شنبه 13 آبان 1396 - 0:08

آقای استاندار قبل از انتصاب معاون اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد حتما این مطلب را بخوانید!

دکتر احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گوهرکانی را برای سمت معاونت اقتصادی به وزارت کشور معرفی کرده است.

به گزارش بویرنیوز، این موضوع نشان می دهد گفته های استاندار جدید با اعمال وی دارای تناقض است، یا نمی داند یا نمی تواند!

گفتگوی 4 آذرماه سال 1395 معاون توسعه جهاد کشاورزی (معاون گوهرکانی) با بویرنیوز را جهت اطلاع استاندار محترم بازنشر می کنیم، بدون هیچ توضیحی!!

همه اخبار استخدام های فامیلی و غیرقانونی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته که بارها از سوی پایگاه خبری – تحلیلی «بویر نیوز» منتشر شده بود با افشاگری های معاون وقت توسعه و مدبریت منابع انسانی این سازمان تائید شد و ابعاد تازه ای به خود گرفت.

معاونت سابق توسعه و مدبریت منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برکناری خود گفت: بخاطر اینکه زیربار درخواست ها و فشارهای غیرقانونی رئیس سازمان نرفتم و در موضوع استخدام بستگان وی همکاری نکردم از این سمت کنار گذاشته شدم و افتخار می کنم که قانون را بر منافع شخصی خود ترجیح دادم.

8644_635574817486575652_s

قدرت‌الله ویسی در گفتگو با «بویر نیوز» با افشای اقدامات غیرقانونی گوهرکانی در موضوع استخدام های جهاد کشاورزی استان، بیان داشت: در آزمون استخدامی 32 نفر قرارداد کار معین که بر اساس مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و در قالب تبصره ذیل ماده 32 تعداد 32 مجوز بکارگیری نیرو در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار داده شد تا بتوانند بر اساس رشته های مورد نیاز واقعی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: در ابتدا ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان بدون هیچگونه اطلاعی به اینجانب نسبت به ثبت تعداد 6 نفر از آشنایان و بستگان خود در سامانه کارمندان ایران نمود و پس از اطلاع رسانی صحیح و به موقع پایگاه خبری «بویر نیوز» در این خصوص مبنی بر استخدام بدون آزمون بستگان، و همچنین اطلاع دستگاههای نظارتی از جمله سازمان بازرسی و با هوشیاری جناب آقای کرمی بازرس کل وقت به این موضوع ورود کردند و و علیرغم مقاومت رئیس سازمان جهاد کشاورزی، ناچارا تصمیم به برگزاری آزمون در سال گذشته گرفته شد.

معاونت سابق توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: متاسفانه پذیرش تعداد موردنظر به گونه ای است که تعداد 7 نفر از کسانی که بالاترین نمره بر اساس بخش و محل خدمت تعیین شده قبلی بکار گرفته نشده اند و مدارک آنها در سازمان جهاد کشاورزی موجود است.

ویسی تصریح کرد: این در حالی است که توسط خود رئیس سازمان به اداره کل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد که 7 نفر بالاترین نمره را کسب کرده اند و درخواست مجوز جدید کرد.

وی بیان داشت: عجیب است که چرا این تعداد 7 نفر که برخی خانواده ایثارگر می باشند چرا بکار گرفته نشدند و با نمره های کمتر جایگزین شده اند.

قدرت‌الله ویسی در پاسخ به این سوال «بویر نیوز» که آیا این 7 نفر از بستگان رئیس سازمان بوده اند؛ گفت: اسامی و مدارک آنها موجود است و دستگاههای نظارتی و مسئولان ارشد بررسی کنند و پاسخ این سوال شما را بدهند بهتر است!

ویسی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در آن زمان «بویر نیوز» طی گزارشی از نحوه تنظیم آگهی استخدام انتقاد کرده بود با تائید این موضوع بیان داشت: آگهی برای اقوام تنظیم شده بود و بگونه ای که بتواند نیاز فامیل را برآورده کند.

وی در این خصوص به استخدام های ناظرین جهاد کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: طبق دستورالعمل و بخشنامه استخدام ناظرین، از سال گذشته تاکنون قریب به 150 نفر از ناظرین جهادکشاورزی در مراکز خدمات نظام مهندسی در دهستان های استان بکار گرفته شدند که آیا نمی طلبید از محل مجوزهای 32 نفر ماده 32 در رشته های مورد نیاز سازمان از جمله حسابداری و کامپیوتر و حقوق و … که رشته های مورد نیاز فعلی سازمان می باشند، استفاده می شد؟

معاون سابق توسعه و مدبریت منابع انسانی جهاد کشاورزی ادامه داد: یکی از توقعات ایشان از بنده اعمال موارد غیرقانونی از جمله تنظیم صورتجلسه قبل از آگهی قرارداد کارمعین بود.

وی افزود: برای اینکه نفراتی که در آزمون اول شده بودند از طریق دیوان عدالت اداری پیگیر هستند، وی می خواست صورت جلسه را بگونه ای تنظیم کنند که آن 7 نفر به حق و حقوق خود نرسند و با توجه به اینکه اینجانب خود و همسرم از خانواده شهدا می باشیم و خود نیز جانباز هستم و برخی پذیرفته شدگان هم از خانواده معزز ایثارگران هستند به هیچ وجه خواسته ایشان را نپذیرفتم و نه تنها چنین کاری نمی کردم بلکه اعتقاد دارم باید قانون و عدالت رعایت شود.

قدرت‌الله ویسی در ارتباط با نیروهای شرکتی و تخلفاتی که در این خصوص در سازمان جاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است هم گفت: در رابطه با بحث نیروهای شرکتی در سال گذشته بر اساس مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از طریق مناقصه شرکتی برنده شد که صرفا در ابتدا لیستی از نیروها در قالب ماده 17 قانون مدیریت خدمات کشوری بصورت یکساله در سطح شهرستان های استان بکار گرفته شد.

وی افزود: با توجه به اینکه اتمام قرارداد شرکت تا پایان سال 94 بود لذا اینجانب بر اساس وظیفه قانونی و برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی و از آنجایی که نیروهای بکارگرفته شده مورد نظر طرف قرارداد سازمان نبودند و طرف قرارداد شرکت بود، لذا اینجانب در اسفندماه سال گذشته به شرکت مذبور، حراست سازمان، بازرسی و ریاست سازمان و مدیریت های شهرستان ها طی مکاتبات مکتوب اعلام کردم تا اخذ مجوز قانونی در سال جاری هیچ گونه مسئولیتی سازمان ندارد و  با توجه به اینکه برخی نیروها نگهبان و راننده بودند، قاعدتا می بایست طبق قانون توسط ریاست سازمان اخراج می شدند و ایشان نه تنها اقدام قانونی نکرد بلکه اصرار به ادامه کار آنها داشت.

ویسی فاش کرد: جالب توجه اینجاست که 7 روز مانده به پایان قرارداد شرکت در سال گذشته، رئیس سازمان اقدام به معرفی 6 نفر دیگر به جهت اشتغال به کار در شهرستان ها معرفی کرد!

وی تاکید کرد: کجا قراداد 7 روزه وجود داشت مگر نه بخاطر این بود که در سال جدید در لیست استخدام ها قرار بگیرند؟

photo_2016-11-24_16-27-55

قدرت‌الله ویسی تاکید کرد: تاکنون هیچگونه مجوزی مبنی بر بکارگیری نیرو در قالب ماده 17 مدیریت خدمات کشوری از طریق سازمان مدیریت در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار نگرفته است و شرکت هم به دلیل عدم برگزاری مناقصات، قرادادی ندارد که بتواند با نیروها قراداد ببندد ولی در سال جاری ریاست سازمان اصرار داشت که تعدادی نیرو مجددا به نیروهای بلاتکلیف قبلی اضافه شوند و اینجانب زیربار مسئولیت نرفتم و یکی دیگر از دلایل جابجایی بنده خواسته های غیرقانونی بود که در این رابطه داشت.

معاون وقت توسعه و مدبریت منابع انسانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کمیسیون 7 نفره برای استخدام ناظرین هم برگزار نشد و این یکی از موارد تخلفات در این سازمان است، ابراز کرد: در رابطه با استخدام ناظرین و سایر موارد رفتاری به اینجانب و ارباب رجوع مطالب حساس و تکان دهنده ای وجود دارد که در صورتی که مدیران ارشد استانی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و همچنین دادستانی و دستگاه های نظارتی تمایل داشته باشند آمادگی بازگویی و افشا آنها را دارم.

ویسی که چندی پیش به عنوان گزینه ریاست سازمان جاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شده بود و پس از آن از سمت خود کنار گذاشته شد، گفت: کجای مملکت با امثال بنده که خانواده دو شهید هستم و خود نیز جانباز می باشم، از سوی فردی که خود کمترین نقشی در این مسائل نداشته است، اینچنین برخورد می شود و برای مسائل غیرقانونی تحت فشار گذاشته می شود؛ صرفا بخاطر اینکه تابع قانون بوده ام.

قدرت‌الله ویسی که با روی گشاده در طول این مصاحبه با خبرنگار «بویر نیوز» به گفتگو پرداخت، در پایان ابراز داشت: از مسئولان ارشد استانی، دستگاه نظارتی و قضایی و همچنین سازمان بازرسی وزارت جهاد کشاورزی جهت بررسی و صحت و سقم سخنان بنده تحقیق و تفحص کنند و ضمن برخورد قانونی با هر نوع قانون شکنی، نتیجه را به افکار عمومی اعلام کنند.

به گزارش «بویر نیوز»، با این تفاسیر یقینا مردم انتظار دارند، دستگاههای قضایی و نظارتی به این ماجرا ورود کنند و مسئولان ارشد استان و ورزات جهاد کشاورزی در این خصوص توضیح دهند.

لینک خبر:

افشاگری های تکان دهنده معاون سابق جهاد کشاورزی از استخدام های غیرقانونی گوهرکانی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=258360
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی برز گفت:

    خاک تو سر مردم اگه ساکت بشینند.حتما دو باره ایخو بره بالاتر خرابکاری دراره……………….

  2. سلام گفت:

    انتخاب اقای گوهرکانی بهترین گزینه برای معاونت اقتصادی است چون زیربار برو نیست و علت این تهمت ها به ایشان همین مسئله است

  3. اصلاحات گفت:

    آخ سی استانداری که گوهرگانی معاون اقتصادی وابو

  4. بویراحمد گفت:

    به محض ورود تاجگردون به شهرستان آقای استاندار از ترس وارد گچساران میشه معلوم که همه مشاوره استاندار تاجگردون

  5. رزمنده گفت:

    در پاسخ به اظهارات دوستمان بگم گوهرگانی فردی است که قانون را دور میزند و زور گو است و خودخواه و اگه استانداری برود چالش درست میکند .و استاندار به نظر ما باید در این مورد تجدید نظر کنه .

  6. ناشناس گفت:

    اقای گوهرگانی شخصیت ایده الی ندارد

  7. ناشناس گفت:

    تف وننگ بر روزگارما که با امید رای به روحانی میدیم بعدش این چنین افردی ارتقاء پیدا میکنند.

  8. ناشناس گفت:

    محنایی بهترش بی خدایی..

  9. شهروند در راه تهران مانده گفت:

    سلام بالاخره باید اقای استاندارد خودشو به جناب تاج گردون نشون بده

  10. حمید گفت:

    آقای ویسی په خوت چندتا آوردی خخخخخخخخ

  11. حسینی گفت:

    خدا پدر خادمی را بیامرزد . احمدی داره نشان میده . ان چیزی که فکر می کردیم نیست .

  12. سید گفت:

    بشینید تا صبح دولتتان بدمد این اقا عمو یادگار پشتش گرمه

  13. جهاد گر گفت:

    درود خدا بر مهندس ویسی پاک دست، ایشان واقعا مدیر دلسوز ،پاکدست و توانمندی بود، حیف امثال مهندس ویسی که چنین برخوردی باهاش شد،

  14. کارمند اداره گفت:

    درود خدا برجناب ویسی .ولی برادر باید عرض کنم کسی گوش شنوا برای صحبتهای شما ندارد

دیدگاه شما