شنبه 22 مهر 1396 - 13:49

مناقشه بر سر نامگذاری بیمارستان 283 تخت خوابی یاسوج/استمداد مردم از آیت الله ملک حسینی

گروه اجتماعی- واکنش ها به نامگذاری بیمارستان 283 تخت خوابی بزرگ شهر یاسوج همچنان ادامه دارد.

پس از درج خبری با عنوان کشمکش بر سر نام بیمارستانی در یاسوج که هنوز به بهره برداری نرسیده!، واکنش ها و پیام های بسیار زیادی هم از سوی مردم منطقه دولت آباد و هم سایر مردم شهر یاسوج و کهگیلویه و بویراحمد به تحریریه بویرنیوز ارسال شد که برای رعایت مصالح شهر از انتشار آنها خودداری اما عمده مباحث مطرح شده در ادامه آمده است.

اهالی دولت آباد نامگذاری بیمارستان به نام شهید جلیل را نوعی غصب و مغایر اخلاق می دانند، آنها برای توجیه سخن خود از واگذاری ملک بیمارستان به صورت وقفی و نیم بها سخن گفتند.

اهالی دولت آباد یاسوج همچنین از رفتار مسئولان در قبال نامگذاری بدون رعایت حقوق اهداء کننده گان و بدون نظرخواهی از مردم و همچنین بدون توجه به حساسیت های منطقه دلخور هستند، از شورای فرهنگ استان گرفته تا معاون سیاسی امنیتی استاندار و اعضای شورای شهر مهم ترین مخاطبان مردم این منطقه هستند.

برخی دیگر از مردم توجه به نظرات اهداء کننده گان زمین های بیمارستان را حقی برای مردم دولت آباد می دانند و نامگذاری بدون نظرخواهی از آنان را اقدامی به دور از اخلاق و همچنین در نظر گرفتن مصالح شهر می دانند.

از سویی اما برخی دیگر از مردم توجیه دیگری دارند، آنها شهید سرافراز دکتر جلیل را به عنوان اولین پزشک شهید یاسوج می دانند که حق و انصاف اینست به پاس رشادت و از جان گذشتگی آن بزگوار، بیمارستان به همین نام مزین باشد و البته اجر و مزد این تقدیم زمین ها و خدمت به شهر را توشه بسیار ارزشمندی می دانند که مزدش را تنها باید از خداوند مطالبه کنند.

آنها می گویند، فرقی بین شهدای ما نیست، مهم توجه به رضادت این عزیزان است، شهید جلیل؛ شهید همه ما و همه مردم و مردی از دیار و تبار همه ما است و نباید با تنگ نظری انتخاب نام ایشان را به مسائل قومی و عشیره ای گره بزنیم.

عده دیگری از مردم نیز خواستار بررسی مجدد طرح نامگذاری بیمارستان 283 تخت خوابی یاسوج با حضور بزرگانی از جمله آیت الله ملک حسینی شدند.

گفتنی است بر اساس اظهارات مسئولان، نامگذاری بیمارستان شهید جلیل همانطور که در قانون نیز آمده از اختیارات و وظایف شوراهای اسلامی شهر است که در یاسوج نیز شورای شهر سوم و چهارم با رای قاطع انتخاب نام شهید دکتر جلیل را برای بیمارستان 283 تخت خوابی یاسوج تایید و تصویب کرده و هیچ فرد و نهاد دیگری در نامگذاری اماکن مگر به صورت نظارتی و مشورتی دخالتی ندارد.

به گزارش بویرنیوز، عملیات اجرایی بیمارستان بزرگ مرکز کهگیلویه و بویراحمد از سال 1386 با ظرفیت 283 تختخوابی شروع شده و بنابه گفته استاندار استان تا چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

در ادامه تصایری از واکنش ها در فضای حقیقی به نامگذاری این بیمارستان آمده است:

 

 

 

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=255367
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    سلام
    تا جایی که اطلاع دارم به اسم بزرگمهر بود
    چطو یه دفعه تغییر نام پیدا کرد

  2. فردین.ع گفت:

    والا حق با شهدای دولت آباده اگه خداییش رو بخواید

  3. صفای گفت:

    باید حقوق اهدا کنندگان مدنظر قراربدن

  4. ناشناس گفت:

    بیمارستان مزین به نام سردار شهید دکتر جلیل است وشهید دکتر جلیل متعلق به همه جامعه است وشهدا در قالب قومی قبیله ای نیستند ومتعلق به همه اقشار هستند

  5. ناشناس گفت:

    سلام خدمت اهالی اهل قلم
    مردم نباید روبرو هم قرار گیرند میشود یک تصمیم درست گرفت تا به کسی بر نخورد یا همه راضی نگه داشت
    میشود اسم بیمارستان رو به اسم مرحوم ایت الله ملک حسینی گذاشت

  6. علی گفت:

    این شورای سوم و چهارم چه کار مفیدی برای شهر انجام دادن؟! جز اینکه نشون دادن بدترین انتخاب بودن؟! شما وارد دولات اباد که میشین انگار وارد جنگ های پیامبر اکرم شدین . نامگذاری خیابونا رو ببینین … بی نظم ترین شهر از لحاظ نامگذاری هستیم و ضعف این شوراهارو نشون میده مسئولین دنبال عدالت باشین ….

  7. حسینی گفت:

    سلام.فکر کنم به اسم یکی از امام های معصوم بزارنش تا دیگه حرفی نباشه.

  8. بویر احمد گفت:

    با سلام. بنده به نوبه خودم از مسئولین خواهان رسیدگی به این موضوع هستم چرا ک واقعا این مسئله داره به جای خطرناکی کشیده میشه.بهترین اتفاق انتخاب اسمی بی طرف میباشد.

  9. فرشاد گفت:

    سلام اسم ش رو بذارید اریوبرزن ، بویراحمد،

  10. معمان گفت:

    مدیر محترم سایت به استحضار رسد مصوبه قطعی درمورد نامگذاری بیمارستان در شورای نامگذاری وجود ندارد واین مصوبه فقط درقالب پیشنهاد است ودرصورت نیاز جهت نشر تقدیم میگردد

  11. عبدوشاه گفت:

    ای خدا د همه چیزمو خوب شده جز نام بیمارستانمون ؟

  12. فرخ گفت:

    نظر سنجی اینترنتی کنن برا اسمش

  13. حسین گفت:

    اینکه نام بیمارستان چه باشد جدا ، ولی تخریب تابلوها بی فرهنگی و افسار گسیختگی محض است

  14. حق گو گفت:

    قانونا شورای سوم و چهارم اسم شهید دکتر جلیل را انتخاب کرده ورسما این شهید تنها پزشک شهید استان هستند و در همه جای کشور مرسوم است نام بیمارستانی را به اسم شهید پزشک ان منطقه نام گذاری می کنند
    شرعا زمینی را اگر حتی یک ریال مطالبه شده باشد اسم وقف بر ان نمی گذارند حال اینکه زمین اهدایی به قول دوستان نیمه بها بوده و اخلاقا در هیچ کجای دنیا به اسم وقف به شهید دیگر توهین نمی شود همانطور که پیداس تابلو و اسمی از این شهید نیست که رنگ نشده باشد .
    هرگونه تغییر نام توهین به ان شهید و خانواده و طایفه ان بزرگوار خواهد بود و تبعا عاقبت خوبی بهمراهش نیست ..
    کاش روزی بیاید که دیگر با اسم شهدا و دین و دیانت مردم برای رسیدن به اهداف قومی قبیله ای بازی نشود و همچون شهدا تنها اخلاق و انسانیت ملاک برتری و دوستی باشد..

  15. پزشک متخصص گفت:

    بهتر است که یک نام عمومی مثل بزرگمهر یا سینا یا شفا برایش انتخاب شود.

  16. یاسوج گفت:

    اگه به نام امام رضا (ع)بشه بهتره .و همه دعواها تموم میشه.

  17. ايمان گفت:

    لطفا حق نبايد ضايع بشه
    مردم دولت اباد با دادن زمين براي ساخت بيمارستان
    خيلي كمك زيادي كردند
    اين حق طبيعي انهاست ك نام بيمارستان ب اسم
    شهداي دولت أياد باشد

  18. دل خسته گفت:

    بذاریدش امام رضا

  19. لر گفت:

    اسمش هرچه میخوان بذارن فقط تکمیل شدنش یه سال دیگه طول نکشه که مردم یاسوج واسه یه آمپول زدن این همه مسافت رو نرن شیراز یا اصفهان پیش دکتر اعصاب یا دکتر قلب و…
    خداییش اقای ملک حسینی همیشه حرف حق رو واسه یاسوج میزنه،نه اینکه مردم دولت اباد یا شهید جلیل حقی نداشته باشن.یه جلسه بذارن با مردم

دیدگاه شما