شنبه 29 مهر 1396 - 14:06

افشای سفر محرمانه محمد بن سلمان به اسرائیل

بویرنیوز- یک مسئول رژیم صهیونیستی از سفر محرمانه ولیعهد عربستان به اراضی اشغالی و دیدارش با مسئولان اسرائیلی خبر داد. یک روزنامه‌نگار اسرائیلی نیز این خبر را تأیید کرد.

به گزارش ایسنا، رادیوی رسمی رژیم صهیونیستی در هفتم سپتامبر اعلام کرد که یکی از شاهزادگان عربستان به صورت محرمانه به اراضی اشغالی سفری داشته و درباره پیشبرد تلاش‌ها برای برقراری صلح منطقه‌ای با مسؤولان برجسته اسرائیل گفت‌وگو کرده است.

در این راستا یک مسئول اسرائیلی که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد که این مسؤول عربستانی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بوده است.

همچنین آریل کهانا، یک روزنامه‌نگار اسرائیلی که در هفته نامه “ماکور ریشون” وابسته به تندروها فعالیت دارد، در سپتامبر با انتشار توئیتی اعلام کرد که محمد بن سلمان به همراه هیئتی رسمی به اراضی اشغالی سفر و با مسؤولان اسرائیلی دیدار کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز هنگام ورودش به اراضی اشغالی پس از سفرش به ریاض از درک مثبت عربستانی‌ها در مورد اسرائیل خبر داد.

ایوب قرا، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی که یک عرب دروزی و از نمایندگان حزب لیکود عضو کنست (پارلمان اسرائیل) است، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد، تعداد زیادی از کشورهای عربی به نحوی با اسرائیل ارتباط دارند، از جمله مصر و اردن که توافقنامه‌های صلحی با اسرائیل دارند و عربستان و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا و بخشی از عراق که نقطه مشترک همه آنها نگرانی از ایران است. این کشورها در حوزه‌های تکنولوژی، صنعت شیرین‌سازی آب دریا و کشاورزی با اسرائیل ارتباطاتی دارند.

قرا افزود: اما ائتلاف میان عربستان و اسرائیل به دلیل فرهنگ حساس منطقه خاورمیانه علنی نمی‌شود. مردم این کشورها از دیرباز با اسرائیل مخالف بوده‌اند و به همین دلیل درباره این ارتباطات سخنی گفته نمی‌شود و اگر ارتباطی میان دو طرف وجود داشته باشد، به صورت علنی تایید نمی‌شود.

تحلیل‌گران و مسئولان اسرائیلی از افزایش روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی سخن می‌گویند و پیش‌بینی می‌کنند بر اساس اینکه دشمن مشترک آنها ایران است، این روابط به ویژه با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس علنی شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=256415
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما