دوشنبه 15 آبان 1396 - 21:03

افزایش 42 نفری پزشکان متخصص دانشگاه علوم پزشکی یاسوج/(+عکس)

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، در نشست توزیع متخصصین جدیدالورود در استان گفت: 42 پزشک متخصص به کادر درمانی حوزه سلامت استان افزوده شد.

به گزارش بویرنیوز، دکتر اورنگ ایلامی با اشاره به فعالیت 234 پزشک متخصص و فوق تخصص، در استان  افزود: این تعداد پزشک متخصص در رشته های ارتوپد، آسیب شناسی، اعصاب و روان، داخلی، قلب و عروق، بیهوشی، پوست، توان بخشی، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، چشم، رادیولوژی، زنان و زایمان، طب اورژانس، ENT(گوش و حلق و بینی)، اعصاب و روان و عفونی جهت ارائه خدمات درمانی در استان حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد:  فراهم آوردن زیرساخت های درمانی جهت ارائه خدمات با کیفیت تر از مهمترین اهداف طرح تحول نظام سلامت در سطح کشور و استان است که خوشبختانه مردم از اجرای این طرح در این استان رضایت دارند.

دکتر ایلامی افزود: تربیت متخصصین با توجه به نیاز مناطق برخوردار و کمتر برخوردار از اهمیت بالایی برخوردار بوده، که ارائه خدمات با کیفیت به بیماران از مهمترین اهداف درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، در خصوص  برنامه راه درمان سال 1404 که موجب سطح بندی خدمات درمانی ارائه شده می شود، اظهار داشت: اختصاص یک دستگاه رادیوتراپی و یک بخش پزشکی هسته ای به استان کهگیلویه و بویراحمد از برنامه های راه درمان سال 1404 است.

وی با بیان اینکه برنامه های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی برای تمامی رشته های درمانی لازم الاجرا است، تاکید کرد: رشته های اطفال، داخلی، زنان و زایمان و جراحی عمومی بنا بر اهمیت فراوان از نظارت بیشتری برخوردار هستند.

دکتر ایلامی با عنوان اینکه  اولویت های توزیع متخصصین در سراسر استان بر اساس رتبه و برد تخصصی آنان و دیگر معیار های تخصصی لحاظ می شود، یادآور شد: با افتتاح بیمارستان 283 تخت خوابی جدید یاسوج شرایط برای ارائه خدمات درمانی و بهره مندی بیماران مطلوب تر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مطالعه قوانین و تابع آن بودن به جهت جلوگیری از بروز مشکلات و تخلفات از شروط اصلی و الزامی متخصصین به درمان است، اذعان داشت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده بیش از 70 درصد تخلفات به علت نا آگاهی و مابقی به صورت عمدی گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، در پایان خاطر نشان کرد: متخصصین علاقه مند به آموزش و پژوهش با گذراندن حداقل یک سال فعالیت و دارا بودن یک مقاله در سایت های معتبرعلمی، می توانند جهت عضویت در کادر هیئت علمی دانشگاه  درخواست خود را ارائه نمایند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در ادامه این نشست گفت: با توجه به افزایش متخصصین در طرح تحول نظام سلامت، تعداد بیمارستان های استان بنا به ضرورت نیاز افزایش پیدا کرده است.

دکتر غلامعباس سبز افزود: شهر یاسوج با داشتن یک بیمارستان جنرال امام سجاد(ع)، یک بیمارستان تروما و جراحی شهید بهشتی و یک بیمارستان تخصصی اعصاب و روان شهید رجایی به عنوان مرکز درمان استان معرفی می شود.

وی در پایان با اشاره به فعالیت 234 پزشک متخصص و فوق تخصص در استان، یادآور شد: درمان خانه تمامی متخصصین است و باید در ارائه خدمات با کیفیت نهایت تلاش خود را به عمل آورند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=258870
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما