پنجشنبه 27 مهر 1396 - 18:38

با هدف افزایش مراودات اقتصادی/ دیدار رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با سفرای اسلواکی و عمان

رئیس اتاق یاسوج در ابتدای نشست امروز ضمن اشاره به ملاقات اخیر دو طرف، اظهار کرد: در شرایط جدید دیپلماسی که پس از برجام برای کشور ما بوجود آمده است، فعالان اقتصادی اسلواکی بیش از همه برای حضور در ایران و سرمایه گذاری در این کشور راغب بوده اند و اولین هیئتی اقتصادی که بعد از این شرایط جدید به ایران آمدند از همین کشور بوده است، کیانی پور ادامه داد: این نشانه دهنده علاقه مندی دو طرف برای  مراودات بیشتر و همکاری های مشترک است.

جبار کیانی پور بیان داشت: سال گذشته و در راستای این ارتباطات، سفری همراه با ظریف وزیر امور خارجه ایران به براتیسلوا داشتم و از آنجا بود که علاقه مند شدیم که کهگیلویه و بویراحمد پایلوت ارتباطات تجاری با اسلواکی شود و در همین راستا با پیگیری های که انجام شد، اتاق یاسوج به عنوان اتاق معین کشور اسلواکی در ایران انتخاب شده است.

وی با اشاره به قابلیت های گسترده کهگیلویه و بویراحمد در زمینه منابع طبیعی، انسانی، آب، نفت و گاز و مواردی از این دست گفت: یکی از موانع پیش رو مسائل پولی و نقل و انتقال مالی میان طرفین است که امیدواریم سریعا حل شود.

جبار کیانی به مزیت های ویژه برجام و اثر آن در منافع طرفین به ویژه در داد و ستدهای اقتصادی، بیا کرد : باید با هوشیاری از فرصت های پیش رو نهایت استفاده را برد.ف

سفیر کشور اسلواکی در این دیدار اظهار داشت: در نظر داریم تا در قالب یک هیئت تجاری به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر نمائیم و همچنین در صورت حضور هیئت هایی از اسلواکی در ایران، از نمایندگان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد دعوت کرده تا در قالب دیدارهای دوجانبه، همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری را آغاز کنند.

✅به گزارش بویرنیوز،  بعد از ظهر امروز نیز جبار کیانی پور رئیس اتاق یاسوج با سعود بن احمد البروانی سفیر کشور عمان در جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره گسترش روابط اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با کشور عمان گفت و گو کرد.

⬅️ رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در ابتدای این نشست به حضور اخیر هیئت تجاری اقتصادی اتاق بازرگانی یاسوج در نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در عمان و دیدار با مقامات این کشور اشاره کرد و گفت: در این همایش بخشی از محصولات و توانمندی‌های استان عرضه شد و به این باور رسیدیم که با عمان به عنوان کشور دوست، برادر و همسایه می‌توانیم در حوزه تجارت و مراودات اقتصادی همکاری‌های مشترک خوبی داشته باشیم.

جبار کیانی پور افزود: این موضوع را نیز در ملاقات‌هایی که با استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مقامات محلی داشتیم مطرح کرده و بی شک می‌توانیم با عمان با توجه به ظرفیت‌های دو طرف، فعالیت اقتصادی و تجاری خوبی داشته باشیم.

وی در ادامه به معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد.

جبار کیانی پور ضمن قدردانی از حمایت‌های سفیر کشور عمان در ایران در ارتباط با گشایش اعتبارات اسنادی و lC گفت: با توجه به اینکه روز به روز حجم مبادلات ایران و عمان در حال افزایش است، ضرورت همکاری‌های مشترک برای اعزام و دعوت هیئت‌های اقتصادی دوجانبه امری اجتناب ناپذیر و مهم به نظر می‌آید.

سعود بن احمد البروانی سفیر کشور عمان نیز در این نشست گفت: از صحبت‌های شما اینطور دریافتم که اطلاعات خوب و درک زیادی از موقعیت کلی دو کشور دارید، ما نیز این شرایط را درک کرده و به دنبال گسترش روابط اقتصادی با ایران هستیم.

احمد البروانی افزود: در همین راستا ارتباطات بسیار خوبی با وزارتخانه‌های اقتصادی ایران برقرار کرده ایم و در تلاش هستیم که به زودی اداره‌ی جداگانه‌ای از کمیسیون‌های اقتصادی مان در ایران و در ارتباط با این وزارت خانه‌ها ایجاد کنیم.

سفیر کشور عمان به دعوت اتاق بازرگانی یاسوج برای حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و ضمن تشکر از این دعوت گفت: طبق برنامه ریزی‌های که انجام داده ایم در اوایل آبان ماه امسال به کهگیلویه و بویراحمد خواهیم آمد تا از نزدیک از توانمندی‌های اقتصادی این استان بازدید و با مسؤلان و فعالان اقتصادی این استان نیز دیدار کنیم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=256209
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما