چاپ این برگه

اقلیم کردستان رای دادگاه عالی عراق را پذیرفت

بویرنیوز- اقلیم کردستان عراق امروز در بیانیه ای اعلام کرد که اربیل به رای دادگاه عالی فدرال عراق درباره ماده یک قانون اساسی احترام می گذارد.

به گزارش مهر ، اقلیم کردستان عراق امروز در بیانیه ای نسبت به تفسیر دادگاه عالی فدرال عراق درباره ماده یک قانون اساسی این کشور واکنش نشان داد و اعلام کرد که به این حکم احترام می گذارد و امیدوار است این موضوع زمینه آغاز گفتگوهای شامل و فراگیر میان بغداد و اربیل را فراهم کند. گفتگوهایی که به حل و فصل اختلافات موجود و اجرای کامل قانون اساسی منجر شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به پایبندی همیشگی منطقه کردستان به یافتن راهکاری برای حل اختلافات میان دولت فدرال و اقلیم، با شیوه‌های قانونی و با توجه به موضع همیشگی ما مبنی بر استقبال از کلیه طرح‌های ابتکاری در این راستا از جمله طرح آیت‌الله سیستانی و برخی شخصیت‌های کشور و کشورهای دوست ملت عراق درباره بازگشت به قانون اساسی برای حل اختلافات، ما به این تفسیر دادگاه عالی فدرال احترام می‌گذاریم.

دادگاه عالی فدرال عراق در نشست روز ششم ماه جاری میلادی، حکمی را مبنی بر تفسیر ماده یک قانون اساسی صادر کرد که بر اساس آن و دیگر مواد قانون اساسی مرتبط با یکپارچگی عراق به ویژه ماده (۱۰۹) تمامی مسئولان دولت فدرال عراق ملزم به حفظ یکپارچگی کشور هستند.

دادگاه عالی فدرال عراق در حکم خود تاکید کرده است که هیچ گونه ماده ای در قانون اساسی عراق که به اقوام عراقی اجازه دهد از بغداد جدا شوند، وجود ندارد.