یکشنبه 14 آبان 1396 - 8:00

صبحانه‌ای که اشتهای کودکان را باز می‌کند

مجله بویرنیوز- یک متخصص طب ایرانی گفت: لقمه‌های کوچک و نان نرم تازه نیز یکی از عواملی است که تمایل کودکان را به‌سمت صبحانه تقویت می‌کند, در بسیاری از کودکان مصرف نان، کره و مربای آلبالو اشتهای آنها را باز می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، ارمغان‌سادات کیهان‌مهر درباره اهمیت خوردن صبحانه در ایام مدرسه اظهار کرد: خوردن صبحانه با تنظیم قند خون نقش بسیار مهمی در سطح هوشیاری، تمرکز و یادگیری دروس دارد.

وی افزود: والدین، کودکان و نوجوانان را زودتر بیدار کنند تا فرصتی حاصل شود تا اشتهای آن‌ها انگیخته شود و صبحانه میل کنند، مصرف نان و کره و مربا، نان و کره و عسل، نان و پنیر و گردو و نان و تخم‌مرغ … می‌توانند پیشنهادهای مناسبی برای صبحانه کودکان باشند.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: سفره‌ای آماده با حضور پدر و مادر و سایر اعضای خانواده یقیناً یکی از مهمترین عواملی است که کودک را به‌سمت صبحانه سوق می‌دهد.

نان، کره و مربای آلبالو اشتهای کودکان را باز می‌کند

کیهان‌مهر گفت: لقمه‌های کوچک و نان نرم تازه نیز یکی از عواملی است که تمایل کودکان را به‌سمت صبحانه تقویت می‌کند, در بسیاری از کودکان مصرف نان، کره و مربای آلبالو اشتها را باز می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر کودک یا نوجوان بدون صبحانه به مدرسه رفت، خوراکی زنگ اول کودک را در حکم صبحانه فرض کنید, پس گذاشتن موادی مانند لواشک، ذرت بوداده، شکلات، آبمیوه‌های پاکتی و … مناسب نیستند, کیک با مواد نگهدارنده و آبمیوه مساوی با یک صبحانه سالم نیست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=256628
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما