دوشنبه 24 مهر 1396 - 20:40

آمارهای تکان دهنده مدیرکل پزشکی قانونی از فوتی‌های ناشی از مواد مخدر وهمسرآزاری در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 125 درصدی فوتی‌های ناشی از مواد مخدر در این استان خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، کامروز امینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمارهای 6 ماهه امسال پزشکی قانونی در استان کهگیلویه و بویراحمد و مقایسه آن با 6 ماهه سال گذشته اظهار کرد: در حوزه معاینات بالینی که خود چند دسته است در شش ماهه اول امسال تعداد 12 هزار و 445 نفر به ما مراجعه داشته‌اند که نسبت به سال گذشته که این تعداد 13 هزار و 682 نفر بوده شاهد کاهش بوده‌ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان در ادامه گفت: در معاینات اجساد که ناشی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی بوده تعداد 284 جسد مورد بررسی قرار گرفته که این تعداد در سال قبل 244 مورد بوده و با افزایش 16.4 درصدی روبرو بوده‌ایم.

امینی به فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در استان اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه امسال تعداد 91 مورد داشته‌ایم.

وی گفت: این تعداد در سال قبل 92 نفر بوده است و همچنین در تصادفات جرحی در سال گذشته وضعیت خوبی در کشور نداشتیم که رتبه چهارم از آن ما بود و در 6 ماهه امسال این تعداد دو هزار و 802 مورد بوده که در سال قبل این تعداد دو هزار و 311 مورد بود که افزایش 21.24 درصدی را نشان می‌دهد.

این مسوول در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: افرادی که با ادعای نزاع و از طریق مراجع قضایی به ما مراجعه کرده‌اند در شش ماهه اول امسال سه هزار و 157 نفر بوده که سال گذشته این تعداد سه هزار و 103 نفر بوده و رشد 1.8 درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در پرونده همسرآزاری 396 پرونده در 6 ماهه اول امسال داشته‌ایم که سال قبل این تعداد 314 پرونده بوده و رشد 26 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان در بخش دیگری از آمار ارائه شده افزود: مصدومین حوادث کار در شش ماهه اول امسال 249 پرونده داشته‌ایم که در سال قبل این میزان 192 پرونده بوده که 30 درصد افزایش داشته‌ایم.

امینی اظهار کرد: فوتی‌های حوادث کار در شش ماهه اول امسال تعداد 4 نفر بود که در سال گذشته نیز همین آمار را داشتیم.

وی به موارد سقط جنین در استان هم اشاره‌ای کرد و گفت: طی چندین سال گذشته نسبت به جمعیت در کشور مقام اول را داشتیم که در شش ماهه اول امسال تعداد 50 پرونده داشتیم و پارسال این تعداد 53 پرونده در مدت مشابه بود.

امینی به غرق شدگی‌ هم اشاره کرد و گفت: در این مورد در سال گذشته رتبه ششم کشور را داشتیم که امسال این تعداد تاکنون 6 نفر بوده و در سال گذشته 11 نفر در مدت مشابه بود که کاهش‌ قابل توجه است.

وی بیان کرد: در بحث قصور پزشکی هم امسال 20 پرونده طی شش ماهه اول داشتیم که 13 پرونده منجر به محکومیت و 7 پرونده برائت داشتیم و سال گذشته این رابطه معکوس بود که 21 پرونده داشتیم و 6 پرونده به محکومیت منجر شد و مابقی تبرئه شدند و بیشتر در حوزه زنان و زایمان بود و بعد پزشکان عمومی بودند.

وی همچنین به موضوع مرگ ناشی از مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 27 مورد پرونده داشتیم که در سال 94 این تعداد 12 نفر بود و باید هشدار داد که رشد 125 درصدی را داشته‌ایم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=255781
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما