سه شنبه 2 آبان 1396 - 10:29

تکمیل و بهره‌برداری از سه طرح پتروشیمی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از تکمیل سه طرح پتروشیمی در استان خبر داد.

داریوش دیودیده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  از تکمیل سه طرح پتروشیمی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با تکمیل سه طرح پتروشیمی در استان موجب اشتغالزایی خواهد شد، بیان کرد: با تکمیل این سه طرح موجب  اشتغالزایی برای 925 نفر در این استان فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به پتروشیمی گچساران و دهدشت تصریح کرد: اجرا و تکمیل طرح پتروشیمی گچساران، پلی اتیلن سنگین گچساران و پتروشیمی دهدشت می‌تواند زمینه اشتغال تعداد بسیاری از جوانان  را در استان ایجاد کند.

دیودیده عنوان کرد: طرح اتیلن گچساران در زمینی به مساحت 157 هکتار با اعتبار ثابت دو هزار و 90 میلیارد تومان و ارزی 348 میلیون یورو با ظرفیت تولید سالانه 1 میلیون تن اتلین در سال و اشتغالزایی 300 نفر در کیلومتر 7 جاده گچساران به بهبهان  در دست احداث است.

وی با بیان اینکه مجوز این طرح در سال 1383 صادر و عملیات اجرایی آن در سال 1390 آغاز شد و تا کنون 44 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز کرد: پیش بینی می‌شود این طرح تا پایان سال 1398 به مرحله تکمیل و به بهره برداری برسد.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پلی اتلین گچساران اذعان کرد:  پلی اتیلن سنگین گچساران یکی دیگر از طرح‌های پتروشیمی بوده که با اعتبار ثابت یک هزار و  300میلیارد تومان و ارزی 137 میلیون یورو در زمینی به مساحت 50 هکتار با ظرفیت 500 هزار تن درسال و اشتغالزایی 320 نفر در دست اجراست.

دیودیده بیان کرد: از دیگر طرح ‌ای تاثیرگذار صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد می‌توان به طرح پلی اتیلن سنگین دهدشت با اعتبار ثابت یک هزار و 500 میلیارد تومان و ارزی 220 میلیون دلار در زمینی به مساحت 102 هکتار با اشتغال 305 نفر اشاره کرد.

وی با اشاره به دیگر پتروشیمی در این استان عنوان کرد: پتروشیمی بویراحمد( باقری) با ظرفیت تولید یک هزار تن و اعتبار ثابت 7 هزار و 272 میلیارد تومان و ارزی یک هزار و 336 میلیون یورو در زمینی به مساحت 90 هکتار و طرح تولید اسید فرمیک، اتیل استات شرکت سینا فرآیند شمیم پارسه در گچساران با ظرفیت 180 هزار تن و اعتبار ثابت 711 میلیارد تومان و ارزی 181 میلیون یورو در مساحت 50 هکتار از دیگر طرح‌های صنعتی در دست اجرا استان هستند.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دو طرح صنعتی منواتیلن گلیکول شرکت تدبیر انرژی ارم در گچساران با اعتبار ثابت یک هزار و 290میلیارد تومان و ارزی 255 میلیون یورو با ظرفیت تولید 200 هزار تن در سال در زمینی به مساحت 18 هکتار و طرح گازوئیل و بنزین شرکت فرآورده های نفتی پتروسان زاگرس GTL در بویراحمد با 990 میلیارد تومان اعتبار ثابت و 260 میلیون یورو در 22 هکتار با ظرفیت 10 هزار بشکه در روز از دیگر طرح ‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد است.

دیودیده خاطرنشان کرد: انتظار می ‌رود با تکمیل و بهره‌برداری از این تعداد طرح صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های آینده موجب کاهش نرخ بیکاری و تحول چشمگیر اقتصادی شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=256973
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. جواب گفت:

    پتروشيمي هاي استان خيانت آشكار به استان مي باشند
    رسانه در اين خصوص از كارشناسان دلسوز حوزه آب ، محيط زيست و پتروشيمي استعلام نمايند

دیدگاه شما