شنبه 29 مهر 1396 - 13:55

پرونده حضور زنان در ورزشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی

بویرنیوز- رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به جلساتی که در این شورا برای تصمیم گیری در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها در حال برگزاری است، گفت: رویکردهای مثبتی نسبت به حضور زنان و خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها وجود دارد اما حضور زنان به عنوان تماشاگر با پیش شرط‌ هایی برای مناسب‌سازی ورزشگاه‌ها و فراهم کردن شرایط سالم و امن برای آنها همراه خواهد بود.

زهرا آیت اللهی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده یکی از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و به عنوان نهادی فراقوه ای در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد، گفت: در جلسه‌ای که هفته گذشته برگزار شد، افراد با دیدگاه‌های متفاوتی در این زمینه حضور یافتند. در پایان این جلسه با مشخص شدن پیچیدگی‌هایی که در این خصوص وجود دارد، به این نتیجه رسیدیم که تصمیم‌گیری در این مورد آن‌قدرها هم ساده نیست. حضور زنان در ورزشگاه‌ها ابعاد مختلفی دارد که نمی‌توان آن را تنها از یک زاویه دید. در جلسه‌ای که هفته آینده برگزار خواهد شد این موضوع به مصوبه‌ای قطعی خواهد رسید.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه ادامه داد: یکی از سوالاتی که مطرح شد این بود که چه قدر باید روی ورزش همگانی بانوان تمرکز کنیم و چه میزان از این توجه نیز معطوف به ورزش قهرمانی باشد؟ اینکه زنان چه قدر باید خودشان ورزش کنند و چه قدر لازم است تماشاگر ورزش‌ها باشند، مساله مهمی است که ضرورت دارد تکلیف آن روشن شود همچنین باید تصمیم گرفت که چه قدر حضور زنان به عنوان تماشاگر در مسابقات ورزشی بانوان ترویج شود و یا تماشاگر مسابقات ورزشی عام با حضور مردان باشند؟

آیت اللهی با اشاره به لزوم رصد زیرساخت‌های لازم برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها تصریح کرد: تجربه نشان می‌دهد که گاهی افراد در ورزشگاه‌ها متانت و آرامش لازم بعد از اتمام مسابقه ورزشی را رعایت نمی‌کنند و ممکن است برخوردهای تهاجمی تماشاگران نه تنها به مردان بلکه به زنان نیز آسیب وارد کند. اگر بخواهیم شاهد حضور زنان در ورزشگاه‌ها باشیم حتما باید زیرساخت‌های لازم مثل سالن های مناسب و وسایل حمل و نقل ایمن برای تسهیل رفت و آمد زنان وجود داشته باشد. برای مثال اگر در مسابقه‌ای تماشاگران هجوم بیاورند و آسیبی به وسایل حمل و نقل وارد کنند باید مطمئن باشیم که به زنان آسیبی وارد نمی شود.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به اینکه باید در خصوص ورزش‌های مختلف با ویژگی‌های خاصی که دارند به جداگانه تصمیم‌گیری شود، اظهار کرد: در جلسه هفته گذشته مطرح شد که آیا در ورزش‌هایی که پوشش مردان در آن‌ها حداقلی است نیز باید زنان به همان میزان حضور داشته باشند که در سایر ورزش ها حضور دارند؟ حدود پنج نفر دیگر از اعضای شورای زنان که برای صحبت در این زمینه وقت گرفته بودند، به دلیل پایان زمان جلسه موفق به ارائه دیدگاه‌هایشان نشدند همچنین نمایندگان مجلس نیز فرصت نکردند در این زمینه اظهار نظر کنند. بنابراین قصد داریم که نظرات سایر اعضا را هم بشنویم و بعد از رسیدن به نتیجه نهایی آن را به اطلاع همه دستگاه‌ها برسانیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=256404
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما