یکشنبه 30 مهر 1396 - 19:30

معیار و زمان تغییر مدیران کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد/کنایه سنگین احمدی به استانداران گذشته و اصلاح طلبان استان!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شلاقی عوض کردن مدیران با ساختار مدیریتی در تضاد است.

به گزارش بویرنیوز ، عصر امروز نشست هم‌اندیشی اعضای حزب اعتدال و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد با احمدی استاندار این استان برگزار شد.

در این نشست هر کدام از اعضای حزب اعتدال و توسعه نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون مسائل مختلف استان بیان کردند.

علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به برخی از مسائل کشور و استان پرداخت و به موضوع تغییر مدیران اشاره و اظهار کرد: آقای روحانی دولت دوازدهم را با ۵۰ درصد دولت یازدهم تشکیل داد و تغییر استانداران هم به ۲۰ درصد نرسیده است.

وی با بیان اینکه ما باید در مسیر توسعه حرکت کنیم، و این مسیر باید تبدیل به احسن شود، اظهار کرد: من نمی‌تواتم همه چیز را شلاقی تغییر دهم و این با ساختار مدیریت در تضاد است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بنده وظیفه کالبد شکافی دارم و به تبع اینکه فرزند زاگرس هستم و در پست‌های مختلف مدیریتی بوده‌ام، فضای عمومی استان دستم آمده است.

احمدی افزود: بعد از کالبد شکافی آن موقع ریل گذاری‌ها را انجام بدهیم.

وی در ادامه افزود: نگاه باید سیستمی و فراگیر باشد. برای توسعه استان متناسب با ظرفیت‌های بومی هر منطقه برنامه دارم.

استاندار تغییر در مدیریت‌ها را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و گفت: به چینش نیروهای موجود تا ارزیابی نهایی و کامل دست نمی‌زنم، به نظم، برنامه، حضور به موقع و تعهد و مسوولیت پذیری بسیار تاکید دارم و شاید این مسائل سبب نارضایتی برخی‌ها شود، اما خللی در برنامه‌ها و عزم من به وجود نمی‌آورد.

وی ادامه که خیلی از مسائل را در حوزه مدیریتی استان احصا کردم که تغییرات کجا باید صورت گیرد، تغییرات تابع آزاد ریاضیات نیست بلکه تابع یک معادله با قید است.

احمدی افزود: در انتصاب مدیران، در وحله نخست ترجیحاً نیروهای بومی مدنظر است. البته همانطوری که فرزندان این استان در تهران پستی دارند، شاید یک نفر از تهران و آبادان به مدیران این استان اضافه شود.

وی گفت: سعی می‌کنیم مدیر هر دستگاهی از نیروهای همان دستگاه دولتی باشد و تحمیل نیروهای خارج از بدنه، به دستگاه‌ها کار درستی نیست و ظلم به دستگاه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برخلاف آنچه که می‌گویند، نیروها باید علمی و متخصص باشند، افزود: اما در یک دستگاه ۴۰ و ۵۰ نیروی غیرمتخصص تزریق شده است که متعلق به یک تیره و طایفه خاص است. به عنوان مثال، رشته الهیات کارشناس امور عمرانی شده است و کارشناس عمران در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کند.

وی گفت: گردش نخبگان یک امر منطقی است، اما فردی که تغییر می‌کند باید قابل محسوس باشد و فرد باید سابقه اجرایی داشته باشد و نمی‌توان به صرف حضور در یک ستاد، رابطه کاری، آشنایی با فلان شخص سیاسی یا نماینده آن را به کار گرفت و امانت مردم را به دست هر کس نمی‌دهیم و من خیانت را نمی‌کنم.

احمدی افزود: و هر مدیری باید برنامه‌های دولت را قبول داشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا به ارزیابی کامل نرسم، هیچ تغییری نخواهم داد و اگر شاخص‌های موفق را داشته باشد، دلیلی برای تغییر آنها نمی‌بینم.

وی بیان کرد: بر اساس استناد و مدارکی که به دستم رسیده است، هر مدیری که آمده است، اول دغدغه ایل و تبار خود را دارد و چیدمان نیروها ایلی، قبیله‌ای و با گاهی با چاشنی سیاسی بوده است.

احمدی افزود: من استاندار به تنهایی نمی‌توانم این رویه نامعقول را درست کنم، شماها هم باید کمک کنید.

مقام عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی شعار زنده باد مخالف من را می‌دهند، اما حاضر نیستند که در کنار مخالف خودشان بنشینند.

وی افزود: اگر هدف مان توسعه است نباید از ظرفیت شعارها فقط برای بهره‌برداری خودمان استفاده کنیم.

وی به نصب تابلوهای استانداران سابق استان اشاره کرد و گفت: اگر اینها خوب کار کرده بودند، وضع این استان اینگونه نبود.

احمدی اضافه کرد: قدم هر کسی که برای پیشرفت و توسعه این استان گام بر می‌دارد را بر چشمان می‌گذارم و باید فضای را برای همه گرایش‌های سیاسی باز کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=256681
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    درود بر این استاندار هم اصلاح طلبان وهم اصول گرایان درس عبرت بگیرید.

  2. آزادی گفت:

    امیدواریم عملکرد ایشان صحتی بر گفتار ایشان باشد و اگر واقعا استاندار بتواند با این رویه عمل کند مردم استان باید به حضور ایشان افتخار کنند . به امید اینکه واقعا استانمون فردایی روشن به دور از طایفه گرایی و جناح بازی را تجربه کند و شروعی موفقیت آمیز در تمامی عرصه ها برای استان عزیزمان در کشور باشد .

  3. ازکبگیان چیتاب گفت:

    درودبراستاندار رزمنده وانقلابی خانواده شهدا ورزمندگان وجانبازان یادتان نرود.

  4. حقگو گفت:

    احسن این صندلی چند ماه یا چند سالی در خدمت توست آخرت خود را برای دنیای بعضی خراب نکن

  5. موحدی گفت:

    فرمایشات جناب استاندار جدید امیدوار کننده ودلگرم کننده است کاش شعارها. عملیاتی میشد تامردم ازاین دسته بندیها وباند بازیها. چپ وراستیها نفسی راحت بکشند کاش طایفه گرایی وقوم گرایی واین همه تبعیض وبی عدالتیها از ادارات وسازمانهای این استان برداشته میشد.کاش جناب استاندار علاوه برحل معضلات بالا مطب پزشکان و عمده فروشیهارا نیزازمرکز شهر به محل دیگری منتقل مینمود تاازبارترافیکی وشلوغی شهر کاسته میشد

  6. علی گفت:

    خداوند پدر ومادر استاندار را بیامرزد
    قابل توجه استاندار محترم و محبوب
    مشکلات استان به ترتیب اولویت عبارتند از 1–قوم گرایی 2-جناح بازی 3-عدم شایسته سالاری در مدیریت که شما کاملا پی برد ه اید ومتوجه شده اید
    مردم منتظر اقدام خدا پسندانه شما هستند .

  7. ناشناس گفت:

    سلام وعرض وادب و احترام دارم محضر استاندار رزمنده وانقلابی. جناب استاندار من ازمشکلات عدیده بخش کبگیان چیتاب برایت میگویم امیدوارم نظر لطفی به این مردم محروم وبیچاره ومورد غضب مسئولین استان بفرمایید این شهر فاقدارتباط جاده ای است وراههای ارتباطی انها همه خاکی واسفالت انها ازبین رفته .وضع اب اشامیدنی ما بسیار اسفناک وتابستان باکمبود شدید اب روبرو هستیم. شهرما فاقد بانک وعابربانک است. از زمانیکه عنوان شهر گرفتیم که کاش همان روستا باقی میماندیم.بافت هنوز حالت روستایی است ودرخیابان وبلوار گاو وگوسفند وچهارپایان دران نگهداری وجولان میدهند. سرقت الی ماشالله هر روز در اینشهر وروستاهای اطراف ان بوقوع میپیوندد. وامنیت مالی ودامی وکشاورزی ازاین بخش رخت بربسته وتوسط سارقین همه درامد مردم به یغما میرود .وسارقین پس از دست گیری فورا ازاد میشوند وبه ریش مردم ومقامات قضایی .وامنیتی میخندند.

  8. s.s گفت:

    استاندار باید غیربومی باشد و خودمختار و امیدوارم تمام عزل و نصب ها در اختیار خود ایشان باشد

دیدگاه شما