یکشنبه 30 مهر 1396 - 22:02

آیین تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود/چمن سکان دار دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شد(تصویری)

آیین تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج عباس امینی امام جمعه شاهرود دکتر ابراهیم گلمکانی معاون حقوقی وزیر بهداشت روسای دانشگاهها ،مدیران استانی و شهرستانی، ،معاونین، مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود صبح روز یک‌شنبه ۳۰ مهرماه سال جاری سالن همایش‌های پور سینای دانشگاه برگزار گردید.

دکتر رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در این آیین بابیان اینکه سطح‌بندی خدمات بهداشتی و درمانی بر اساس عدالت و اثربخشی است، اظهار داشت: الگوی غالب توسعه خدمات  تخصصی بر تمرکز استوار است والان این بحث مطرح است که راه اندازی بیمارستان های بالای ۴۰۰ تخت خوابی و عظیم و مجهز برای جمعیت انبوه در اولویت قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه مراقبت های اولیه بهداشتی نقش حیاتی و تعیین کننده دارند اضافه نمود که دسترسی به خدمات  درمانی برای روستاها و شهرهای کوچک باید به‌ درستی فراهم شود و افزود: با پیشگیری اولیه، غربالگری و تشخیص زودرس، ارتقای کیفیت مراقبت‌های اولیه بهداشتی و توسعه خدمات فوریت های پزشکی می توانیم زمینه حفظ، بهبود و اتقای سلامت مردم را فراهم سازیم. کشورهایی که سرانه سلامت بالای چهار هزار دلار دارند بسته خدمات تخصصی را برای جمعیت عظیم تعریف می کنند.

دکتر چمن  با تاکید بر اینکه راه اندازی  بیمارستان های کوچک ازنظر علمی و از حیث اثربخشی و طبعا از منظر اقتصادی توجیه‌پذیر نیست، بیان نمود که: بیمار بستری‌شده در بیمارستان نیاز به خدمات درمانی پیشرفته دارد و اگر در بخش خدمات تخصصی خدمت ندهیم بهتر است تا اینکه خدمت ناقص ارائه دهیم.

رییس دانشگاه بابیان اینکه خدمات تخصصی بستری در شهرهای کوچک کمکی به‌سلامت مردم نمی‌کند، گفت: الگوی غالب این است که خدمات تخصصی به شکل مجهز و پیشرفته در بیمارستان‌های بزرگ دیده شود اما باید از سوی دیگر دسترسی مردم به این مراکز تسهیل و تسریع شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ابراز داشت: یک‌سوم سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند و یک سوم به‌شرط تشخیص زودهنگام علاج‌پذیرند و یک سوم مابقی درمان‌پذیر نخواهند بود لذا باید مراقبت‌های بهداشتی درمانی اساسی، اولیه و حیاتی تقویت شود و توسعه خدمات تخصصی و فوق تخصصی با دقت و ظرافت صورت گیرد.

دکترچمن بابیان اینکه تامین سلامت مبتنی بر پیشگیری است و باید آن را ارتقا دهیم، تصریح کرد: امروزه اگر در خصوص بیماری‌های غیر واگیر، حوادث و سوانح و سرطان ها شواهد مطالعاتی را مرور کنیم می بینیم که سبک زندگی تعیین‌کننده سیمای سلامت است.

وی با تاکید به  اینکه پیش‌نیاز توسعه نیروی انسانی توانمند و با انگیزه است، اضافه کرد: این دانشگاه در حوزه های آموزشی و پژوهشی ماموریت های فرامنطقه‌ای، ملی و بین‌المللی دارد و در خاتمه اظهار امیدواری نمود که روند تکمیل پروژه‌ها تسریع و تسهیل گردد.

در این آیین از زحمات دکتر سید عباس موسوی رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی شاهرود  تجلیل شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=256686
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما