چهارشنبه 17 آبان 1396 - 21:14

تقابل فرودگاه یاسوج و جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/مقصر کیست؟!

گروه اجتماعی- اینکه واقعا اشتغال 70 کارگر مهم است یا چیز دیگری پشت پرده است یک علامت سوال است!

به گزارش بویرنیوز، در چند وقت اخیر جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، بارها فرودگاه یاسوج را بخاطر اقدام به تعطیلی گلخانه های مستقر در این مرکز به باد انتقاد گرفته است.

حمایت از تولید داخلی و اشتغال که جزو منویات رهبری و اتفاقا شعار سال نیز هست هموراه نقطه کلیدی در سخنرانی مسئولان جهاد کشاورزی علیه فرودگاه یاسوج بوده است.

لازم است در این خصوص چند نکته ای را یادآور شد:

1- اصولا احداث گلخانه در یک فرودگاه در هیچ پروتکل جهانی پذیرفته نیست از سویی برای امنیت و حفاظت هواپیمایی وجود گلخانه در محیط یک فرودگاه امری مردود است و حالا هیئت تشخیص نیز در همین راستا حکم به تخلیه فرودگاه از گلخانه ها داده است.

2- عمل به قانون برای همه و از جمله فرودگاه یاسوج یک ضرورت است اما بنای ایجاد گلخانه در محیط فرودگاه خود یک امر خلاف مقررات جهانی فرودگاهی است و از ابتدا نباید چنین چیزی احداث می شد

3- تقصیر فرودگاه یاسوج در این موضوع کم نیست، قبول کردن امری خلاف پروتکل ها و ایجاد توقع برای تعدادی گلخانه دار و کارگر مشغول در واحدهای گلخانه ای مستقر در فرودگاه و حالا پشت پا زدن به قراردادی که چند سال از پایان آن باقی است اخلاقاً قابل قبول نیست.

4- جهاد کشاورزی اگر به دنبال اشتغال زایی و حمایت از تولید است چرا با اعطای تسهیلاتی زمینه ایجاد گلخانه در محیط های مناسبت تر را فراهم نمیکند؟و این سوالی است که سخنان رئیس فرودگاه یاسوج مبنی بر درمیان بودن برخی ویژه خواری و فامیل بازی بر اصرار برای تداوم کار گلخانه ها در اذهان متبادر کرده است!

به گزارش بویرنیوز، آنچه در این بین ناراحت کننده است، کارگرانی هستند که به واسطه برخی سوء مدیریت ها بیکار می شوند و ضروری است جهاد کشاورزی و فرودگاه یاسوج فارغ از نگاه های تقابلی، به دنبالی راهی برای حل مشکل باشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=259042
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما