دوشنبه 29 آبان 1396 - 10:53

درخواست موگرینی از سوچی

رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا تاکید کرد که رهبر دو فاکتوی میانمار را ترغیب کرده تا توصیه‌های هیات کارشناسی درخصوص تضمین ثبات در استان راخین را اجرا کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) گفت: هنوز اقداماتی برای اجرای توصیه‌های کمیته تحقیقات راخین لازم و ضروری است.

این کمیته سال گذشته میلادی به دستور آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار تاسیس شد و گزراش خود را یک روز قبل از حملات شبه‌نظامیان به پاسگاه‌های پلیس در تاریخ 25 اوت سال جاری میلادی در استان راخین منتشر کرد. سرکوب نظامی‌ که به دنبال این حملات شبه‌نظامی علیه مسلمانان روهینجا به راه افتاد باعث شد تا بیش از 600 هزار تن از مسلمانان روهینجا به بنگلادش فرار کنند و جامعه بین‌الملل نیز به طور گسترده میانمار را به خاطر این مساله محکوم کرد.

موگرینی به عنوان دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا یکی از چندین وزیر امور خارجه کشورهای اروپایی و آسیایی است که امروز در نشستی در پایتخت میانمار شرکت داشت.

وی گفت: اتحادیه اروپا معتقد است توقف خشونت‌ها در استان راخین و همچنین تضمین دسترسی کامل بشردوستانه و بازگشت امن آوارگان به کشورشان لازم و ضروری است.

موگرینی افزود: ما میانمار و بنگلادش را ترغیب می‌کنیم تا به صورت دوجانبه با حمایت اتحادیه اروپا و جامعه بین‌الملل به این مساله رسیدگی کنند. ما معتقدیم که توقف خشونت‌ها، توقف سیل آوارگان و تضمین دسترسی کامل بشردوستانه به استان راخین و بازگشت امن و باثبات آوارگان به کشورشان لازم و ضروری است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=260309
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما