جمعه 26 آبان 1396 - 20:47

امام زاده ای ایستاده در باران/ تراژدی فراموشی ۱۰ ساله در فاصله یک کیلومتری شهر یاسوج(+عکس)

امام زاده قیاس در فاصله یک کیلومتری شهر یاسوج، پس از ده سال همچنان زیر باد و باران قرار دارد و قول های مسئولین نیز اجرایی نشده است.

به گزارش بویر نیوز، آستان مقدس امامزاده قیاس (س) در شهرستان بویراحمد، بخش مرکزی، و فاصله ای بسیار کم از شهر یاسوج در روستای محمودآبادعلیا و دامنه تپه ای مشرف بر سایر قراء و قصبات شهر یاسوج واقع شده است.

نسب این امام زاده با نگاه به شجره نامه موجود به امام سجاد(ع) می رسد.

عمارت قدیم این بقعه در سال ۱۳۵۷ (هـ. ش) تخریب و ساختمانی دواطاقه نسبتا بزرگ با قلوه سنگ و ملات گچ بر روی آن احداث گردید که دارای گنبدی قیفی خوش ترکیب بود.

در مجاورت این بقعه یک اصله درخت بلوط کهنسال وجود دارد، که دور تنه آن نزدیک به  سه متر می رسد و بیش از پانصد سال از عمرآن می گذرد و اهالی  آن را نظرکرده امام زاده قیاس(س) می دانند.

قرار گرفتن در موقعیت مناسب و خوش آب و هوا  و در فاصله ای نزدیک با مرکز شهر نشان از ظرفیت بالای این امام زاده برای توسعه گردشگری مذهبی دارد.

در سالهای گذشته ساختمان قدیمی این امام زاده با هدف ساخت ساختمان جدید، ایجاد زیر ساخت ها و ظرفیت سازی برای ایجاد گردشگر پذیری تخریب شد، اما اکنون بیش از هشت سال از تخریب بنای قدیمی آن  می گذرد و تنها پی ریزی بنای امام زاده قیاس انجام شده است.

اهالی منطقه مذکور با ابراز ناراحتی نسبت به عدم توجه به ساخت و تکمیل بنای تخریب شده این امام زاده، خواستار توجه ویژه مسئولین به این امام زاده شدند.

به گزارش خبرنگار بویرنیوز، منصوری معاون اوقاف و امور خیریه در سال گذشته از تدوین طرح جامع این امام زاده و تکمیل آن خبر داده بود.

باید دید در آینده، اجرای طرح ساخت بنای امام زاده قیاس(س) اجرایی می شود و یا لنز دوربین ها روایت گر امام زاده ای زیر باد و باران و با کمترین امکانات خواهد بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=260068
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    سلام دست در کاران جواب گو باشین تشکر

دیدگاه شما