چهارشنبه 17 آبان 1396 - 8:00

طرز تهیه ته چین کباب تابه ای

مجله بویرنیوز- در این بخش از آموزش آشپزی، طرز تهیه ته چین کباب تابه ای را برای شما علاقه مندان به اشپزی آماده کرده ایم امیدوارم این غذای خوشمزه را در منزل درست کنید و از طعم آن لذت ببرید. با ما همراه باشید.

مواد لازم براى ته چين:

برنج ايرانى ٣ پيمانه پلوپز
نمك به ميزان لازم
ماست يونانى، يا ماست سِوِن ٤ ق غذاخورى سر پر
روغن مايع ٦ ق غذاخورى
زعفران غليظ دم كرده به ميزان لازم
تخم مرغ يك عدد
مقدارى كره

مواد لازم براى كباب تابه:

گوشت چرخ شده ٢٥٠ الى ٣٠٠ گرم
پياز يك عدد متوسط
سير ٢ حبه
نمك و فلفل سياه و زردچوبه به ميزان لازم

طرز تهيه:

اول از همه مواد كباب تابه رو آماده كنيد. سير و پيازُ رنده كنيد و آب پيازُ بگيريد، گوشت چرخ شده رو اضافه كنيد و نمك و فلفل سياه و زردچوبه رو بهش اضافه كنيد، خيلى خوب ورز بديد. برنجُ را از قبل خيس كنيد و با كمى نمك بذاريد رو حرارت و بعد آبكش كنيد. دونه ى برنج بهتره كمى زنده تر از حد معمول باشه.
تو يه كاسه ى بزرگ، يه تخم مرغ بشكنيد و با چنگال بزنيد، بعد زعفرون رو بهش اضافه كنيد و هم بزنيد، سپس ماست و روغن رو اضافه كنيد و حسابى مخلوط كنيد تا مايه ى ته چين يک دست شه. برنج آبكش شده رو به اين مايه اضافه كنيد و خيلى آروم مخلوط كنيد. سپس كف قالب يا قابلمه ى مورد نظرتون رو با كره چرب كنيد، ابتدا مايه ى كباب تابه رو كف قابلمه بريزيد و خوب پهن كنيد، سپس برنج آغشته به مايه ى ته چين را روى كباب بزيزيد و با دست فشرده كنيد.
اگر توى فر ميخواييد درست كنيد، روى قالب فويل بكشيد و چنتا سوراخ با چنگال ايجاد كنيد، سپس در طبقه ى وسط فر با دماى ١٨٠ درجه ى سانتيگراد به مدت يك ساعت و ربع قرار بديد. اگر روى حرارت اجاق درست ميكنيد، درب قابلمه رو خوب ببنديد و رو حرارت خيلى ملايم بمدت يك ساعت قرار بديد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=257175
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما