یکشنبه 16 مهر 1396 - 13:14

زنانی محکم تر از درخت بلوط در کهگیلویه و بویراحمد (+عکس)

بویر نیوز- زنان سرپرست خانوار از همان زمان که همسر خود را به هر دلیلی از جمله مرگ، زندان، از کارافتادگی یا معلولیت، از دست می دهند، مجبور به ایفای نقش های چندگانه ای می شوند که در تعارض با یکدیگر قرار دارند‌

گروه عمده ای از این زنان با فقر و ناتوانی به ویژه در اداره امور اقتصادی خانوار رو به رو هستند به طوریکه عزت نفس و سلامت روانی آنها دچار اختلال می شود و زمینه ابتلا به افسردگی و سایر آسیب ها فراهم می آید. تعداد زنان سرپرست خانوار منطقه بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲۷۱۰ نفر است. جمعیتی که بیشتر در روستاهای مختلف منطقه پراکنده هستند.

این زنان طبق فرهنگ و سنت های حاکم بر زادگاه خود، اغلب دارای ۴ فرزند و یا بیشتر هستند و فقط زنان جوانتر دارای ۲ فرزند و یا کمتر هستند و همسرشان را به دلایل مختلفی مانند سکته های قلبی، سوانح جاده ای در مناطق صعب العبور و یا دعواها ونزاع های قومی و یا خودکشی به دلیل فقر ویا زندانی بودن از دست داده اند.

آنها بعد از مرگ همسر باید با خانواده همسر خود به زندگی ادامه دهند و اگر قصد جدایی داشته باشند، ممکن است فرزندان خود را از دست بدهند.

این زنان بسیار صبور و پرتلاش و قانع و عفیف هستند. اغلب آنها عکس هایی از همسرانشان بر روی دیوار خانه های محقر خود آویخته اند و بایاد آنها زندگی را بافرزندانشان سپری میکنند. دای در زبان لری، به معنای مادر است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=254326
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. احسان حاتمی پور گفت:

    من از زنانی حرف میزنم که نامشان معادل معجزه است
    من از فروغ ها, از سیمین ها ، از پروین ها, از آهو خانم ها حرف میزنم , از تمام آنهایی که خریدار “ترس” نبودند
    از آنهایی که چو کوه ایستادند
    و نشان دادند زن بودن، بالاتر از معجزه است

  2. ايراني گفت:

    اي خدااااااا??اگه مسؤليت داشتم به خداوندي خدا نميذاشتم چنين فرشتگاني غم و رنج داشته باشن.

دیدگاه شما