پنجشنبه 18 آبان 1396 - 23:13

شهردار یاسوج: وضعیت فعلی شهر یاسوج زیبنده شهروندان نیست

شهردار یاسوج گفت: وضعیت فعلی شهر یاسوج زیبنده شهروندان نیست.

به گزارش «بویر نیوز»، شهردار یاسوج به همراه رئیس و تعدادی از اعضای شورای شهر با امام جمعه شهر یاسوج دیدار کردند.

رئیس شورای شهر یاسوج در ابتدای این دیدار با تسلیت سالروز اربعین حسینی، گفت: در شورای چهارم و تعامل خوبی میان شورا و دفتر امام جمعه برقرار بود و در این دوره هم این تعامل وجود داشته باشد و بتوانیم در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از نظرات  شما بهره ببریم.

وی با اشاره به راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی گفت: شهرداری و آتش‌نشانی شهر یاسوج امسال در راهپیمایی بزرگ اربعین سرور و سالار شهیدان نقش فعالی داشته است و دو اکیپ به همراه کادر آموزش دیده برای ارائه خدمات به زایران اعزام کرده است.

هدایت اکبری افزود: مبلغی هم برای کمک به ستاد اربعین اختصاص داده شد و خوشبختانه امسال این خدمات رضایت مردم را در پی داشته است.

امام جمعه یاسوج نیز در این دیدار با تسلیت اربعین حسینی، گفت: حادثه کربلا واقعه بی نظیر در عالم و بسیار تلخ و جانسوز است و شهادت امام حسین (ع) و یارانش را به محضر امام زمان (عج) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری و همه مسئولان و مردم تسلیت عرض می‌کنم.

آیت الله سید علی اصغر حسینی با تبریک انتصاب دکتر مقدم به سمت شهردار یاسوج بیان کرد: هر کار و وظیفه‌ای که با اخلاص همراه باشد نزد خدا عبادت است.

حسینی بیان کرد: اسلام یک دین کامل برای هدایت بشر و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و برنامه ای کامل تر و بهتر از اسلام وجود ندارد و به همین دلیل خداوند می فرماید من خضنودم اسلام دین و آیین شما باشد.

وی ادامه داد: اختیار، امتیازی است که انسان نسبت به حیوانات دارد و هیچ موجودی از استان بالاتر نیست به شرطی که به وظایف انسانی خود عمل کند.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: اگر شما راه را پیدا کردید، نه شیطان نه فرعون و نه ترامپ نمی‌تواند به شما ضرر برساند و تنها دسته‌ای که هیچ چیز حریفشان نمی‌شود کسانی هستند که در عملشان اخلاص دارند.

حسینی تاکید کرد: اخلاص در عمل یعنی کاری را که انجام می‌دهید برای رضای خدا باشد.

وی خطاب به مسؤولان گفت: چون کاری را که انجام می‌دهید برای رفاه جامعه است وقتی همراه با اخلاص باشد، نزد خداوند عبادت است.

حسینی افزود: اگر هر کسی در هر موقعیتی قرار دارد به درستی به وظیفه‌اش عمل کند، دنیا گلستان می‌شود.

امام جمعه یاسوج در پایان با دعای خیر و آرزوی موفقیت برای شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج، تاکید کرد: قطعا اگر انسان برای رضای خدا کار کند موفق می‌شود.

نستهن مقدم هم در دیدار با امام جمعه یاسوج ضمن تسلیت اربعین حسینی و آرزوی سلامتی برا ایشان بیان داشت: آنچه در ابتدای کار در شهر یاسوج شاهد هستیم  شایسته نیست و باید با همکاری و تعامل این وضعیت را تغییر دهیم.

مقدم تصریح کرد: رفع مشکلات و بهبود وضعیت، مشارکت مردم را می‌طلبد و امیدواریم مردم که در همه صحنه‌ها حضور دارند برای بهبود وضعیت شهری نیز با توجه به توصیه‌های دینی پای کار باشند تا مدیریت شهری بتواند خدمات بهتری ارائه دهد.

وی با برشمردن برخی مشکلات که در شهر یاسوج وجود دارد، بیان کرد: عدم برنامه‌ریزی و یا عدم منابع و حتی عدم توجه به فرهنگسازی ممکن است زمینه ایجاد این مشکلات باشد که باید با همکاری و تعامل وضعیت را تغییر دهیم.

مقدم با تاکید بر لزوم فرهنگسازی در همه زمینه ها تصریح کرد: ما لازم داریم در همه زمینه ها فرهنگ خوب را توسط اهل فن پیاده سازی کنیم و همه فرهنگ هایی که منتسب به فرهنگ ایرانی و اسلامی ما هستند باید برجستگی بیشتری درساخت و سازها داشته باشند.

شهردار یاسوج با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت معماری اسلامی در شهرها بیان کرد: معماری شهر یاسوج باید بر اساس معیارهای ایرانی و اسلامی باشد و بر همین اساس تریبون نماز جمعه با توجه با تاثیرگذاری که در میان مردم دارد، می‌تواند فرصتی برای انتقال نقطه نظرات درست مدیریت شهری باشد چرا که توصیه‌های که از تریبون نماز جمعه اعلام می‌شود در میان مردم بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: با فرهنگسازی درست می‌توانیم از وضعیت فعلی شهر که زیبنده شهرمان نیست عبور کنیم و مسیر درستی که در حال ریل گذاری است برسیم.

مقدم گفت: با برنامه‌های فرهنگی می‌توانیم میزان مشارکت مردم را بالا ببریم و تخلفات در ساخت و سازها را کاهش دهیم که این مهم با همکاری همه اهل فن و متخصصین حوزه‌های فرهنگی و همکاری تریبون‌های نماز جمعه میسر است.

وی از مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی و فرزند ایشان به عنوان چهره‌ای محبوب در میان مردم یاد کرد و گفت: مفاخر فرهنگی ما همچون آیت‌الله ملک حسینی و آیت الله حسینی که کلام نافذی دارند، می‌توانند نقش بسزایی در اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی داشته باشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=259084
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما