دوشنبه 29 آبان 1396 - 8:00

طرز تهیه خوراک کلم بروکلی با سس خامه و پنیر

مجله بویرنیوز- امروز تصمیم داریم شما را با یک نوع شیوه‌ی پخت کلم بروکلی آشنا کنیم. در این شیوه‌ی پخت، از گوشت یا مرغ استفاده نمی‌شود و تنها به مقداری آب مرغ احتیاج داریم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت خوراک کلم بروکلی با سس خامه و پنیر با ما همراه باشید.

مواد لازم:

کلم بروکلی: 1 عدد بزرگ
کره: 2 قاشق غذاخوری
آرد: 2 قاشق غذاخوری
آب مرغ: یک پیمانه
خامه‌ی رقیق شده: یک پیمانه
سس مایونز: نصف پیمانه
آبلیمو: سه قاشق غذاخوری
رنده‌ی پوست لیموترش: یک قاشق چایخوری
نمک: یک قاشق چایخوری
فلفل سیاه: یک چهارم قاشق چایخوری
پنیر موزارلا رنده شده: یک پیمانه
پنیر چدار رنده شده: یک پیمانه
آرد سوخاری: نصف پیمانه

طرز تهیه:

در یک ظرف گود، مقدار مناسبی آب ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم، وقتی آب به جوش آمد، گل‌های کلم بروکلی را داخل آب می‌ریزیم و 5 دقیقه اجازه می‌دهیم در آب بجوشند. سپس آنها را آبکش می‌کنیم.

آرد را به همراه کره داخل ظرفی ریخته روی حرارت قرار می‌دهیم. آرد را آنقدر تفت می‌دهیم تا به رنگ طلایی درآید. سپس آب مرغ را کم کم به آن اضافه کرده و روی حرارت به هم زدن ادامه می‌دهیم. وقتی آب مرغ به جوش آمد، خامه را به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم و سپس از روی حرارت برمی‌داریم.

سس مایونز، آبلیمو، رنده‌ی پوست لیموترش، نمک و فلفل و دارچین را به مواد قبلی اضافه کرده و خوب هم می‌زنیم تا کاملا یکدست شوند.

ظرف پیرکس و یا ظرف مناسبی را که بتوان از آن برای سرو غذا نیز استفاده کرد، انتخاب کرده و گل‌های کلم بروکلی را کف آن می‌چینیم. سس آماده شده را روی بروکلی‌ها می‌ریزیم. در پایان پنیرها را با یکدیگر مخلوط کرده به همراه آرد سوخاری روی بروکلی‌ها می‌ریزیم. ظرف را داخل فر با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد به مدت بیست دقیقه قرار می‌دهیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=258797
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما