شنبه 29 مهر 1396 - 13:52

قرارداد بین المللی برای محدودیت موشکی کشور‌ها

بویرنیوز- سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تصریح کرد: دکترین سیاسی و دفاعی ایران مبتنی بر ساخت و استحکام درونی نظام اسلامی است و مباحث بیرونی روی آن تاثیر نمی‌گذارد، این استراتژی در طول سال‌های گذشته جواب داده است و من بعد هم جواب خواهد داد و قدرت‌های پوشالی مانند آمریکا نمی‌توانند تاثیری بر آن بگذارند.

به گزارش ایسنا، سردار جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در گفت‌وگویی با بیان این مطلب، بر غیر قابل مذاکره بودن توان دفاعی کشورمان تاکید کرد و گفت: بدون تردید این مقوله خط قرمز جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: تجربه تاریخی نشان داده است در زمانه‌ای که قدرت‌های گرگ صفت مشابه رژیم صهیونیستی و آمریکا وجود دارند، باید قوی بود.

جزایری در ادامه افزود: هرگز ما توان نظامی و دفاعی خود را تحت تاثیر مذاکرات و مراودات دیپلماتیک قرار نخواهیم داد.

وی با تاکید بر غیر قابل مذاکره بودن صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران با وجود تهدیدهای طرف غربی اضافه کرد: بلوف‌های سیاسی و فشارهایی که وارد می‌شود برای جلوگیری از رشد توان دفاعی کشور است که ما بدون توجه به آنها به راه خود ادامه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: در جهان امروز، جمهوری اسلامی با دشمنان شروری مثل آمریکا و صهیونیسم بین الملل مواجه است و باید برای دفع خود صنعت نظامی‌اش را گسترش دهد؛ مبتنی بر این واقعیت، طبیعی است که راجع به امکانات دفاعی خودمان مذاکره نخواهیم کرد و عصبانیت دشمن را درک می‌کنیم.

جزایری در ادامه تصریح کرد: مسئله انرژی هسته‌ای با مسئله موشکی و دفاعی تفاوت دارد و این دو مقوله از هم جدا است. در حوزه موشکی ریشه توانمندی‌های ما توقف پذیر نیست و پیشرفت‌های موشکی در همه سطوح و بردهای مختلف صورت گرفته و محدودیتی در این حوزه را نمی‌پذیریم. ضمن آنکه هیچ قرارداد بین المللی در خصوص ایجاد محدودیت برای موشک وجود ندارد و لذا تکنولوژی و برد موشک‌های ایران که متکی به داخل است، عنصر دفاعی موثری است که البته توان اصلی آنها در میدان عمل روشن خواهد شد.

جزایری در ادامه درباره حضور مستشاری ایران خاطر نشان کرد: حضور مستشاری‌های ایرانی در بعضی کشورهای منطقه بنا به درخواست رسمی آن دولت هاست و کاملا قانونی بوده و تا زمانی که آن دولت‌ها تشخیص بدهند ما از کمک به آنها دریغ نخواهیم کرد.

جزایری خاطر نشان کرد: متاسفانه آمریکا و رژیم شرور آن، بزرگ‌ترین منبع تروریستی در جهان است و جهان بایستی با این غده سرطانی مبارزه‌ای قاطع و دراز مدت داشته باشد.

سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه باید از دولت آمریکا به عنوان رژیمی تروریست پرور و شرور یاد کرد، افزود: در واقع حضور سربازان آمریکایی در منطقه برای حمات از جنگ نیابتی است که راه انداخته‌اند.

وی تاکید کرد: بارها اعلام کردیم آمریکایی‌ها باید مراقبت کامل نسبت به رفتارشان در منطقه به خصوص در خلیج فارس داشته باشند و بارها به آمریکایی‌ها تذکر داده شده که مراودات بین المللی را رعایت کنند اما چنانچه بخواهند زیاده خواهی کنند بدیهی است که جمهوری اسلامی با آن‌ها برخورد می‌کند.

جزایری افزود: ما اعلام کردیم اگر سپاه وارد لیست گروه‌های تروریستی شود تمام ارتش آمریکا برای ما حکم نیروهای تروریست خواهد داشت و همان رفتاری که با تروریست‌ها داریم با آن‌ها هم خواهیم داشت؛ اما این نکته هم مهم است که صدها هزار نیروی آمریکایی در منطقه ما حضور دارند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پایان گفت: خواسته‌های آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی در مورد منطقه و به خصوص سوریه غیر قانونی و غیر مشروع است و ما در راستای خواست دولت و مردم این کشورها به آمریکا اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

جزایری گفت: اگر دولت قانونی سوریه و مردم مقاوم این کشور قرار بود بر سر موجودیت خود مذاکره کنند، پنج سال مقاومت شرافتمندانه نمی‌کردند. امروز که سوریه طعم شیرین پیروزی را می‌چشد، چنین پیشنهادهایی مضحک به نظر می‌رسد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=256401
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما