یکشنبه 16 مهر 1396 - 21:43

سرمایه گذاری 2هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج

پارک جنگلی یاسوج با مساحتی حدود 900 هکتار یکی از مناطق بکر و ظرفیت های مهم گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در شمال شهر یاسوج است.

به گزارش بویرنیوز، غلام محمد زارعی اظهار داشت: از مساحت 900 هکتاری پارک جنگلی یاسوج تاکنون 75 هکتار از این میزان قابلیت تغییر کاربری و سرمایه گذاری پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه ،وزارت نفت آمادگی دارد تا در این منطقه اقدام به ایجاد یک مجتمع تفریحی، رفاهی و خدماتی همچون منطقه محمود آباد در شمال کشور کند.

زارعی ابراز داشت: از آنجا که توان مالی و اقتصادی سرمایه گذاران بومی در استان برای انجام این کار تا حدودی ناممکن و سنگین است مسئولان و متولیان امر باید از این فرصت پیش آمده بهره لازم را ببرند.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت در پیشنهاد اولیه درخواست مالکیت زمین را کرده که منابع طبیعی و مسئولان استانی باید در این راستا اقدام کنند.

براساس اطلاعات دریافتی ، منابع طبیعی و آبخیزداری استان موافقت کرده که 75هکتار از پارک جنگلی یاسوج را برای انجام سرمایه گذاری به مدت 30 سال در اختیار وزارت نفت قرار دهد.

زارعی تصریح کرد: چنانچه امکان مالکیت زمین به وزارت نفت وجود نداشته باشد منابع طبیعی استان می تواند این میزان زمین قابل تغییر کاربری را تا آخرین سقف یعنی 99 سال در اختیار سرمایه گذار قرار دهد.

وی ادامه داد: ساماندهی پارک جنگلی یاسوج نیز همچون رودخانه بشار نیازمند همدلی و همکاری بیش از پیش دستگاه های متولی، رسانه ها و مردم است.

زارعی افزود: سرمایه گذاری که قرار است در فاز نخست طرح افزون بر 2 هزار میلیارد ریال در این استان و پارک جنگلی یاسوج هزینه کند باید با اطمینان و پشتوانه قوی و قانونی اقدام به این مهم کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=254449
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ااصلاحطلبان گفت:

    درود بر زارعی

  2. ساکن یاسوج گفت:

    پارک جنگلی ریه ها و محل تنفس مردم است . آنرا نفروشید .. گفته شده مثل محمود آباد در شمال .
    محمود آباد در شمال را چه کسی از آن استفاده می کند ؟؟؟؟
    مردم اجازه استفاده ندارند فقط کارکنان شرکت نفت استفاده می کنند . مردم غیور یاسوج باید جلوی این کار را بگیرند . استاندار محترم استان و ریاست محترم دادگستری و دادستان محترم استان به عنوان مدعی العموم خواهش می کنیم همین ابتدای قضیه ورود پیدا کنند .

دیدگاه شما