سه شنبه 9 آبان 1396 - 19:27

اعتراف استاندار به برخی نابرابری ها در کهگیلویه و بویراحمد/بانک ها همچنان بزرگترین چالش پیش روی توسعه استان/یارانه سود تسهیلات مصوب سفر ریاست جمهوری در حد مصوبه ماند!(+عکس)

گروه اقتصادی- بعد از ظهر امروز  سی و یکمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار ، اعضای شورا، مدیران دستگاه های دولتی و نمایندگان بخش خصوصی در سالن جلسات اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.

علی محمد احمدی بعد از ظهر سه شنبه در این نشست اظهار داشت : در استان گاهی نابرابریهای ناخواسته ای می بینیم و باید تلاش کنیم که چندگانگی در استان از بین رفته و توسعه متوازن همه مناطق استان که یک ضرورت است، محقق شود.

احمدی تصریح کرد: فعالیتها و برنامه های انجام شده در حوزه بخش خصوصی امید بخش است و در بخش پیمانکاری نیز ظرفیتهای اقتصادی قابلیت توسعه را دارد.

وی افزود: استان ظرفیتهای خوبی برای باز کردن بستر حرکت به سمت بخش خصوصی در حوزه های مختلف دارد.

استاندار بیان داشت: باید در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بهره گیری از ظرفیت ها، موانع تولید را به شکل جدی پیگیری کنیم.

وی ابراز داشت: همان اندازه که تزریق منابع به واحد های دارای مشکل مورد تاکید است، بر روی توزیع اعتبار به نحو صحیح و با بازدهی مناسب نیز حساس هستیم.

احمدی با بیان اینکه تزریق تسهیلات به واحد ها مهم است، گفت: اما باید با تزریق منابع و تجهیزات، تولید، اشتغال و یا تولید و اشتغال در کنار هم افزایش یابد.

استاندار تصریح کرد: اتاق بازرگانی بستر مناسبی برای ارتباط بین دولت و بخش خصوصی است که باید تقویت شود و همچنین بستر سازی برای قوام واحد های تولیدی نیز مورد تاکید است.

احمدی ابراز داشت: باید همه تلاش ها بر این باشد که بخش خصوصی را کارآمد کرده و به بلوغ برسانیم و در این راستا تعریف ارتباط درست و قانومند بین دولت و بخش خصوصی ضروری است.

وی افزود: ‌همچنین این امر نیازمند تعامل دولت و بخش خصوصی و تحقق تعهدات قانونی است.

احمدی گفت: اگر قرار است کسی را به استان بیاوریم و یا سفرهایی را به سایر نقاط داشته باشیم، باید هدفگذاری مناسب در این راستا انجام شود و این سفرها برای تزریق سرمایه و حل مشکلات واحد ها و افزایش صادرات باشد.

استاندار با بیان اینکه استان در حوزه های مختلف ظرفیت های فراوان دارد، گفت: استان باید به سمت صادرات برود و هدفگذاری ما بر این است که در نیمه دوم  سال جاری اقدامات مناسبی انجام شود.

وی بر توزیع مناسب و دارای خروجی تسهیلات رونق تولید تاکید کرد.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: از ۱۴۰ میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان تاکنون هیچ مبلغی تخصیص نیافته است.

جبار کیانی در جلسه نشست شورای دولت و بخش خصوصی افزود: این شورا تاکنون ۳۱ جلسه و ۱۶۲ مصوبه داشته است که از این تعداد ۱۲۴ مصوبه اجرایی، ۲۶ مصوبه در دست اقدام و ۱۲ مصوبه نیز اجرایی نشده است.

کیانی پور با بیان اینکه شش کارگروه ذیل شورا فعالیت می کنند، اظهار داشت: پیگیری در راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی در استان، اعزام هیئت های تجاری به سایر کشورها، پذیرش هیئت های تجاری و معرفی ظرفیت استان نیز در این شورا محقق شد.

کیانی پور با اشاره به برخی مصوبات شورا افزود: همکاری با کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در راستای برخورد با معارضات محلی و تبیین شعبه ویژه در این زمینه، تامین لوزام و تجهیزات مورد نیاز سازمان های دولتی از محصولات واحد های تولیدی استان، بررسی و تبیین مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در استان توسط بخش خصوصی، پیشنهاد تشکیل صندوق توسعه استان با استفاده از سرمایه های مردمی از جمله برنامه های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است.

کیانی همچنین تهیه و تنظیم سند راهبردی توسعه صادرات غیر نفتی استان، تشکیل کمیته مشترک دولت و بخش خصوصی به منظور تهیه برنامه اجرایی کاهش پنج درصدی نرخ بیکاری در استان، پیگیری اصلاح بیمه محصولات کشاورزی در استان و انعکاس مشکلات مربوط به ریزگردها در سال های اخیر و تاثیر آن بر باغات و زراعت استان را از دیگر برنامه های این شورا عنوان کرد.

وی برگزاری همایش ها و برنامه های مختلف آموزشی را از اقدامات انجام شده دانست و بیان داشت: ظرفیتهای مختلفی برای توسعه در استان وجود دارد و می توان از این ظرفیت ها برای کمک به توسعه استان استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: توسعه اشتغال روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهر ها و ایجاد اشتغال مولد در استان ضروری است و این مسئله مورد تاکید شورا است.

وی افزود: همچنین ارائه تسهیلات مناسب، با درنظر گرفتن دوره بازپرداخت با مدت بیشتر نیاز است.

کیانی پور با اشاره به حضور کم رنگ نمایندگان مجلس در شورا بیان داشت: حضور نمایندگان می تواند در عملیاتی شدن مصوبات موثر باشد.

کیانی پور با اشاره به مشکلات حوزه گلخانه ها و ظرفیت بالای این حوزه از کشارزی تصریح کرد: تولید گل رز در استان یک ظرفیت بسیار بالا است که در این بخش مشکلاتی در حوزه خدمات رسان و مشکلی در حوزه فرودگاه وجود دارد که باید نسبت به رفع آن اقدام شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=258160
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما