جمعه 28 مهر 1396 - 14:11

نشست شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج با استاندار و نماینده بویراحمد/از ادعای آلودگی آب تا اتفاقی که مرکز کهگیلویه و بویراحمد را هوا میفرستد!

گروه سیاسی- نشست هم اندیشی شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده بویراحمد و دنا برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، در ابتدای این جلسه رئیس شورای شهر یاسوج با اشاره به وجود برخی مشکلات جدی در مرکز استان تصریح کرد: کارخانه سنگ شکن شهرداری یاسوج با قدمت حدود 47 سال، چندین نوبت به دلایل مختلف از جمله اشکالات محیط زیستی و نبود پروانه بسته شد و با وجود اینکه اکنون فصل کار و سازندگی است متاسفانه همچنان پلمپ است و از استاندار توقع داریم این موضوع یک بار برای همیشه حل شود.

هدایت اکبری گفت: یاسوج بعنوان مرکز استان، شهر میهمان پذیر و مهاجر پذیر کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود، و همیشه رسم بر این بوده میهمان پذیر ترین جا و مکان را مزین به بهترین ها بکنیم هم اکنون توقع از استاندار هم اینست که به یاسوج مطابق با جایگاه و شانی که دارد توجه کند.

وی بیان کرد: زمانی قرار شد بخاطر حجم خدمات رسانی در یاسوج و وجود همه ادارات وحجم مسافران و حاشیه نشینی از سر جمع اعتبارات، بودجه خاصی برای توسعه و بهبود مبلمان و خدمات رسانی شهر در نظر گرفته شود که متاسفانه عقیم ماند.

رئیس شورای شهر یاسوج گفت: یاسوج همیشه در صحنه هایی که نیاز بوده به حمایت از نظام برخواسته اما متاسفانه در توسعه همیشه عقب است و امروز میبینیم حاشیه نشینی، افزایش افسار گسیخته جمعیت به ویژه در حاشیه ها، کمبود شدید سرانه ورزشی بخش هایی از مشکلات آنست.

(در اینجا استاندار سخنان رئیس شورای شهر یاسوج مبنی بر اینکه یاسوج مرکز و پیشانی استان است و باید بهتر دیده شود را تایید کرد)

دکتر نظری نیز از مشکلات گفت، از مسائل بودجه ای گرفته تا وجود بیشمار معابر قدیمی در مرکز استان که باید اصلاح شوند.

فرماندار بویراحمد گفت: اتمام پل های بشار، مشکل حاشیه نشینی و الحاق حاشیه ها به یاسوج برخی از معضلاتی است که باید با تدبیر و همراهی همه مردم و مسئولان مرتفع شود.

شهردار یاسوج نیز در این جلسه گفت: در روزهای اخیر به موضوعاتی از قبیل ترافیک، ساختار مبلمان شهر و خدمات رسانی عادلانه در نقاط مختلف شهر به صورت جدی ورود پیدا کردیم و در حال تدوین و به زودی عملیاتی شدن اقدامات خوبی خواهیم بود.

نستهن مقدم بیان کرد: حل مشکلات ترافیکی، نصب سامانه های هوشمند کنترل تخلفات، خط کشی معابر شهر به زودی وارد فاز اجرا می شود.

وی گفت: به زودی اصلاح شریان های شهری با نهضت پل گذاری، در راستای اصلاح معابر و پل های مرکز استان اجرایی میشود.

شهردار یاسوج افزود: همه جای شهر نیاز به بازنگری و اصلاح دارد، از سویی نرخ رشد جمعیت ما در کشور 2 است و شاهد پذیرش 24 در جمعیت سایر شهرهای استان هستیم که باید برای آن چاره اندیشی شود.

نستهن مقدم گفت: پروژه های مجتمع بزرگ تجاری مرکز شهر با همکاری سازمان کوثر و مجتمع هفت تیر بخشی از پروژه های مساله دار ما است که باید سازمان های متولی پای کار باشند و پروژه با در زمان مقرر و کیفیت پیش بینی شده به سرانجام برسند.

وی با اشاره به ضرورت تکمیل پل چهارم بشار، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مردم در محله ها و مناطق مختلف شهری و مشارکت دادن آنها در توسعه و آینده شهر از دیگر برنامه های ما خواهد بود.

در ادامه این نشست اعضای شورای شهر یاسوج به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون عمده ترین مشکلات مرکز استان و راه برون رفت از آن پرداختند.

اکبری تبار از مشکلات طرح جامع شهر یاسوج گفت و تصریح کرد: روزانه دو نفر به جمعیت یاسوج اضافه می شوند و امروز شاهد حاشیه نشینی هستیم که هم میتواند فرصت باشد و هم تهدیدی برای امنیت و آرامش.

عضو شورای شهر یاسوج گفت: یاسوج پیشانی و نقطه ارزیابی استان است و باید ویژه دیده شود، نگاه منطقه ای و سلیقه ای باید از مرکز استان برداشته شود.

وی بیان کرد: سکوهای شرکت نفت در قلب شهر نصب شده و با یک اتفاق شهر هوا می رود، آب شرب ما سالم نیست، بروید تصفیه خانه ها را ببینید، ببینید به مردم چه می دهند، خجالت میکشیم بگوییم شهر ما دارای منابع آب فراوان هست، آنوقت آب برخی نقاط نیز دائماً قطع می شود.

اکبری تبار گفت: کلینیک ها و بیمارستان های ما، نوبت دهی ها یک معظل است، عمده فروشان و اصناف مزاحم باید جا به جا شوند و از طرفی طرح جامع شهری باید با افق دوربینانه تنظیم و عملیاتی شود.

در ادامه دیگر اعضای شورا به بیان مشکلات و نیازمندی های مرکز استان پرداختند.

گفتنی است، دهراپ پور در این جلسه نیز غایب بود و گویا همانطور که از پیش گفته بود بنای شرکت در جلسات شورای شهر را ندارد.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=256243
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. الوندنسب گفت:

    متاسفم به د… رای دادم

  2. همشهری گفت:

    بزرگترین معضل این شهر که باید حل بشه تعیین تکلیف اراضی واملاک مردم در سالم اباد از بلوار کاشانی تا حاشیه خیابان جمهوری میباشد

  3. جعفری نژاد گفت:

    سلام دهرابپورو نمیبینم کجاست نکنه قهر کرده رییس نشده!!!

  4. ااتت گفت:

    ببینیم سورای شهر مناطق دولت اباد تلزالی شرف اباد و غیره چکار میکنه

  5. یا ابا صالح گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت مسولان دلسوز علی الخصوص دکتر مصدق مقدم که انصافا برای خدمت بی منت به مردم عزیز از اول زندگی تاکنون.
    خدا یارتان باد خادم بی ادعا

دیدگاه شما