یکشنبه 28 آبان 1396 - 8:49

ظلم راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد به مردم یاسوج/شرط شورا و شهرداری یاسوج برای حمایت از سرمایه گذاری شرکت نفت در مرکز استان/تلنگر جالب استاندار به مسئولان مرکز استان!

گروه اقتصادی- جلسه بررسی چگونگی سرمایه‌گذاری وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد در صورتی برگزار شد/استاندار این پروژه را فرصتی دانست که از بقیه رقبای استان گرفته شده و نباید با بازی در زمین آنها فرصت سوزی کرد!

هشدار زارعی به سازمان های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز، نماینده بویراحمد و دنا با بیان ضرورت همدلی و همراهی همه دستگاه ها برای جذب شرکت نفت برای سرمایه گذاری در یاسوج، اظهار داشت: وزارت نفت از ما برای سرمایه‌گذاری در پارک جنگلی یاسوج تک صدایی می‌خواهد، کافی است که در یک جایی یک نفر حرف دیگری بزند، آن موقع مسوولان وزارت نفت از این کار منصرف می‌شوند.

وی با بیان اینکه گردشگری و صنعت توریست کمک شایانی به رونق اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج خواهد کرد، گفت: وزارت نفت در سایر استان‌ها همانند فارس این نوع سرمایه‌گذاری را انجام داده است و در نواحی دیگری مثل محمود آباد شمال نمونه های آن را می بینیم که سرمایه‌گذاری هنگفتی انجام گرفته است.

هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج در این نشست، اظهار کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم گله‌مند هستیم که یک بند از مصوبات جلسات با حضور اعضای شورای شهر نبوده است.

ظلم راه و شهرسازی به مردم مرکز کهگیلویه و بویراحمد

اکبری افزود: علی رغم اینکه در بحث سرمایه‌گذاری موافق هستیم، اما در چنین جلساتی قرار است منافع مردم دیده شود و ما نمایندگان مردم باید حضور داشته باشند.

وی با اشاره به ۹۳۸ هکتار پارک جنگلی یاسوج، اظهار داشت: تنها ۷۳ هکتار ان قابلیت پروژه و تأسیسات دارد و بقیه امکان اجرایی ندارد و سنگلاخ است.

رئیس شورای شهر یاسوج تصریح کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی زمین‌های سطح شهر یاسوج را قطعه قطعه کرده و به فروش می‌رساند که متأسفانه این زمین‌ها بدون پارکینگ ساخته می‌شوند.

وی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست تا جلوی این کار اداره‌کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد را بگیرد.

هدایت اکبری گفت: پول فروش این زمین‌ها در سطح شهر یاسوج به حساب خزانه دولت می‌رود و هیچ سودی به نفع استان کهگیلویه و بویراحمد ندارد.

نستهن مقدم شهردار یاسوج در این جلسه با بیان اینکه شهرداری هم باید در این پروژه مشارکت داده شود، گفت: بیش از چندین میلیارد تومان پول در پارک جنگلی یاسوج ما هزینه کرده ایم و به نوعی باید تکلیف این هزینه‌ها مشخص شود.

ضرورت دیده شده مردم و مدیریت شهری در سرمایه گذاری پارک جنگلی

وی ادامه داد: از 980 هکتاری که شهرداری با منابع طبیعی توافق کرده بهره وری کند و الان قریب به 70 هکتار آن را با شرایط کم نظیری مناسب سازی کردیم، 2 میلیارد و 100 میلیون تومان برای تامین آب این منطقه هزینه کردیم، روشنایی و زیرساخت ها را فراهم کردیم.

شهردار مرکز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ما هم با واگذاری به شرکت نفت موافق هستیم اما باید مدلی برای مشارکت شهرداری برای مدیریت شهری آن در نظر گرفته شود.

شهردار یاسوج به مطالبات عمده مردم از شرکت نفت هم اشاره کرد و افزود: انتظار ما هم اینست وقتی استان ما  تامین کننده 25 درصد ذخایر نفت کشور است، برای اینکه حق این مردم داده شود سرمایه گذاری در نقطه بالا و پیشانی این شهر صورت بگیرد، سرمایه گذاری بیاید که با حضورش شهر رونق و سرزندگی را به خود ببیند.

در ادامه جلسه علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  اظهار کرد: عزم ما در استان برای انجام این پروژه جزم است و هر کسی که دلسوزی نکند، سنگ اندازی کند، خیانت فراموش نشدنی به مردم استان کرده است.

تلنگر استاندار به مسئولان مرکز استان!

احمدی گفت: با تلاش بسیار زیاد مسوولان استان، این پروژه از سایر رقبای استان کهگیلویه و بویراحمد گرفته شده است و نباید آگاهانه و ناآگانه در زمین رقبا بازی کنیم.

وی افزود: حجم سرمایه‌گذاری آن ۶۰۰ میلیارد تومان است، دستگاه‌ها نسبت به حقوق کامل خودشان تا حدودی عدول کند و برای اجرای این پروژه همکاری کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اشتغال و جذب سرمایه اساس کار در کشور است، اظهار کرد: در استان محدودیت فقر و سرمایه‌ای وجود دارد و چنین واگذاری و سرمایه‌گذاری شایسته تقدیر است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهم در خصوص برکات و خیرات سرمایه‌گذاری وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج صحبت کنم، می‌توانم بیش از دو ساعت طول می‌کشد.

سنگ اندازی در مسیر سرمایه گذاری در پارک جنگلی یاسوج خیانت است!

احمدی گفت: با توجه به موقعیت توپوگرافی و اقلیمی که یاسوج دارد، و بازدیدی که بنده از پارک جنگلی داشته‌ام به هیچ وجه قابل مقایسه با محمود آباد نیست و این نکته بسیار حایز اهمیت است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد این سرمایه‌گذاری را یک فرصت طلایی برای استان دانست و تاکید کرد: هر کس دلسوزی و همکاری نکند، خیانت کرده است، شهرداری و شورای شهر یاسوج و سایر مسوولان تعهد داریم که برای این مردم دلسوزی کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخشی از سخنانش به نحوه فروش زمین های مرکز شهر توسط راه و شهرسازی هم اشاره کرد و گفت: در یک وقت مناسب این مسئله را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: دولت ۳ میلیارد تومان در این پارک هزینه و شهرداری یاسوج نیز زیرساخت‌های را هم فراهم کرده است و آنچه برای من محرز است، این است که در این زمان ۶ سال گذشته، کار و سرمایه‌گذاری خاصی صورت نگرفته است.

احمدی به مسئولان شهرداری نیز وعده داد از مسئولان شرکت نفت پیگیر هزینه 3 میلیارد تومانی شهرداری یاسوج در پارک جنگلی می شود و با تاکید مجدد بر ضرورت این سرمایه گذاری گفت: این پروژه برای منافع استان و شهر یاسوج است و صلاح نیست که آن را متوقف کنیم.

سود سرمایه گذاری شرکت نفت از نگاه استاندار

محمد کاظم نظری فرماندار بویراحمد در این جلسه نیز، اظهار کرد: ما هم معتقد به سرمایه‌گذاری هستیم، اما کاش دقیق روشن می‌شد که مردم یاسوج از آن سرمایه‌گذاری چه بهره‌‌ای خواهند برد و چه امتیازاتی برای عموم مردم این شهر دیده خواهد شد و ضرورت دارد قرارداد به شکلی با وزارت نفت منعقد شود که یکطرفه نباشد و منافع عمومی این مردم هم لحاظ شود.

استاندار به سخن فرماندار پاسخ داد و گفت:  من  اعتقاد دارم، هیچی به ما هم نرسد، اما همینکه وزارت نفت برای سرمایه‌گذاری به استان کهگیلویه و بویراحمد، خودش بهترین سود است.

وی گفت: بنده به عنوان استاندار این استان از زنگنه و همکارانش در وزارت نفت قدردانی می‌کنم و بدون شک با آغاز عملیات اجرایی این پروژه، آمد و رفت در فرودگاه زیاد می‌شود، شن و ماسه، قیر و بساز و بفروش ما هم رونق می‌گیرد و بیش از ۳۰۰ نفر از فرزندان این استان صاحب شغل می‌شون، و همه چیز ما رونق می‌گیرد.

پاسخ محکم رئیس شورای شهر یه مسئولان منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: شهرداری یاسوج به تعهدات خود در این پارک عمل نکرده است که از شهردار جدید یاسوج می‌خواهیم به تعهدات شهرداری عمل کند.

هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج در پاسخ به سخنان بهشتی مدیرکل منابع طبیعی، اظهار کرد: هر گونه ساخت و ساز در شهر یاسوج باید با اجازه و مصوبه شورای شهر یاسوج باشد و ما تنها دستگاهی است که با سرمایه‌گذار همکاری می‌کنیم.

رئیس شورای شهر یاسوج تاکید کرد: ما هر سرمایه‌گذاری بیاید دستش را می‌بوسیم و با تمام قوا حمایتش می‌کنیم، و مثل خیلی از دستگاه‌ها نیستیم که سرمایه‌گذار را وارد گود می‌کنند و بعد او را رها می‌کنند.

استاندار هم در ادامه با تاکید بر اینکه تمام هزینه‌های شهرداری یاسوج را در پارک جنگلی یاسوج پرداخت می‌کنیم، گفت: از شهرداری می‌خواهم که این ۷۵ هکتار زمین را به منابع طبیعی واگذار کند، تا منابع طبیعی خودش، قطعی و یا به عنوان بهره‌بردار آن را در اختیار وزارت نفت قرار دهد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=260223
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما