چهارشنبه 10 آبان 1396 - 0:40

اقدام تازه سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد و شهرداری یاسوج برای خدمات رسانی بهتر به مردم(+عکس)

گروه اجتماعی- اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد با شهردار یاسوج دیدار کردند.

به گزارش «بویر نیوز»، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این دیدار با تبریک انتصاب مهندس مقدم به سمت شهرداری یاسوج گفت: سازمان نظام مهندسی و شهرداری به لحاظ عملکردی هم راستا و مکمل هستند.

مهندس احمدرضا خورشیدی با بیان اینکه با توجه به شناختی که از شهردار محترم یاسوج داریم امیدوار به تغییر و رویکردی مثبت در رویه شهرداری ها هستیم افزود: بر این باور هستیم با حضور مهندس مقدم روند کار شهرداری یاسوج بر پایه رعایت حقوق شهروندی و مهندسی خواهد بود وانتظاری جز این نداریم.

تامین حقوق شهروندی و روند امور شهر دو دغدغه جدی نظام مهندسی ساختمان

وی خاطرنشان کرد: از طرف سازمان نظام مهندسی دو دغدغه مهم داریم که یکی مربوط به روند امور شهری در انطباق با مقررات ملی ساختمان و تامین حقوق شهروندیست و دیگری مربوط به حقوق و امورمهندسی است.

خورشیدی با انتقاد از رویه سابق اداره شهر یاسوج تصریح کرد: به لزوم تمکین ورعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان و قانون نظام مهندس از سوی همه سازندگان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:شهرداریها،مراجع صدور پروانه ساخت، سازندگان،کارفرمایان دستگاههای اجرایی،متولیان صنعت ساختمان و مهندسان همه ملزم به رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان هستند ومباحث مقررات ملی ساختمان به عنوان اصول حاکم بر ساخت و ساز لازم الاجرا میباشد

عوارض تکان دهنده ساخت و سازهای غیر مجاز بر امنیت مردم استان

.احمدرضا خورشیدی با بیان مواردی تکان دهنده از عواقب ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: در همایش پدافند غیرعامل به صراحت اعلام کردیم که علی رغم فعالیتهای مختلف مدیران شهری در حوزه معماری و شهرسازی ، متاسفانه در تمکین به ظوابط مورد نظر پدافند غیرعامل موثر نبوده ایم و شهر امن و پناهگاه امنی نساخته ایم ونداریم که قطعا با همت و حضور استاندار محترم استان،شهردار محترم و اعضای محترم شورای شهر و دیگر متولیان ومدیران محترم شهری در اصلاح روند مدیریت شهری شاهد تحولاتی اساسی خواهیم بود.

وی با اشاره به تراکم و فرهنگ شهری یاسوج خطاب به شهردار گفت: خواهشمندیم با روحیه خدمتگذاری که از حضرتعالی سراغ داریم نسبت به این موضوعات حساسیت نشان دهید و انتظار جامعه مهندسی تغییر این رویه است.

تعامل شهرداری و نظام مهندسی ساختمان، بهترین راه خدمات رسانی حداکثری به مردم

خورشیدی با بیان اینکه با صداقت و تعامل می توانیم در کنار هم کار کنیم، افزود: سیکل گردشگار مراحل صدور پروانه تا اخذ پایان کار تنظیم شود و مراحل قانونی اجرا شود.

وی در پایان سخنانش با ابراز امیدواری نسبت به تداوم جلسات مشترک، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگی از جامعه مهندسی استان آمادگی تمام وکامل خود را برای همکاری و همراهی با شهردای و شورای شهر یاسوج اعلام می دارد.

دکتر عمران کهزادی، عضو هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز در این نشست به طرح مباحث و دغدغه های شهرسازی پرداخت.

وی عنوان کرد: هدف ما از این نشست رساندن پیام جامعه مهندسی با این مضمون است که به عنوان بازوی کنترلی و نظارتی حضور داریم در کنار مجموعه شهرداری هستیم.

کهزادی با بیان اینکه همه می دانیم شهر یاسوج بیمار است و بافت ساختاری ایراد دارد، اضافه کرد: متاسفانه در مقوله شهرسازی و معماری شاهد ضعف های بسیاری هستیم.

وی با تاکید بر سرلوحه قرار دادن قانون و همچنین بهره گیری از دانش فنی، ابراز امیدواری کرد: با استفاده از تجارب عملی و دانش علمی می توان جایگاه سکونت شهر یاسوج را که عنوان پایتخت طبیعت را یدک می کشد بالا برد و مجموعه های فعلی نظام مهندسی و شهرداری با همکاری و تعامل این ظرفیت را دارند.

در ادامه این نشست، مهندس احسانی، سلیمانی و جهانبازی از دیگر اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی به اریه نقطه نظرات خود پرداختند.

همچنین نگین تاجی و خوبانی دو عضو شورای شهر حاضر در این جلسه دیدگاه های خود را برای افزایش تعامل و همکاری های مشترک بیان کردند.

مقدم: شهرداری یاسوج به سمت درآمدهای پایدار حرکت می کند

شهردار یاسوج گفت: شهرداری یاسوج خود را ملزم به رعایت همه قوانین و مقرراتی می داند که قانونگذار الزام کرده است.

مهندس نستهن مقدم در نشست با اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان، تاکید کرد: مردم برای ساختن شهر خوب و زیبا پای کار هستند و کشمکش ها و چالش ها زیبنده مردم شهر ما نیست.

وی با انتقاد از عدم خروجی مناسب جلسات مشترک به طرح این سوال پرداخت که چرا طرح پایلوتی از سوی سازمان نظام مهندسی، شهرداری و نهادهای خدمت رسان اجرا نشده است که به عنوان الگو استفاده شود.

دمیدن شدن روح تخلف در شهر یاسوج!

مقدم ابراز کرد: معتقدیم کمیسیون ماده 100 اشاعه روح تخلف در جامعه است و در آینده الزام داریم با فرهنگ سازی و آگاهی سازی، تخلفات را به حداقل ممکن برسانیم و اجازه ندهیم پرونده ها به این کمیسیون برود.

شهردار یاسوج با بیان آماری از تخلفات گسترده در ساخت و سازها تصریح کرد: این حجم از تخلف زیبنده مردم ما نیست و یقینا با آگاهی سازی می توان نسبت به کاهش آن اقدام کرد کما اینکه معتقدیم مسئولان باید در مقابل این تخلفات شجاعانه بایستند و مدعی العموم نیز ورود پیدا کند.

وی ابراز کرد: شهرداری خود را در خصوص نقایص حوزه شهری پاسخگو می داند و مدیریت نسبت به توانمندسازی و آموزش کارکنان در خصوص نحوه درست انجام امور خود را ملزم می بیند.

حرکت به سمت درآمد های پایدار ضرورت مرکز کهگیلویه و بویراحمد

مقدم با تاکید بر اینکه شهرداری یاسوج نگاه کاسبکارانه نخواهد داشت، بیان کرد: شهرداری یاسوج به دنبال درآمد پایدار است و شهر یاسوج با این اقلیم و طبیعت خدادادی در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری می تواند درآمد داشته باشد.

وی ادامه داد: اما با وضعیتی که ورودی ها و مرکز شهر یاسوج دارد استقبالی برای سرمایه گذاری و جذب گردشگر نمی شود و باید با اجرای طرح های پایلوت نسبت به جذاب سازی و تغییر سیمای شهر اقدام کنیم و حق مردم که حق الناس است را ادا کنیم.

مهندس نستهن مقدم تاکید کرد: باید شجاعانه شروع کنیم و شهرداری از درآمدهای غلط فعلی خود به تدریج بگذرد و به سمت درآمدهای پایدار حرکت کند و به ریل گذاری درست برسد.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف مشترک، کارگروه های تخصصی و کارشناسی تشکیل می دهیم و پای همه تبعات می مانیم که انشالله کار درست را درست انجام دهیم.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=257714
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما