یکشنبه 30 مهر 1396 - 14:17

حواشی جالب شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد/از اطلاعات ناقص مدیران تا اشتباه گرفتن یک کارگروه با قهوه خانه!

گروه سیاسی- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آنچه از محرومیت در دهدشت‌، لنده، چرام، سوق و سایر مناطق استان می بینیم، شایسته مردم ما نیست.

به گزارش خبرنگار بویرنیوز ، علی محمد  احمدی ظهر یکشنبه در شورای فنی استان افزود: مردم پشت درها ایستاده اند که مشکلاتشان حل شود و بیشتر مشکلات ما پولی نیست، بلکه ریشه در مدیریت ها و عدم برنامه ریزی ها دارد.

احمدی تصریح کرد: شورای فنی استان از مهمترین شوراهای استان است و باید این شورا به مفهوم واقعی فنی باشد.

احمدی خاطرنشان کرد: نظارت بر پیمان و بررسی شیوه واگذاری طرح ها به پیمان کار از جمله وظایف شورای فنی است.

وی افزود: متاسفانه کارهای بزرگ به پیمان کاران کوچک و کارهای کوچک به پیمان کاران بزرگ داده می شود که این یک ضعف است.

استاندار خاطرنشان کرد: شناخت از پروژه ها و اولویت بندی در این حوزه نیز مهم است.

احمدی گفت: همچنین تقویت توان فنی و مهندسی نیز لازم است و باید شورای فنی قوی باشد.

احمدی عنوان کرد: باید ساختارها تقویت شود و در کنار پیمان کاری قوی، حوزه مشاوره پروژه ها نیز باید تقویت و مناسب سازی شود.

استاندار با بیان اینکه در حوزه مقاومت مصالح، استاندارد سازی و نظارت باید  اقدامات بهتری انجام شود، گفت: در برخی پروژه های مهم نظارت مناسبی انجام نمی شود و کارهایی وجود دارد که مشاور باید در شروع فعالیت ها جلوی آن را بگیرد.

وی افزود: هدر رفت میلیاردها تومان هزینه از آسیب های عدم نظارت و کنترل در این بخش است.

استاندار خاطرنشان کرد: همچنین بهبود وضعیت مدیریت  ایمنی کار و شناسایی پروژه های اولویت دار در دستور کاری قرار می گیرد.

وی افزود: در جلسه آینده ۲۰ پروژه مهم و اولویت دار که معضلات و مشکلاتی در آن وجود دارد، بررسی خواهند شد.

احمدی با اشاره به اینکه رویکرد من میدانی و عملیاتی است و باید در جلسات شورای فنی خروجی مناسبی را از جلسات داشته باشیم، ابراز داشت: گردش کار باید شفاف باشد و در حوزه ضبط جلسات و مستند سازی اقداماتی انجام می شود.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی مغز متفکر دستگاه ها است، عنوان کرد: باید در جلسات فرایندی به کار رود که بدانیم کجا هستیم و چه فرصت زمانی داریم و چه کارهایی باید انجام شود.

استاندار بر حضور مدیران کل در جلسات تاکید کرد و گفت: در صورتی که مدیری با هماهنگی و درخواست وزیر مربوطه بخواهد از استان خارج شود و در جلسه ای حضور نیابد، باید با هماهنگی استانداری، یکی از معاونین که توانایی اظهار نظر را با آمادگی کامل برای جلسه دارد، در جلسه حضور پیدا کند.

وی افزود: همچنین مدیران باید با اطلاعات کاملی در جلسات حضور پیدا کنند.

استاندار با بیان اینکه ما باید کار کنیم و هرمدیری که آمادگی ندارد در جلسات حضور پیدا نکند، خاطرنشان کرد: ما ساختار خودمان را داریم و موظف به گزارش عملکرد مدیران به وزرا هستیم و در مورد کارهای اجرایی با هیچکس تعارف نداریم.

وی افزود: اگر این موضوع را نظام مند کنیم، برای سایر مناطق نیز تبدیل به الگو می شود.

استاندار  بیان کرد:  مدیران سرمایه های استان هستند و توقع دلسوزی و خدمت رسانی از آنها وجود دارد.

احمدی تصریح کرد: اگر برنامه ریزی وجود داشته باشد پروژه ها  و خدمات رسانی ها دچار مشکل نمی شود و همچنین مدیران باید از وضعیت خدمات رسانی در حوزه مدیریتی خود به صورت میدانی بازدید کنند.

استاندار بر لزوم ارائه گزارشات هدفمند و در راستای جلسات شورای فنی تاکید کرد و گفت:  اینجا شورای فنی استان است و باید درست پاسخگویی شود.

وی افزود: ما کار عملیاتی و میدانی می خواهیم و از این قبیل گزارشات را به شورا نیاورید.

حواشی…

استاندار در شورای فنی استان: ما در قهوه خانه ننشسته ایم/ اینجا شورای فنی استان است و باید پاسخگویی درست شود؟ ما کار عملیاتی می خواهیم و از این قبیل گزارشات را به شورا نیاورید

استاندار در واکنش به تقلب رساندن برخی مدیران به یکدیگر  در ارتباط با جلسه: از برخی رفتارهای مسئولین تعجب می کند

اسناندار در واکنش به ارائه گزارشات سطحی در شورای فنی: عکس ۵۰ پروزه را میبینیم، عده ای از مدیران با موبایل بازی می کنند و بعد بگوییم مصوبات را دیدیم و صلوات!!

به من گزارش داده اند که در روز گذشته ۱۰ نفر در جاده های استان جان خود را از دست داده اند/ باید برای مسائل عملیاتی و میدانی وقت بگذاریم و مشکلات را حل کنیم

استاندار در واکنش به عدم اطلاعات کافی مدیران از پروژه ها: گوهرگانی به عنوان یک قائم ـمقام باید اطلاعاتش کافی باشد، نه اینکه یواشکی به معاون زنگ بزند که چه شد!!!

استاندار در واکنش به تقلب رساندن دو مدیر بودجه ای به یکدیگر: ما از مدیر امادگی کامل می خواهیم که، یا در شورای فنی نیاییند یا وقتی می آیند اطلاعات کامل باشد و اقای سه… تقلب نرساند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=256642
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی برز گفت:

    درود بر استاندار و این سایت بویر نیوز. خواهش میکنم که از مسکن مهر شهرک ولایت یاسوج هم گزارش دهید.من خودم الان نه ساله شش میلیون واریز کردم هنوز خبری نشده والان میگن که باید پول را به پانزده میلیون برسانی در صورتی که مسکن مهر سروک که جایش بهتر از شهرک ولایت است پیمانکار آنجا خوب کار کرده وچهار سال پیش با مبلغ چهار میلیون خونه را تحویل داده وبه آنها که مراجعه میکنیم و علت این تفاوت را میپرسیم میگن پیمانکاران فرق میکنند وما نمیتوانیم زور به پیمانکار بیاوریم خاک تو سر اون کارمند مسکن شهر سازی که این جوری جواب میده لااقل شورای فنی استانداری که میتونه نظارت کنه چرا سهل انگاری میکنه .آیا یه مسعول پاسخگو نباید باشه.بویر نیوز خواهشآ منتشر کن و به مسعولین هم برسون

  2. همشهری گفت:

    احسن باقدرت ادامه بده

دیدگاه شما