دوشنبه 8 آبان 1396 - 8:00

طرز تهیه رولت موز و خامه، شیک و لذیذ

مجله بویرنیوز- امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی رولت شکلاتی با چاشنی موز و خامه، آشنا کنیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این رولت شیک و لذیذ، با ما همراه باشید.

مواد لازم:

سفیده‌ی تخم مرغ: 4 عدد
زرده‌ی تخم مرغ: 4 عدد
پودر کاکائو: 5 قاشق غذاخوری
آرد الک شده: 5 قاشق غذاخوری
نمک: یک چهارم قاشق چایخوری
وانیل: یک قاشق چایخوری
بکینگ پودر: نصف قاشق چایخوری
شکر: نصف پیمانه
خامه‌ی زده شده: یک و نیم پیمانه
موز: 3 عدد

طرز تهیه:

زرده‌ی تخم مرغ را به همراه وانیل و یک چهارم پیمانه شکر، در ظرفی ریخته و با هم‌زن، خوب می‌زنیم. این کار را به مدت 5 دقیقه ادامه می‌دهیم.

آرد، بکینگ پودر و کاکائو را با یکدیگر مخلوط کرده و چند بار الک می‌کنیم. مخلوط آرد را به مخلوط تخم مرغ افزوده و هم می‌زنیم.

سفیده‌های تخم مرغ را در ظرفی ریخته و به همراه نمک و بقیه‌ی شکر، با هم‌زن می‌زنیم. مخلوط به دست آمده را به مخلوط قبلی افزوده و به آرامی با یکدیگر مخلوط می‌کنیم.

سینی فر را چرب و آرد پاشی و مواد کیک را داخل آن می‌ریزیم. ارتفاع مواد کیک در سینی، باید کم باشد تا پس از پخت، بتوانیم آن را رول کنیم.

سینی را در فر با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد به مدت بیست دقیقه قرار می‌دهیم.

کیک را از فر خارج می‌کنیم و آن را روی یک حوله‌ی کاغذی به مدت ده دقیقه قرار می‌دهیم تا خنک شود.

سپس کیک را روی کاغذ روغنی یا یک کیسه‌ی نایلونی قرار داده و سطح آن را با خامه‌ی زده شده می‌پوشانیم. موزهای حلقه حلقه شده را در وسط کیک قرار می‌دهیم و با کمک کیسه یا کاغذ روغنی، کیک را رول می‌کنیم.

دور رولت را با کیسه می‌پوشانیم تا باز نشود سپس آن را داخل یخچال قرار می‌دهیم. وقتی خامه کاملا خودش را گرفت، رولت موز و خامه را به دلخواه، برش می‌دهیم و برای سرو، آماده می‌کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=255648
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما