شنبه 6 آبان 1396 - 11:04

بازدید اتاق ایران از سرای تجاری ایرانیان در روسیه / کیانی: عرضه محصولات استان‌ها در بازارهای روسیه


مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه بازدید به عمل آورد.

به گزارش بویرنیوز،  مجتبی خسروتاج همزمان نیز در نشستی با هیئت‌رئیسه اتاق ایران و رؤسای اتاق‌های بازرگانی استانی که در سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه دارای دفتر تجاری می‌باشند به گفت‌وگو پرداخت.

در این نشست راهکارهای عملیاتی برای موفقیت این سرای تجاری ارائه شد؛ ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی با گروه کالایی خاص، به‌کارگیری افراد باتجربه و بادانش بازاریابی و همچنین مسلط به زبان‌های روسی و انگلیسی، استفاده از تجربیات ایرانیان خارج از کشور بخصوص ایرانیانی که در آستراخان روسیه مشغول به تجارت می‌باشند، تشکیل میز کالایی و برند واحد ازجمله مهم‌ترین راهکارهایی بود که در این نشست موردبحث و بررسی قرار گرفت.

جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج که برای راه‌اندازی و معرفی دفتر تجاری استان کهگیلویه وبویراحمد در آستراخان روسیه حضور دارد در این نشست اظهار داشت: ازآنجایی‌که اتاق‌های بازرگانی در حمایت از دیپلماسی خارجی دولت تدبیر و امید استراتژی جدیدی را بنانهاده‌اند، در راستای این استراتژی هرکدام از اتاق‌های شهرستان‌ها به‌عنوان معین کشورهای مختلف انتخاب‌شده‌اند.

 

کیانی پور ادامه داد: با توجه به‌ضرورت ایجاد مراکز بازاریابی تجاری در این کشورها، نیاز است که سازمان توسعه تجارت از این طرح حمایت کرده تا اتاق‌های استانی نیز بتوانند محصولات تولیدی استان‌های خود را با سهولت بیشتری در کشورهای مختلف معرفی و عرضه نمایند.

رئیس اتاق یاسوج در ادامه پیشنهاد داد: ازآنجایی‌که این مراکز نیاز به تخصیص منابع توسط سازمان توسعه تجارت دارند و در راستای حمایت از صادرات غیرنفتی، تجهیز و حمایت این مراکز بازاریابی تجاری از محل مشوق‌های صادراتی برای مدت یک سال تأمین گردند.

کیانی پور افزود: این امر کمک خواهد کرد تا مراکز بازاریابی و تجاری ایران در کشورهای مقصد، بتوانند با پیدا کردن بازار و معرفی محصولات تولیدی داخل، شرایط را برای تجارت بخش خصوصی و فروش محصولات در خارج از کشور فراهم آورند، پس‌ازآن نیز این مراکز می‌توانند به‌صورت خودگردان و با تأمین منابع خود از دریافت درصدی از منافع تجارتشان به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

مجتبی خسروتاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در این نشست ضمن اشاره به برخی از حمایت‌های سازمان از بخش خصوصی در امر صادرات؛ اظهار داشت: می‌بایست در قیمت تمام‌شده کالاها شرایط رقابتی را فراهم نموده و همچنین سیستم‌های کنترل کیفیت، گواهی‌نامه‌های بین‌المللی و تفاهم‌نامه‌های تعرفه‌های ترجیحی موردتوجه جدی قرار گیرند.

خسروتاج با اشاره به اینکه اتاق‌های بازرگانی باید به‌عنوان سهامداران این مراکز تجاری قرار گیرند، پیشنهاد داد: اتاق‌های بازرگانی سه ماه به سه ماه گروه‌های کالایی خود را در این مراکز معرفی نمایند تا ین سرای تجاری به‌مثابه یک نمایشگاه تخصصی برای کشور فعالیت کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=257424
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما