شنبه 22 مهر 1396 - 12:56

انتشار نامه منتشرنشده روحانی به اوباما/تغییر جدی روابط ایران و آمریکا در دولت اوباما(+عکس)

نامه روحانی مانند نامه های رد و بدل شده سابق نبود. از گلایه خبری نبود. از بازگشت به گذشته خبری نبود. این نامه مشخص می کرد که تعامل دولت های ایران و امریکا در دوره اوباما تا چه حد پیش رفت و چقدر به امری عادی تبدیل شده بود.
میدل ایست آی نوشت: دو ماه بعد از ریاست جمهوری دونالد ترامپ،  محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران هشدار داد که رفتار واشنگتن در قبال برجام می تواند کل توافق را با مشکل مواجه کند.به گزارش بویرنیوز؛  ظریف نوشت: ایران نمی تواند به اجرای برجام به طور یکجانبه ادامه دهد، درحالیکه یکی از اعضای اصلی 1+5 به نقض سیستماتیک مفاد اصلی برجام با استفاده از بهانه های توخالی و نامربوط ادامه می دهد.

نامه ی ظریف به رئیس کمیسیون سیاست خارجی اروپا نوشته شده است و در تعارض با نامه ی روحانی به باراک اوباما است که در اوائل سال 2016 پس از برجام نوشته شده و برای نخستین بار منتشر می شود.

این دو نامه نشان دهنده برهم خوردن روابط بین دو کشور با به قدرت رسیدن ترامپ و رویکرد جنگ طلبانه او نسبت به تهران است.بعلاوه، نامه روحانی مشخص می کند که طرف ایرانی تا چه حد مایل به حل مسائل از طریق دیپلماتیک بوده و امریکایی ها چگونه این فرصت ها را از بین برده اند.

یک تحلیلگر مسائل ایران می گوید: تغییر لحن نامه ظریف نسبت به روحانی حکایت از انعطاف پذیری ثابت شده موضع ایران دارد.

به نوشته ی میدل ایست آی، مهمترین ویژگی نامه روحانی امیدواری او نسبت به حل سایر مناقشات به دنبال حصول برجام است.

تریتا پارسی رئیس شورای ایرانیان امریکا می گوید:   نامه روحانی مانند نامه های رد و بدل شده سابق نبود. از گلایه خبری نبود. از بازگشت به گذشته خبری نبود. این نامه مشخص می کرد که تعامل دولت های ایران و امریکا در دوره اوباما تا چه حد پیش رفت و چقدر به امری عادی تبدیل شده بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=255333
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما