یکشنبه 30 مهر 1396 - 8:00

رژیم غذایی گیاهی می تواند برای قلب شما مفید باشد.

مجله بویرنیوز- اگر بیشتر سبد غذایی شما را میوه ها، سبزیجات، آجیل، لوبیا، غلات کامل و جایگزین های گوشت مانند سویا تشکیل می دهد، در مقایسه با کسانی که رژیم غذایی آن ها بیشتر از گوشت تشکیل شده شانس کمتری در ابتلا به بیماری های قلبی، کلسترول بالا، فشار خون بالا و دیابت نوع ۲ دارید.

جالب است بدانید که انواع مختلفی از رژیم های گیاهی وجود دارد. سه مورد رایج آن عبارتند از:

وگان (کاملا گیاهی): محصولات حیوانی مانند گوشت، تخم مرغ و محصولات لبنی در این رژیم وجود ندارد.

لاکتووگان: بدون گوشت یا تخم مرغ، اما محصولات لبنی در رژیم وجود دارد.

لاکتو اووگان: بدون گوشت، اما محصولات لبنی و تخم مرغ در رژیم وجود دارد.

بنابراین شما هم می توانید رژیم غذایی گیاهی داشته باشید بدون اینکه کاملا گیاه خوار شوید. با خانومانه همراه باشید.

ممکن است شما هم دوست داشته باشید

بعضی افراد خود را “انعطاف پذیر” یا “نیمه گیاهخوار” می نامند، به این معنا که آنها گاهی اوقات در برنامه ی رژیمی خود از گوشت قرمز، مرغ، گوشت خوک یا ماهی استفاده می کنند. شاید اصطلاح “pescatarian” را شنیده باشید، این افراد گاهی در رژیم گیاهی خود ماهی هم میخورند.

چگونه می توان گیاه خوار شد؟

می توانید به مرور خوردن میوه ها، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل، آجیل و دانه ها را بیشتر کرده و رفته رفته مصرف محصولات حیوانی را کاهش دهید یا آنها را حذف کنید، بستگی به این دارد که تا چه حد می توانید این کار را انجام دهید.

البته حتما لازم است در این زمینه از یک متخصص تغذیه راهنمایی بگیرید تا مطمئن شوید که همه مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را دریافت می کنید. برای مثال، اگر مصرف محصولات حیوانی را به طور کامل قطع کرده اید، حتما باید مکمل دریافت کنید یا غذاهای غنی شده با ویتامین B12 را در رژیم خود جایگزین کنید. همچنین باید بررسی کنید که میزان آهن، روی و کلسیم دریافتی بدن شما تنظیم باشد.

اگر شما تصمیم دارید تا محصولات لبنی را با شیرِ برنج، شیر دانه ها، شیر سویا و یا دیگر گزینه های گیاهی جایگزین کنید، بررسی کنید که چه میزان کلسیم و ویتامین D به بدنتان می رساند.

برای دریافت پروتئین کافی و بدون گوشت می توانید از لوبیا، عدس، آجیل، دانه، کوینو یا توفو استفاده کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در طول رژیم گیاهی باید از پزشک مشاور راهنمایی بگیرید و طبق دستورالعمل های پزشک خود عمل کنید تا میزان چربی، کالری، قند و نمک کنترل شده ای وارد بدنتان شود زیرا ممکن است علارغم عدم مصرف محصولات حیوانی و لبنی باز هم این مواد را بیش از حد دریافت کنید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=254195
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما