دوشنبه 29 آبان 1396 - 11:29

طولانی‌ترین چاه نفت جهان حفاری شد

بویرنیوز- شرکت روس‌نفت روسیه از تکمیل موفقیت‌آمیز حفر طولانی‌ترین چاه نفت جهان در دریای اختسک خبر داد.

به گزارش ایسنا، پلتفرم اورلان حفاری چاه افقی ۱۵ هزار متری را کامل کرد و رکورد تازه‌ای در طولانی‌ترین چاه جهان برجای گذاشت. از زمانی که پروژه ساخالین-۱ آغاز شده است، این پروژه ۹ چاه از ۱۰ چاه طولانی جهان را حفاری کرده است. ساخالین-۱ توسط شرکت اکسون موبیل اداره می‌شود.

اگرچه تولید در پایگاه‌های نفتی تحت اداره غول‌های نفتی خارجی که تحت توافق شراکت تولید انجام می‌گیرد، در سپتامبر نسبت به اوت ۳۹ درصد کاهش پیدا کرد، اما شرکت‌های روسی تولید نفت داخلی را افزایش دادند.

طبق آمار وزارت انرژی روسیه، تولید در روس‌نفت که بزرگترین شرکت نفتی روسیه است ۱.۲ درصد افزایش داشت و به ۳.۸۲ میلیون بشکه در روز رسید و تولید در لوک‌اویل که دومین تولیدکننده بزرگ روسیه است، ۰.۷ درصد رشد کرد و به ۱.۶۴ میلیون بشکه در روز رسید.

روسیه در توافق کاهش تولید کشورهای اوپک و غیراوپک متعهد شده تولیدش را نسبت به سطح اکتبر سال ۲۰۱۶ به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد که بالاترین میزان در حدود ۳۰ سال گذشته است. الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، در ۲۱ سپتامبر اظهار کرد این کشور به دلیل کارهای تعمیراتی در سپتامبر کاهش تولید بسیار بالاتری نسبت به سهمیه تعیین شده داشته است.

روسیه که تولیدکننده غیرعضو اوپک است مانند عربستان سعودی که بزرگترین تولیدکننده این سازمان به شمار می‌رود، با هدف مقابله با اشباع عرضه یک توافق کاهش تولید را به اجرا گذاشته‌اند. تولید روسیه در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ به بالاترین میزان پس از دوران شوروی رسید و تولید این کشور در سال ۲۰۱۶ به ۱۰.۹۶ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱۰.۷۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۵ رسید.

بر اساس گزارش اویل پرایس، حضور اکسون در پروژه‌های نفتی روسیه به دلیل تحریم‌های آمریکا با موانعی روبه‌رو شده و سبب شده این شرکت در درآمد مربوط به پروژه‌های روسی مانند ساخالین-۱ و شماری از جوینت ونچرها ضرر کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=260334
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما