به داد دانشگاهیان برس. به خدا رحیمی و حجیر کریمی هر کاری خواستندکردند.

  6. حسینی راد. 444 گفت:

    خدا پدر و مادر دکتر ارژنگ را بیامرزد ‌…..

    دانشگاه در تمامی جوامع مدرن ، محور و زیربنای توسعه متوازن و پایدار است و در استانهای کمتر توسعه یافته پتانسیل جدی برای توسعه همه جانبه علمی ، فرهنگی و اجتماعی محسوب می گردد.
    در استان محروم و کمتر توسعه یافته کهگیلویه و بویراحمد نهاد علمی دانشگاه متاسفانه در “دوئل تاثیر پذیری و تاثیر گذاری” بر “ساخت اجتماعی و فرهنگی” استان معمولا به دلیل فقدان مدیریت علمی و آکادمیک و “نبود رهبری برنامه محور” در عرصه مدیریت نقش بازنده داشته است و بجای آنکه بر ساختارهای سنتی و بافت عشیره ای تاثیرات مثبت بگذارد و به جامعه خط دهد و تئوری تزریق کند، متاسفانه از ساختارهای سنی و پوسیده سیاسی متاثر شده و نقش کلیدی و کارکرد علمی و تاثیر گذاری خود را از دست داده است.
    مهمترین و کلیدی ترین علت این معضل نگاه جغرافیایی و قبیله ای و دقیقا سیاست زده گی به انتخاب ریاست دانشگاه بوده است.
    قاعده کار آن است که اعضای هیات علمی دانشگاه ، نخبگان دانشگاهی و تشکل های خود جوش دانشجویی نقشی مستقیم و یا حداقل غیره مستقیم در انتخاب ریاست دانشگاه و دانشکده ها ایفا کنند. ولی متاسفانه در دو دهه اخیر ، بیشتر نماینده گان و سیاسیون و بزرگان قبایل و طوایف استان، آنهم متاثر از “فضای سنتی و سیاست زده” جامعه کهگیلویه و بویراحمد ، “نقش کلیدی” را در انتخاب رئیس دانشگاه داشته اند و کمتر اعضای هیات علمی و دانشجویان و دانشگاهیان در این مهم دخالت داشته اند و همین علت ، برای انحراف دانشگاه از مسیر صحیح و کارکرد علمی خود در جامعه سیاست زده استان کفایت می کند.
    استخدام های فله ای و بدون آزمون ، از یک جریان خاص سیاسی و دقیق تر از یک طایفه خاص اجتماعی تنها معضل مدیریت دانشگاه نبوده و نیست بلکه ولخرجی های میلیاردی از کیسه بیت المال آنهم به بهانه تعمیرات تابستانه در کنار انتصابات قبیله ای حتی در پست های علمی و ریاست دانشکده ها و استیلای استبداد و خفقان قبیله ای توسط مدیریت های قبیله ای خود به خود سم مهلکی است بر ناسالمی محیط دانشگاه….

    و خود بخوان از این مجمل حدیث مفصل…..

    مدیریت دانشگاه هرگاه به دلایل عملکرد ضعیف ، بی برنامه و طایفه سالاری در معرض تغییر و یا عزل قرار گرفته است ، بلافاصله با فرافکنی و فرار به جلو برای نماینده گان مجلس و الخصوص نماینده کهگیلویه و گچساران شاخ و شونه کشیده و فریاد عزت بویراحمد را وا اسلاما سر داده که می خواهند مدیران بویراحمد را عزل کنند ؟!؟! در حالی که برای انتصاب خود ماهها و روزها پاشنه در همین نمایندگان تا دو لا خم می شوند….
    و برای لاپوشانی ضعف های مفرط مدیریتی ، کارنامه پرحاشیه و ناتوان مدیرتی خود پشت برگزاری همایشی در تجلیل از بزرگان و چهر های معنوی و ارزشی جامعه استتار می کنند.

    در یکی دو روز اخیر که خبر هایی مبنی بر عزل رئیس دانشگاه مادر استان در خروجی سایتها قرار گرفت ….
    بلافاصله مدیریت دانشگاه ، باز پروژه نخ نما شده فرافکنی و فرار به جلو را سر لوحه کار خود قرار داد و برای نماینده عالی دولت شاخ و شونه کشانید و سخنانی (از فرط استیصال ، اضمحلال و درماندگی ) با عصبانیت تراوش فرمودند که در شان یک فرد دانشگاهی نبوده و نیست.

    این کنفرانس خبری در نوع خود آخرین دست و پا زدن های ریاست دانشگاه برای فرافکنی و تلاش برای جلوگیری از عزل خود و یا در صورت امکان حداقل انتصاب یکی از نزدیکان خود (شرکای قبیله ای ) به سرپرستی دانشگاه تلقی می گردد.
    نکته ای که برای دانشگاهیان جالب است این بود که رئیس دانشگاه خود را هم قد و شان استاندار بداند و البته از سر “شان علمی” و “جایگاه مقدس دانشگاهی” و یا بر پایه یک “اقتدار کاملا دمکراتیک” و “دانشگاه سالارانه” و نه بر پایه توهم ناشی از حمایت قبیله ای و زد و بند های سیاسی ، امتیاز دادن ها و آرامش قبرستانی در محیط پرنشاط و مقدس دانشگاه….

    در پایان جا دارد حضرت آیت الله ملک حسینی فخر علمی و معنوی استان و دکتر احمدی امید دانشگاهیان و مقام ارشد اجرایی و نماینده عالی دولت در استان ، با تصمیمی عاجل و کاملا علمی ، مهمترین نهاد دانشگاهی را از “سیطره و غصب” ، “قبیله گرایان علم ستیز” و “مستبدین دانش سوز” نجات دهند تا انشالله دانشجویان و اساتید بیش از این نگویند؛ ” خدا رحمت کند پدر و مادر دکتر اردوان ارژنگ اصولگرا ترین ریاست دانشگاه استان را””

    چون استبداد حتی اگر بر مبنای کاریزما یی باشد قابل تحمل است اما اگر بر مبنای درماندگی و خلا درونی و ترس از دوری از قدرت و ثروت باشد بسیار خطرناک و نافرجام است.

    سید امیر حسینی راد

  7. بویراحمد همیشه سرافراز گفت:

    واقعا دکتر رحیمی انسان باشخصیتی است

  8. ناشناس گفت:

    دستتون درد نکنهد
    باید این افراد این طور رسوا شوند
    و از اقای استاندار هم می خوام که هر چه سریعتر مقدمات برکناری این رئیس رو فراهم کنند

  9. ناشناس گفت:

    اگه بجای تخریب دانشگاه یاسوج به فکر پیشرفت استان بودید این وضعیت الان ما نبود…متاسفم برای استان زمانی که سایت خبری اون این وضعیتشه …

  10. یاسوج گفت:

    اقای بویرنیوز شما بدون حساب حرف می زنید اتفاقا این قضیه کاملا صحت دارد که دانشگاه یاسوج الگویی است برای سایر دانشگاهها . اون هم از این بابت که سایر دانشگاههای کشور اگر بخواهند مثل دانشگاه یاسوج عمل کنند اینجور اخری میشند پس بهتر است این دانشگاه را به عنوان الگوی منفی انتخاب کنند

  11. دانشگاهی گفت:

    واقعیت همین است…… مرسوما سالانه دانشگاهها باید در کمیسیونهای شورای عالی انقلاب فرهنگی (نه خود شورا) گزارشی از عملکرد ارایه دهند…
    حالا اینا جوری گزارش میدادن که انگار دانشگاه یاسوج نمونه شده و اعضای شورا منتظر حضور رئیس دانشگاه یاسوجند….
    روشنگری خوبی بود
    مرسی بویر

  12. امید گفت:

    بویر نیوز دوباره از کی پول گرفتی برای تخریب دانشگاه یاسوج ..اول سال تحصیلی همیشه مشکلاتی هست اما حالا بیا از دانشجوها بپرس وخودت از نزدیک ببین ..اینقدر سم پاشی نکن

  13. یزدگرد گفت:

    خوا دونه که رحیمی اوو وش ساخته نی همو بهتر که عزلش کردن بسا زیتر بری

  14. علیرضا م گفت:

    در داخل دانشگاه سیاست های یکه تازانه دکتر رحیمی و قانون گریزانه ایشان موجب نارضایتی زیادی شده است.

دیدگاه شما