یکشنبه 21 آبان 1396 - 16:00

پایان انتظار 26 ساله!/اسامی اعضای اولین هیات ممیزه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

با پیگیری های رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، وزیر بهداشت در 15 آبان ماه سال جاری برای اولین بار در طول تاسیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، هیئت ممیزه آن را منصوب کرد تا یکی از آرزوهای دیرینه این دانشگاه برآورده شود.

به گزارش بویرنیوز؛ دکتر اورنگ ایلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویر احمد در مراسم معارفه خود یکی از اولویت‌های مد نظر را توجه ویژه به حوزه آموزش دانشگاه عنوان و  در این راستا تلاش کرد با رایزنی و پیگیری لازم، مشکلات و کمبودهای موجود در این حوزه را رفع نمایند.

یکی از این مشکلات که سالهاست دانشگاه با آن روبروست و از زمان تاسیس به عنوان اولویت مورد تاکید بوده است، هیئت ممیزه دانشگاه است که بالاخره با این پیگیری ها، رنگ واقعیت و عملیاتی شدن را به خود گرفت.

از جمله مهم ترین وظایف هیات ممیزه رسیدگی و بررسی پرونده های اعضای هیات علمی به منظور ارتقای رتبه به استادیاری، دانشیاری و استادی است  که قبل از این در وزارت بهداشت انجام می‌شد و منبعد در این دانشگاه به سرانجام می رسد.

همچنین تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی و احتساب سوابق خدمت قابل قبول آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی، احتساب سنوات آموزشی از جمله مهمترین وظایف هیئت ممیزه به شمار می رود.

هیئت ممیزه به عنوان عالیترین نهاد علمی دانشگاهی محسوب می شود و هم اینک با ابلاغ وزیر بهداشت به مدت ۲ سال آقایان دکتر اورنگ ایلامی، دکتر صدر الله محرابی، دکتر حسین ماری اوریاد، دکتر هیبت الله صادقی، دکتر رضا محمودی، دکتر محمدرضا نیکبخت، دکتر حمدالله دلاویز، دکتر سید نذیر هاشمی، دکتر ارسلان جمشیدی، دکتر سید عبدالمجید خسروانی و سرکار خانم دکتر نازآفرین حسینی اعضای آن را در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تشکیل می‌دهند.

اما در این زمینه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید نمود:  با توجه به رشد علمی این دانشگاه در سالهای گذشته این امکان فراهم شد که با رایزنی با وزارت بهداشت و همچنین نظر مساعد وزیر و معاونت آموزشی. وزارت بهداشت، موافقت با تشکیل و آغاز بکار این هیئت را بدست آوریم.

دکتر اورنگ ایلامی با اشاره به اینکه از ابتدای تشکیل دانشگاه علوم پزشکی تا کنون این کار توسط هیئت ممیزه مرکزی وزارت بهداشت انجام می شد، اظهار کرد: امیدواریم که آغاز فعالیت این هیات به رشد و ارتقای علمی اعضای هیات علمی دانشگاه کمک شایانی نماید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=259427
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما