چهارشنبه 10 آبان 1396 - 8:00

گزارشی بسیار دیدنی از پرباران ترین جنگل های دنیا+عکس

مجله بویرنیوز- قبل از توضیح در مورد پرباران ترین جنگل های دنیا لازم است بدانید که دانشمندان از جنگل های دنیا به عنوان ریه های کره زمین یاد می کنند و در این میان نیز این جنگل ها نقش بسیار مهمی را در ایجاد تعادل حیات در کره زمین ایفا می کنند. در این مطلب ما شما را با تعدادی از مشهورترین و متنوعترین جنگل های گوشه و کنار جهان آشنا خواهیم کرد که در طول سال بیشتر از سایر جنگل های دنیا روزهای بارانی را به خود می بیند.

از تمام نقاط زیبایی که در دنیا می‌‌توانید به آن جا سفر کرد ، شاید هیچ کدام زیباتر و انرژی بخش‌ تر از پرباران ترین جنگل های دنیا نباشند. با توجه به افزایش روزافزون مشکلات آب و هوایی و کاهش منابع طبیعی، الان بهترین زمان سفر به این مناطق زیبای کره زمین است. این‌ها زیباترین جنگل‌های بارانی زمین هستند که حتماً باید ببینید.

جنگل دومینیکا در کارائیب : اگر به دنبال پرباران ترین جنگل های دنیا و به عبارتی به دنیال بهشتی در قلب جنگل می‌گردید ، آن را می شود در جزیره کوچک دومینیکا پیدا کرد. با این‌ که دومینیکا یکی از جزایر کمتر شناخته شده کارائیب است، این جزیره مقصدی ایده آل برای عاشقان ساحل و طبیعت است. به خاطر مقاومت مردم بومی کارائیب، دومینیکا یکی از آخرین جزایری بود که مسافران اروپایی به آن قدم گذاشتند و امروزه نیز این جزیره از هجوم گردشگران در امان مانده است. شما می‌توانید بعد از این‌که از آب زلال ساحل این جزیره لذت بردید، به اکتشاف جنگل‌های مرموز دومینیکا بروید.


جنگل دومینیکا در کارائیب

جنگل ملی تونگاس در آلاسکا : این جنگل نیز که در قلب جنوب شرقی آلاسکا و در اطراف راه آبی معروف Inside Passage بزرگ‌ترین جنگل بارانی معتدل دنیا جا خوش کرده نیز در لیست پرباران ترین جنگل های دنیا قرار گرفته است. سفری به جنگل ملی تونگاس، شانس دیدن خرس، عقاب و حتی میلیون‌ها ماهی آزاد در حال تخم‌گذاری را به شما می‌دهد. پس کابینی پیدا کنید یا چادری بردارید و به اکتشاف این جنگل‌های وحشی زیبا بپردازید.


جنگل ملی تونگاس در آلاسکا

جنگل آمازون در امریکای جنوبی : درست است که امریکای جنوبی به خودی خود بسیار زیبا است، اما تا وقتی که به آمازون بزرگ‌ترین جنگل بارانی دنیا سفر نکرده باشید، تجربه این سفر شما کامل نخواهد شد. اگرچه ۶۰ درصد این جنگل‌های بارانی در برزیل قرار دارند، اما آمازون در واقع در کشورهای بولیوی، پرو، اکوادور، کلمبیا، گویان، سورینام و گویان فرانسه نیز گسترده شده است. همچنین، این جنگل غول پیکر بستر رودخانه آمازون نیز است که با بیش از ۶۴۰۰ کیلومتر مسافت بزرگ‌ترین رودخانه دنیا است. حتی اگر دلفین‌های صورتی، پیراناهای آدم‌خوار و بیش از ۱۳۰۰ نوع از پرندگان را در نظر نگیرید، تنها این طبیعت بکر کافی است تا شما را مبهوت خود کند.


جنگل آمازون در امریکای جنوبی

جنگل ماداگاسکار در افریقا : تنها ۲۵۰ مایل دورتر از ساحل جنوبی افریقا در اقیانوس هند، جزیره مجذوب‌کننده ماداگاسکار قرار دارد. اگر تصور می‌کنید ماداگاسکار یک جزیره کوچک است، سخت در اشتباه هستید. به عنوان چهارمین جزیره پهناور دنیا، ماداگاسکار خانه بعضی از منحصر به فردترین حیوانات و پوشش گیاهی کره زمین است. فقط در بیست سال گذشته دانشمندان بیش از ۶۱۵ گونه جدید از جانوران را در آن کشف کرده‌اند. اگر روزی به افریقای جنوبی سفر کردید، از کنار این جنگل بارانی زیبا به راحتی نگذرید.


جنگل ماداگاسکار در افریقا

جنگل کنگو در افریقای مرکزی : با مساحتی نزدیک به ۴ میلیون کیلومتر مربع و گسترده شده در ۶ کشور افریقایی، جنگل‌های بارانی کنگو یکی از بزرگ‌ترین شاهکارهای طبیعت است. وقتی به دومین جنگل بارانی بزرگ دنیا سفر می‌کنید، می‌توانید انتظار دیدن گوریل‌های عظیم‌الجثه، شامپانزه و فیل را داشته باشید. همچنین، این جنگل‌ها منزلگاه کوتوله (Pygmy) ها، یکی از جالب‌ترین بومیان این کره خاکی هستند. با متوسط قد ۱۳۲ سانتی‌‌متر، این بومیان نشان می‌دهند که جنگل‌های بارانی چقدر می‌توانند متفاوت باشند.


جنگل کنگو در افریقای مرکزی

جنگل مالزی در جنوب شرقی آسیا : به عنوان تنها نماینده جنوب شرقی آسیا در این فهرست، جنگل‌های بارانی شگفت‌آور مالزی از پس این مسئولیت به خوبی برآمده است. با داشتن ۲۵ درصد از گیاهان کشورش و بیش از ۶۰۰ گونه از جانداران، این جنگل بارانی سرزمینی عجیب دور از تصور است. اگر به دنبال تنوع زیستی هستید، از این‌جا بهتر پیدا نخواهید کرد. متأسفانه به دلیل تغییرات جوی، شکار غیر قانونی و آلودگی‌های زیست محیطی، اکنون ۱۴ درصد از گونه‌های جانوری مالزی، در فهرست جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارند.


جنگل مالزی در جنوب شرقی آسیا

جنگل دینتری در استرالیا : از تمام مکان‌های دیدنی و جذاب این قاره رمزآلود، شاید وسوسه‌کننده‌تر از جنگل‌های بارانی دینتری کمتر جایی پیدا کنید. این جنگل که در سواحل شمال شرقی کوئینزلند واقع است، به گفته‌ای قدیمی‌ترین جنگل بارانی است که در پیچ و تاب زمان به بقا ادامه داده است و بیش از ۱۶۵ میلیون سال از عمرش می‌گذرد! دینتری علاوه بر این‌که میزبان تعداد بسیار زیادی از انواع جانوران و گیاهان است، به داشتن میوه‌های هیجان‌انگیز و استوایی خوش‌مزه نیز شهرت دارد. به علاوه، وقتی شما به سفر خاطره‌انگیز خود در پیرترین جنگل بارانی دنیا پایان می‌دهید، می‌توانید از منظره زیبای اقیانوس آرام و دیوار بزرگ مرجانی سواحل کوئینزلند در مرزهای انتهایی این جنگل لذت ببرید.


جنگل دینتری در استرالیا

جنگل والدیوین در امریکای جنوبی : ایستگاه بعدی این فهرست، ما را دوباره به امریکای جنوبی بازمی‌گرداند، جنگل‌های بارانی، زیبا و معتدل والدیوین (Valdivian). شهرت این جنگل‌ها که در شیلی و آرژانتین گسترده شده‌اند، بیشتر در تغییرات زیاد ارتفاعی است. این جنگل بارانی می‌تواند در سفری تماشایی از تپه‌های کوچک ساحلی تا قله‌های سر به فلک کشیده و کمربند آتشفشانی آند میزبان شما باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=256076
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما